Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Ubisoft Polska.
Rainbow Six: Siege to kolejna taktyczna strzelanina sygnowana nazwiskiem Toma Clancy'ego. Co prawda świat czekał na odsłonę Patriots, ale Ubisoft zaskoczył wszystkich prezentując zupełnie nową, nastawioną na multiplayera część. Miłośnicy szybkich akcji, walki w zwarciu na krótkich dystansach i planowania działań powinni być zadowoleni. Siege daje spore pole do popisu, a dostępne jednostki pozwalają stworzyć uzupełniający się zespół do perfekcyjnie przeprowadzanych koordynowanych akcji szturmowych. Gra jest szybka, dynamiczna i nie wybacza błędów.
Każda rozgrywka zaczyna się od wyboru specjalisty, którym będziemy przeprowadzać akcję. Do wyboru dano przedstawicieli brytyjskich jednostek SAS, amerykańskiego SWAT-u, francuskiego GIGN-u, jest też niemieckie GSG 9 i rosyjski Specnaz. Dostępna w Rainbow Six: Siege elita ma różne specjalizacje, więc ważne jest, by team miał różnorodny i zbilansowany skład oraz by uzupełniali się na polu walki.
Po zakończeniu rundy następuje zamiana, i zespół atakujący staje się obrońcami, co jest ważne w przypadku zabezpieczania bronionego miejsca. Wcielając się w terrorystów, należy zadbać o zastawienie pułapek, zablokowanie kurtynami drzwi, wzmocnienie ścian i okien, bo atak może nadejść z każdego miejsca, nawet sufitu.
Ubisoft spisał się na medal, bo środowisko, mimo że mapy są dość małe i ciasne, jest doskonale przygotowane. Część ścian można całkowicie zniszczyć, inne uszkodzić, ale dzięki temu przez szpary można otworzyć ogień do pomieszczenia obok. Obrońcy mogą je częściowo wzmacniać, co opóźnia dostanie się do wewnątrz lub zakładać zabójcze pułapki. Szturm przez okno czy sufit to tutaj podstawa, więc możliwości ataku jest naprawdę sporo.
Koordynacja i planowanie to w Rainbow Six: Siege gwarancja sukcesu, ale nawet najlepiej przeprowadzana operacja może skończyć się niepowodzeniem. Jeden fałszywy krok, brak osłony, atak w stylu Rambo i przestajesz istnieć. Tutaj każda seria kończy żywot przeciwnika znajdującego się na końcu celownika. Nawet chowając się za ścianą, meblem czy osłoną nie masz gwarancji, że pocisk wroga jej nie przebije uszkadzając twoje delikatne tkanki. Jedno życie na rundę daje do myślenia.
Mimo małej ilości trybów gry, jedenaście map dostarcza bardzo dużo zabawy, zwłaszcza dzięki planowaniu i odbywającej się co rundę zamianie atakujących na obrońców. W grze dostępna jest też waluta - punkty rozgłosu - dzięki której odblokowujemy kolejnych członków elitarnych jednostek. Jest ich w sumie dwudziestu, podzielonych na kategorie, z różnego rodzaju umiejętnościami specjalnymi. Możliwości jest bez liku.
Rainbow Six: Siege jest wyjątkowo dynamiczną i naprawdę dobrze wykonaną taktyczną strzelaniną. Mimo ograniczonej zawartości, ma spory potencjał i każda runda wygląda inaczej. Duża ilość akcji, widowiskowość i szczypta strategii - to jest to, co zadowoli każdego fana strzelanin. Mimo, że jest to moja pierwsza styczność z serią Rainbow Six, śmiało mogę polecić ją każdemu. Tutaj musisz być gotowy na wszystko, bo wróg może zaatakować z każdej możliwej strony.
Zobacz także
2016-03-05, godz. 06:00
GIERMASZ 2016, marzec
» więcej
2016-03-05, godz. 06:00
[05.03.2016] Była sobie konsola...
Zaczynamy od mocnego akcentu: wszak wszyscy wiedzą, co to konsola do grania? Zamknięte pudełko, do którego wrzucamy płytę, kartridż czy co tam - i już. Nie trzeba sobie zawracać głowy jakimiś ustawieniami graficznymi, po prostu…
» więcej
2016-03-05, godz. 06:00
[05.03.2016] Giermasz #182 - Strzelankowo
W tym programie tylko dwie recenzje (bo Andrzej Kutys ciągle nie może się nacieszyć swoją nową konsolą i znowu pokpił sprawę - więc recenzja Firewatch za tydzień). Tak więc polecamy sympatyczną "strzelankę": Plants vs. Zombies:…
» więcej
2016-03-05, godz. 06:00
[05.03.2016] SUPERHOT [PC]
Zatrzymaj się, by zatrzymać czas i wygrać. Taki paradoks, to główny mechanizm gry SUPERHOT. Strzelanina z perspektywy pierwszej osoby jest dzieckiem małego łódzkiego studia. Gra pojawiła się na rynku dzięki składce internautów…
» więcej
2016-02-27, godz. 06:00
[27.02.2016] World of Tanks [PS4]
Więcej, fajniej, głośniej, ciężej, szybciej. No dobra, nie zawsze szybciej. Trudno przecież zmusić kilkudziesięciotonowego potwora do kłusu niczym siwka na otwartych bezdrożach Wielkopolski. Ale i tak czuć moc. Graliście w World…
» więcej
2016-02-27, godz. 06:00
[27.02.2016] Layers of Fear [PS4]
Dobry, polski horror - czy jest coś takiego? Jeszcze wczoraj powiedziałbym, że to oksymoron. Dziś jednak skończyłem "Layers of Fear" - naprawdę dobry, polski horror. "Layers of Fear", czyli 'Warstwy strachu' to historia rodzinnego…
» więcej
2016-02-27, godz. 06:00
[27.02.2016] Dying Light: The Following [PS4]
Zombie opanowały świat. Były świetne filmy, interesujące komiksy, wciągające książki, przydługie seriale, ale i branża gier wideo ma swoich przedstawicieli. Jednym z ważniejszych graczy na tym poletku jest rodzimy Techland, który…
» więcej
2016-02-27, godz. 06:00
[27.02.2016] Targi, targi - i po targach
Zgodnie z ubiegłotygodniową zapowiedzią, to wydanie kącika technologicznego w Giermaszu zdominowały smartfony. Najwięksi - i ci mniejsi - wystawili się na targach w Barcelonie. Nasz ekspert Radek Lis bardzo dużo czasu poświęca premierom…
» więcej
2016-02-27, godz. 06:00
[27.02.2016] Giermasz #181 - Bójcie się polskich gier...
Z trzech recenzji w tym programie, dwie gry to produkcje polskie. Do tego wysoko oceniane: w kategorii horrorów właśnie objawiła nam się nowa gwiazda, Rafał Molenda bardzo chwali Layers of Fear krakowskiego studia Bloober Team. Jeżeli…
» więcej
2016-02-27, godz. 06:00
[27.02.2016] Przegląd tygodnia
Sony opublikowało właśnie trailer wielce wyczekiwanej produkcji Uncharted: Kres Złodzieja . I z tej okazji konkurencyjny Ubisoft ogłosił, że oni już wiedzą, kto jest złodziejem: mianowicie Sony. Bo w filmiku widzimy na ścianie obraz…
» więcej