Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Tematy wojenne przewijają się w grach od zarania dziejów, ale mało która pozycja potrafiła pokazać to w lekko humorystycznym świetle. Po raz chyba pierwszy dokonało tego Sensible Software - tak, to ci od Sensible Soccer - wydając w 1993 roku na Amidze świetną grę Cannon Fodder.

Żołnierze wielkości kilku pikseli, nieskończona ilość amunicji i setki czekających na kulkę przeciwników. Widok izometryczny - z góry pod lekkim kątem - sprawdzał się w 100 procentach, a strzelanie małym celowniczkiem nie sprawiało żadnych problemów.

Gra jest prosta do bólu, ale uzależnia i mimo prostoty wciąga na długie godziny.

Ciekawy jest też ekran startowy misji, przedstawiający wzgórze obsiane grobami poległych żołnierzy, które zapełnia się wraz z postępami w grze - co wiąże się z kolejnymi ofiarami. Jest też kolejka rekrutów, którzy nie mają świadomości, że wkrótce ich krzyż pojawi się obok innych.

Cannon Fodder był kolejnym wielkim sukcesem studia Sensible Software. Mimo, że rok po premierze została zakazana w Niemczech za gloryfikację przemocy, tytuł ten na stałe wpisał się do kanonów.

Powstała też kontynuacja, ale to temat na osobną historię.


Zobacz także

2014-08-09, godz. 15:24 [10.08.2014] Psychonauts [PC] Skoro ostatnio w Giermaszu non stop recenzowaliśmy premierowe produkcje, ba - wręcz narzekaliśmy, że zamiast sezonu ogórkowego i urlopowego luzu co i rusz dostajemy coś nowego do ogrania - to teraz, przez przekorę i dla odmiany, recenzja… » więcej 2014-08-09, godz. 14:12 [10.08.2014] "Wyginam śmiało ciało" A właściwie, to wyginamy najnowszy wielki telewizor, jaki pokazał ostatnio jeden z gigantów branży. Nasz ekspert od nowych technologii Radek Lis opowiada także między innymi o najnowszych akcesoriach dla graczy i co mają wspólnego… » więcej 2014-08-09, godz. 14:09 ARCHIWUM 2014, sierpień » więcej 2014-08-09, godz. 14:07 [10.08.2014] Psychonauts [PC] Skoro ostatnio w Giermaszu non stop recenzowaliśmy premierowe produkcje, ba - wręcz narzekaliśmy, że zamiast sezonu ogórkowego i urlopowego luzu co i rusz dostajemy coś nowego do ogrania - to teraz, przez przekorę i dla odmiany, recenzja… » więcej 2014-08-09, godz. 14:05 [10.08.2014] Przegląd wydarzeń Na początek robiąca wrażenie liczba: ponad 4,5 miliona graczy wzięło udział w testach udostępnionej przez twórców niedokończonej jeszcze, tak zwanej wersji beta, gry Destiny. Futurystyczna sieciowa strzelanka z ogromnym budżetem… » więcej 2014-08-09, godz. 14:01 [10.08.2014] Giermasz na urlopie... ... ale nie dla nas letnie kąpiele, rower, wycieczka w góry... Nie! Nadrabiamy zaległości i zdejmujemy z "kupki wstydu" jedną z najbardziej kultowych produkcji w nowszej historii gier: Psychonauts jest super, chociaż to nie jest tytuł… » więcej 2014-07-27, godz. 11:37 [27.07.2014] Sprzęt dla pasjonatów Czy wiecie, że na rynku, oprócz tych wszystkich Plejstejszon, Eksboksów, Nintendo są też konsole firmy nVidia? Jakie plany ma ten uznany producent kart graficznych - między innymi o tym mówi nasz ekspert od nowych technologii Radek… » więcej 2014-07-27, godz. 11:30 [27.07.2014] Rift [PC] Od dłuższego czasu zastanawiamy się: ile jeszcze rynek wytrzyma takich tytułów? Właściwie co drugi dzień słyszy się o jakiejś grze, która skupia się na rozgrywce sieciowej. Tak zwane MMO na PeCetach właściwie panują niepodzielnie… » więcej 2014-07-27, godz. 11:29 [27.07.2014] Rift [PC] Od dłuższego czasu zastanawiamy się: ile jeszcze rynek wytrzyma takich tytułów? Właściwie co drugi dzień słyszy się o jakiejś grze, która skupia się na rozgrywce sieciowej. Tak zwane MMO na PeCetach właściwie panują niepodzielnie… » więcej 2014-07-27, godz. 11:11 [27.07.2014] Divinity: Grzech Pierworodny [PC] W przypadku Divinity: Grzech Pierworodny brakuje nam jakoś wyszukanych słów: powiedzmy więc wprost - to gra z cyklu "nic dodać, nic ująć". Zapaleńcy kolejny raz pokazali, że nie zawsze duże studio i kosmiczny budżet są jedynymi… » więcej
564565566567568569570