Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Na razie zrobili tylko jedną grę, czyli The Crew. A skoro gracze w ilości 3 milionów kupili tę zręcznościową ścigałkę rozgrywaną na wielkiej mapie USA - nam w Giermaszu też się bardzo podobała - to studio Ivory Tower właśnie wykupił wielki wydawca czyli Ubisoft. Za ile, nie wiadomo. Wiadomo za to, że w tej chwili trwają prace nad rozszerzeniem Wild Run - i niemal na pewno wiadomo, że powstanie "dwójka". No i fajnie, trzymamy kciuki.

Ostrzejsze tekstury, wyraziste kolory, poprawione oświetlenie - i wreszcie będzie można zrobić solidną demolkę otoczenia. Czyli wkrótce doczekamy się "uładnionej" wersji popularnej sieciowej strzelanki free to play (darmowej z mikropłatnościami) War Thunder. Na razie mowa o komputerach, czekamy na informację, czy wyładnieje także wersja na konsolę PS4.


Ostatnio staje się to modne: gdy twórcy informują o "osobach, które zagrały" a niekoniecznie o "osobach, które kupiły". Więc niedawno przedstawiciel studia odpowiedzialnego za fajną sieciową strzelankę z dużymi robotami w roli głównej, czyli Titanfall - pochwalił się, że "sprawdziło ją 10 milionów graczy". Ile kupiło - nie wiadomo, ale skoro produkcja jest fajna, to gratulujemy i czekamy na powstającą kontynuację.

Pamiętacie jak niedawno mówiliśmy, że ktoś publikuje niepokojące informacje dotyczące firmy tworzącej super-galaktyczny-mega-sandbox czyli Star Citizen? A przecież to sami gracze wyłożyli skromne 80 milionów dolarów na powstanie tej gry - więc kłopoty finansowe brzmiały groźnie... Teraz twórcy przechodzą do kontrataku - zwracają uwagę, że to totalne bzdury i że już prawnicy pracują nad pozwami jak nie będzie przeprosin.

Gdy Bethesda zapowiedziała tworzenie strzelanki free to play BattleCry, branża zwróciła na to uwagę. Wszak to nie byle jaki wydawca, żeby wspomnieć tylko słynnego Skyrima czy wielce oczekiwane Fallout 4. Ale z BattleCry coś chyba idzie nie tak, bo podobno na razie to, co jest "nie spełnia standardów". Hmm, może to dmuchanie na zimne po średnim przyjęciu The Elders Scrolls Online?


Fani uniwersum Halo - czyli ekskluzywnej dla Xboxa serii kosmicznych strzelanek - fani wstrzymują oddech. Bo twórcy właśnie poinformowali, że Halo 5: Guardians zyskało "złoty" status. Czyli, mówiąc wprost, już tłoczą się płytki z grą. Premiera 27 października - i, co tu kryć, premiera tej produkcji - szczególnie jej plansze do strzelania po sieci - to może być świetna wiadomość dla sprzedaży konsoli Xbox One. Bo na razie przegrywa z konkurencyjnym PS4.

A skoro o tym sprzęcie mowa, to i Sony "nie zasypia gruszek w popiele". Wiadomo o obniżce ceny konsoli w Japonii, takiej też zapowiedzi doczekali się gracze w USA - konkretnie jeden ze sklepów poinformował o cenowej promocji. Teraz mamy nadzieję, że dobra nowina nie ominie Europy. A wszystko może się wyjaśnić pod koniec miesiąca podczas targów gier w Paryżu.

Wiedźmin III: Dziki Gon to duża gra? Phi, poczekajcie na Cyberpunk 2077 - tak, niedosłownie, mówią twórcy z polskiego studia CD Projekt RED. Szczegóły oczywiście w kąciku Gramy po polsku w Giermaszu z 10 października, tutaj możemy tylko podkreślić, że jeden z projektantów wymienionego już Wiedźmina podkreślił w wywiadzie, że przygotowywany, cyberpunkowy świat będzie o wiele większy.


Skoro przy grach RPG jesteśmy, to fanów Diablo III rozpaliła informacja, że firma Blizzard szuka dyrektora artystycznego, który będzie pracował nad projektem związanym z tą grą. Spekuluje się, że mowa o kolejnym dużym dodatku do tego wielce udanego hack'n'slasha. Tutaj na więcej konkretów trzeba poczekać do początku listopada i specjalnego konwentu BlizzCon dla fanów gier Blizzarda.

Na koniec mała polecanka: nie tak wcale dawno temu bardzo wysoko oceniliśmy grę Darksiders II. RPG z dużą ilością akcji ma naprawdę świetny klimat - niestety, kosztowało za dużo, a nie sprzedało się aż tak dobrze jak powinno. Więc, jeżeli jeszcze nie próbowaliście, niedługo wychodzi reedycja na konsole nowej generacji z poddtytułem Deathinitive Edition. Jeżeli lubicie takie klimaty, namawiamy, dajcie się skusić.

Zobacz także

2015-08-21, godz. 18:40 [22.08.2015] Powroty i premiery Po krótkiej urlopowej przerwie, gdy nagrywaliśmy programy - co oznaczało brak newsów - wracamy do nowinek, także z branży IT. I w studiu pojawił się znowu nasz ekspert od nowych technologii Radek Lis. Zaczynamy od wrażeń po aktualizacji… » więcej 2015-08-21, godz. 18:35 [22.08.2015] Zatrzęsienie newsów Jeżeli słuchaliście całego programu z 22 sierpnia, to wiecie, że wiadomości o polskiej branży było tak dużo, że musieliśmy wydłużyć wydanie kącika Granie po polsku i podzielić go na dwie części. Dla Waszej wygody, poniżej… » więcej 2015-08-21, godz. 17:13 [22.08.2015] Przegląd tygodnia Konkretnej daty jeszcze nie ma, ale wydawca zapewnia, że to kwestia raptem kilku tygodni i posiadacze PC-towej wersji gry Batman: Arkham Knight będą wreszcie mogli pobrać z sieci dużą "łatkę", która wreszcie naprawi ogromną ilość… » więcej 2015-08-21, godz. 15:50 [22.08.2015] Beneath a Steel Sky (1994 r.) Cyberpunkowy świat przyszłości, chciwe korporacje, świetny scenariusz, dużo humoru... oraz trudne zagadki. Bo, było nie było, mowa o przygodówce point'n'click z 1994 roku. Beneath a Steel Sky stworzyło znane dla fanów gatunku… » więcej 2015-08-21, godz. 12:11 ARCHIWUM 2015, lipiec » więcej 2015-08-21, godz. 12:10 [22.08.2015] Giermasz #154 - Ironia losu Trudno się nie cieszyć, ogrywając bardzo dobrą grę, czyż nie? Więc to czysta ironia losu, gdy Andrzej Kutys trochę narzeka na ciekawą przygodówkę point'n'click Broken Age. A wszystko przez bardzo rozbudzone oczekiwania… » więcej 2015-08-21, godz. 12:03 [22.08.2015] Broken Age [PS Vita] Historia Broken Age to opowieść o tworzeniu bardzo ambitnego projektu. Produkcji, która miała dołączyć do panteonu najlepszych w dziejach. Przygodówki point'n'click kiedyś rządziły, później prawie zaniknęły, aby odrodzić… » więcej 2015-08-19, godz. 16:03 [22.08.2015] Broken Age [PS Vita] Historia Broken Age to opowieść o tworzeniu bardzo ambitnego projektu. Produkcji, która miała dołączyć do panteonu najlepszych w dziejach. Przygodówki point'n'click kiedyś rządziły, później prawie zaniknęły, aby odrodzić… » więcej 2015-08-19, godz. 16:02 [22.08.2015] Broken Age [PS Vita] Historia Broken Age to opowieść o tworzeniu bardzo ambitnego projektu. Produkcji, która miała dołączyć do panteonu najlepszych w dziejach. Przygodówki point'n'click kiedyś rządziły, później prawie zaniknęły, aby odrodzić… » więcej 2015-08-01, godz. 16:51 [08.08.2015] Branża na plusie W ramach kącika Gramy po polsku w tym Giermaszu postanowiliśmy zaprosić do rozmowy rodzimych twórców gier. Oczywiście lista jest o wiele, wiele dłuższa - i w kolejnych programach postaramy się o kolejne zaproszenia. A teraz Michał… » więcej
518519520521522523524