A skoro o Star Wars: Battlefront mowa, to już za tydzień spodziewajcie się naszej recenzji tej sieciowej strzelanki. Jeżeli jeszcze nie macie, a św. Mikołaj ma przynieść nowy komputer, to może warto się zastanowić nad kupnem karty graficznej AMD Radeon R9 Fury - bo w pudełku znajdziecie też kod do pobrania Star Wars: Batllefront.
No cóż - firma AMD próbuje "odbić" rynek i wykroić dla siebie większy kawałek tortu, bo na razie sromotnie przegrywa z wielkim adwersarzem z Nvidii. Według ostatniego raportu firmy analitycznej Jon Peddie Research karty graficzne ze znaczkiem GeForce rządzą i dzielą z 80. procentami udziału w rynku. Nieraz o tym rozmawialiśmy w programie - zresztą o najnowszym urządzeniu Nvidii mówimy w wydaniu kącika Technologicznego w Giemaszu z 21 listopada.
Tak jak rozmawiamy o grach polskich: więc tutaj tylko wspominamy o premierze taktycznej gry na Dzikim Zachodzie czyli Hard West - będziemy wkrótce mieli recenzję w Giermaszu. Poza tym, polski wydawca CI Games dostanie ogromne odszkodowanie od amerykanów z Namco Bandai. Wreszcie: fani boksu mogą odpalać na smartfonach i tabletach Real Boxing 2 Creed na licencji znanego filmu. Więcej szczegółów w dziale Gramy po polsku z 21 listopada.
O smartfonowych produkcjach mówimy rzadko, ale warto zauważyć, że już na początku grudnia debiutuje najnowsza odsłona. Dwie poprzednie mobilne produkcje z sympatycznym stworkiem Rayman Jungle Run oraz Rayman Fiesta Run, tak zwane "endless runnery" gdy postać sama biegnie a my decydujemy dotykając ekranu kiedy skoczy - w swoim gatunku były świetne. Ale płatne - a Rayman Adventures ściągniecie za darmo, w grze będą mikropłatności.
I jeszcze jedna produkcja od Ubisoftu: udana zręcznościowa ścigałka The Crew, rozgrywająca się na naprawdę wielkiej mapie dróg i bezdroży USA, dorobiła się rozszerzenia. Właśnie wspomniane bezdroża rozjedziemy doszczętnie, bo w DLC Wild Run pojawią się i monster trucki, i dragstery, są też specjalne wyczyny kaskaderskie. Postaramy się ograć, bo podstawowa wersja gry jest naprawdę bardzo fajna.
Kończąc temat Ubisoftu - inny gigant, Electronic Arts pozazdrościł Francuzom serii o przygodach assassynów. Pamiętacie Jade Raymond? Wielce urodziwa pani pracowała w Ubisofcie, "podkupiło ją" EA. Plotkowało się, że właśnie do pomocy przy pracach nad przygodową grą akcji. A teraz mamy oficjalne potwierdzenie od dyrektora finansowego, który - całkiem słusznie - zauważył, że "Elektronicy" nie mają swojej gry w tym segmencie rynku i czas to zmienić.
Za to dzięki studiu BioWare amerykańska korporacja ma mocne portfolio wysokobudżetowych gier RPG z hitową serią Mass Effect na czele. Powstaje kontynuacja, która ma się dziać setki lat po pierwszej trylogii. Czyli z nowymi bohaterami i tak dalej. Ale kto to będzie? Sami twórcy są bardzo powściągliwi z informacjami o Mass Effect: Andromeda. Ale ostatnio pokazali trailer i czujni fani wytropili obrazek z nieśmiertelnikiem podpisanym "Rider". A tak nazywała się prawdziwa amerykańska astronautka - czyżby więc w najnowszej grze bohaterką miała być wyłącznie kobieta?
Kiedy zadebiutuje nowy Mass Effect - tego oficjalnie nikt nie wie. Ale jeżeli przyzwyczailiście się do daty premiery innej świetnie się zapowiadającej produkcji z elementami RPG czyli Deus Ex: Rozłam Ludzkości, no to zacznijcie się odzwyczajać. Bo będzie półroczna obsuwa - tradycyjnie, "aby doszlifować grę".
Zobacz także
2015-06-12, godz. 12:01
[13.06.2015] Invisible, Inc. [Mac]
"Lubisz XCOM-a to Ci się spodoba". Tak brzmiało moje pierwsze zetknięcie z Invisible, Inc. Trochę było w nim prawdy ale niedużo. Invisible, Inc. to strategia turowa z elementami RPG. Tak jak w XCOMie, śmierć jednego, dobrze wyposażonego…
» więcej
2015-06-12, godz. 11:52
[13.06.2015] Invisible, Inc. [Mac]
"Lubisz XCOM-a to Ci się spodoba". Tak brzmiało moje pierwsze zetknięcie z Invisible, Inc. Trochę było w nim prawdy ale niedużo. Invisible, Inc. to strategia turowa z elementami RPG. Tak jak w XCOMie, śmierć jednego, dobrze wyposażonego…
» więcej
2015-06-12, godz. 11:49
[13.06.2015] Invisible, Inc. [Mac]
"Lubisz XCOM-a to Ci się spodoba". Tak brzmiało moje pierwsze zetknięcie z Invisible, Inc. Trochę było w nim prawdy ale niedużo. Invisible, Inc. to strategia turowa z elementami RPG. Tak jak w XCOMie, śmierć jednego, dobrze wyposażonego…
» więcej
2015-06-05, godz. 15:00
[06.06.2015] Pepperoni na krzemowym cieście
Pudełko od pizzy, które jest równocześnie projektorem... gdzie można znaleźć takie cuda, to wie nasz ekspert od nowych technologii Radek Lis. Rozmawiamy także o tematach poważniejszych, na przykład o jesiennej premierze Windowsa…
» więcej
2015-06-05, godz. 15:00
ARCHIWUM 2015, czerwiec
» więcej
2015-06-05, godz. 14:57
[06.06.2015] Pytania i odpowiedzi
Co zrobi Techland - czy będzie Dying Light 2, dlaczego prace nad Hellraid zawieszono i co z marką Call of Juarez? Między innymi na te pytania odpowiada Michał Król z portalu HCgamer.pl . Jak zawsze ma najnowsze informacje o polskiej branży…
» więcej
2015-06-05, godz. 14:33
[06.06.2015] Star Horizon [PC]
Od zarania dziejów ludzie tłukli się między sobą, co przerabiałem w setkach gier wszelakich gatunków - od strategii po zwykłe strzelaniny. Konflikty to pokarm dla scenarzystów i graczy, a największymi bataliami mogły się zawsze…
» więcej
2015-06-05, godz. 14:23
[06.06.2015] Turbo Esprit (1986 r.)
W 1986 roku ta gra po prostu "rozgromiła" graczy: mieliśmy super "furę", wielkie otwarte miasto (!) i do tego widok z oczu kierowcy. Turbo Esprit, wydane przez Durell Software w tamtych czasach było grą, która po prostu zachwycała…
» więcej
2015-06-05, godz. 14:04
[06.06.2015] Giermasz #143 - Skromniej nie znaczy gorzej
W tej audycji wyruszamy w kosmos, Michał Król przetestował udaną, mniejszą polską produkcję Star Horizon, przeniesioną z tabletów na PC-ty (swoją drogą, co za czasy, czy nie powinno być ewentualnie odwrotnie?). Andrzej Kutys przypomniał…
» więcej
2015-06-05, godz. 13:22
ARCHIWUM 2015, czerwiec
» więcej