Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
[Od redakcji: witamy na pokładzie Giermaszu nowego recenzenta: nasz radiowy kolega Kuba Adamiak nie jest nałogowym graczem - jak my - i gościnnie będzie co jakiś czas opowiadał o swoich wrażeniach z ogrywania kolejnych tytułów. Mamy nadzieję, że taki, odmienny od hardkorowego, punkt widzenia Wam się spodoba].

SOMA: pierwsza gra, na którą znalazłem chwilę czasu żeby pozwolić sobie na "odrobinę luksusu". Nie jestem fanem gier i rzadko kiedy w nie grywam. Najczęściej komputer służy mi do pracy, ale nikt nie chciał stanąć oko w oko z grą, która miała być mega-straszna i... rzeczywiście mogłaby być, gdyby nie fakt, że jestem fanem horrorów...

Grę do recenzji dostaliśmy od internetowego sklepu gog.com
GIERMASZ-Recenzja SOMA

Na początku gry budzi Cię telefon. Dzwoni doktor, z którym jesteś umówiony na badanie. Szperając po całym mieszkaniu dowiadujesz się, że nazywasz się Simon, żyjesz w Toronto, pracujesz w księgarni i jakiś czas temu zginęła Twoja dziewczyna bo mieliście wypadek a Ty cierpisz na krwotoki mózgowe. Każda normalna osoba załamała by się już po fakcie śmierci bliskiej osoby, ale nasz bohater jest twardzielem.

Już wyjście z mieszkania w grze SOMA, może niektórym sprawdzić trudność, jeżeli nie znacie dobrze angielskiego. Potem znajdujemy się w metrze i nagle budzimy się w dziwnym pomieszczeniu. Na początku stwierdziłem, że jest to komnata tajemnic. Ale okazuje się, że jest to Pathos 2 - podmorska stacja badawcza na dnie Atlantyku.

Stopniowo poznajemy historię stacji, dowiadujemy się - lub domyślamy - co przydarzyło się pracownikom. Po 3-4 godzinach wiemy już, dlaczego znajdujemy się w tak nieciekawej sytuacji, znika więc jeden element tajemnicy. Pozostaje na szczęście jeszcze inny, związany z sekretami oceanicznego kompleksu i działaniami sztucznej inteligencji.

Ale spokojnie: to nie jest tak, że ta gra nudzi, po prostu wydaje nam się po paru godzinach, że przewidujemy dalszy rozwój akcji i dopowiadamy sobie finał rodem ze schematów horrorów psychologicznych gdzie "nic nie jest tym, czym się wydaje".

Nie ma sensu opowiadać całej gry. SOMA jest zrobiona bardzo dobrze. Grając w środku nocy na podkręconym kinie domowym za swoimi plecami, w otchłani oceanu, słyszałem samotnego wieloryba albo chowałem się w kącie zalanego pokoju, drżąc od nieludzkich dźwięków szukającego mnie dziwactwa. Moi sąsiedzi nie byli zadowoleni z odgłosów wydobywających się z mieszkania i do dzisiaj podejrzliwie patrzą, czy nie wynoszę z domu zwłok. Jedynie co mnie denerwowało w SOMA, to to, że na kilka obiektów, nie mogłem z jakiś powodów wskoczyć.

SOMA oprócz swojego formatu horrorowego, to także fajna przygodówka. Jej twórcy ze Szwecji mają spore portfolio, jeżeli chodzi o tego typu gry. Tą produkcją postawili kropkę nad "i".

Zobacz także

2016-03-12, godz. 06:00 [12.03.2016] Z Wieśkiem przez świat Zawrót głowy od milionów - tych na koncie i ilości sprzedanych egzemplarzy gier z serii Wiedźmin na całym świecie. Ale studio CD Projekt RED nie spoczywa na laurach, z racji opublikowanego sprawozdania dla inwestorów, bardzo dużo… » więcej 2016-03-12, godz. 06:00 [12.03.2016] Czarna dziura Czy wiecie, że nie ma na świecie takiego komputera firmy Apple, który jest w stanie obsłużyć gogle do wirtualnej rzeczywistości? Z taką "obrazoburczą" tezą przyszedł do studia nasz ekspert od nowych technologii Radek Lis... A tak… » więcej 2016-03-12, godz. 06:00 [12.03.2016] Jak powstaje Shadow of Nebula W dzisiejszych czasach cyfrowej dystrybucji gier, kupowanych bezpośrednio w internecie, możliwe są kariery niewielkich zespołów, które mimo małego budżetu potrafiły stworzyć zapadającą w pamięć produkcję. Z drugiej strony -… » więcej 2016-03-05, godz. 06:00 [05.03.2016] SUPERHOT [PC] Zatrzymaj się, by zatrzymać czas i wygrać. Taki paradoks, to główny mechanizm gry SUPERHOT. Strzelanina z perspektywy pierwszej osoby jest dzieckiem małego łódzkiego studia. Gra pojawiła się na rynku dzięki składce internautów… » więcej 2016-03-05, godz. 06:00 [05.03.2016] Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2 Są takie gry o których jakby tak racjonalnie pomyśleć z boku to możemy się zastanawiać czy ich twórcy na pewno mają wszystkie klepki. Jest taki rodzaj poczucia humoru który swoim absurdem sprawia że plujemy herbatą w monitor. I… » więcej 2016-03-05, godz. 06:00 [05.03.2016] Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2 Są takie gry o których jakby tak racjonalnie pomyśleć z boku to możemy się zastanawiać czy ich twórcy na pewno mają wszystkie klepki. Jest taki rodzaj poczucia humoru który swoim absurdem sprawia że plujemy herbatą w monitor. I… » więcej 2016-03-05, godz. 06:00 [05.03.2016] SUPERHOT [PC] Zatrzymaj się, by zatrzymać czas i wygrać. Taki paradoks, to główny mechanizm gry SUPERHOT. Strzelanina z perspektywy pierwszej osoby jest dzieckiem małego łódzkiego studia. Gra pojawiła się na rynku dzięki składce internautów… » więcej 2016-03-05, godz. 06:00 [05.03.2016] Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2 Są takie gry o których jakby tak racjonalnie pomyśleć z boku to możemy się zastanawiać czy ich twórcy na pewno mają wszystkie klepki. Jest taki rodzaj poczucia humoru który swoim absurdem sprawia że plujemy herbatą w monitor. I… » więcej 2016-03-05, godz. 06:00 [05.03.2016] Przegląd tygodnia No i doczekaliśmy się - nie, nie, jeszcze nie samej gry, ale przynajmniej daty premiery. Tak więc, jeżeli chcecie zwiedzić gigantyczny kosmos w totalnym sandboxie No Man's Sky , to szykujcie portfele na 22 czerwca. O ile macie PS4… » więcej 2016-03-05, godz. 06:00 GIERMASZ 2016, marzec » więcej
487488489490491492493