Grę do recenzji dostaliśmy od twórców ze studia Techland.
Co do trybów gry, nie ma tu nic zaskakującego - turniej, pojedynczy wyścig, trening i tak dalej. No i oczywiście możemy zdecydować się na jazdę zręcznościową albo - o wiele bardziej wymagającą - symulację. Wcześniej możemy też odpowiednio przygotować naszą maszynę do wyścigu biorąc na przykład pod uwagę warunki panujące na torze. Wyregulować można ciśnienie powietrza w oponach, przełożenie, obroty silnika i jego moment obrotowy. Motocykl trzeba też dociążyć.
Jeździ się bardzo fajnie, ale wymaga to dużej wprawy. Szczególnie w symulacji. W tym trybie na przykład trzeba odpowiednio "ustawiać" naszego zawodnika na motorze, tak aby motor się nie wywrócił - czyli robić to przechylanie, które można zobaczyć na zawodach. Trudno to robić wyłącznie klawiaturą, dlatego tu bardzo przydatny jest pad. Jeśli ktoś nie czuje się na siłach - może zacząć od trybu zręcznościowego, ale moim zdaniem nie warto - lepiej poświęcić trochę czasu, a potem czerpać więcej przyjemności z naprawdę wymagającej jazdy.
Dodatkowo wszystko wygląda naprawdę nieźle. Do grafiki nie można się przyczepić. A dodatkowym bonusem są licencje. Mamy tu prawdziwe maszyny, prawdziwe nazwiska zawodników, areny, kluby - wszystko to, co kocha fan żużla.
No właśnie - fan żużla. FIM Speedway Grand Prix 15 to gra właściwie tylko dla miłośników czarnego sportu. Reszta znudzi się zbyt łatwym trybem zręcznościowym albo zniechęci za trudnym symulatorem. Oczywiście sytuację ratuje jeszcze możliwość grania on - line, ale nadal - tylko dla miłośników żużla. To nie jest wada tej gry. To jej cecha. Na rynku brakuje takich produkcji, a ta ma wypełnić niszę, którą zapełniają zielonogórzanie albo mieszkańcy Gorzowa czy Torunia. Ale w swojej kategorii spisuje się znakomicie.
Zobacz także
2016-01-15, godz. 13:05
ARCHIWUM 2015, listopad
» więcej
2016-01-15, godz. 11:10
[16.01.2016] "Podglądany, podglądana"
Tym razem sporo wiadomości i plotek dotyczących branży smartfonów. Wiadomo na przykład, że zamiast Motoroli będzie Moto - nam się bardziej kojarzy to z motoryzacją, ale producent ma nadzieję, że rebranding przyniesie rezultaty…
» więcej
2016-01-15, godz. 10:52
[16.01.2015] Giermasz #175 - Czas na indyka
Trzy recenzje, trzy gry niezależne, niezbyt drogie i - warte uwagi. Chaos Reborn ograła gościnnie dziennikarka Agata Hawrylczuk. Nie pierwszy raz zmierzyła się z tematem gier strategicznych czy turowych, recenzowana produkcja godna jest…
» więcej
2016-01-14, godz. 15:31
[16.01.2016] Przegląd tygodnia
Najpierw było zdziwienie, później niedowierzanie i na końcu - jak to w necie - lekki hejt: "no po prostu wstydu nie mają żeby tak zdzierać kasę z fanów". A fani, jak to fani, nie przejmując się gadaniem, popędzili do sklepów i…
» więcej
2016-01-14, godz. 15:29
[16.01.2016] Chaos Reborn [Mac]
Chaos odrodzony... "Chaos Reborn"... Julian Gollop, brytyjski twórca m.in. X-COM przy pomocy finansowania społecznościowego wskrzesił swoją grę z 1985 roku "Chaos: The Battle of Wizards". Dostaliśmy strategię turową w świecie magów…
» więcej
2016-01-14, godz. 15:28
[16.01.2016] Underrail [PC]
O Matko! Jaki trafił mnie zaszczyt... Recenzuję najnowszą część Fallouta. A nie, czekaj... Gdzie trójwymiar? Gdzie widzenie z pierwszej osoby? Co tu robi znowu rzut izometryczny? Tak to przynajmniej wygląda na początku. Niektórzy…
» więcej
2016-01-14, godz. 15:27
[16.01.2016] Red Game Without A Great Name [PC]
Tytuł gry czasami powstaje na samym końcu jej tworzenia. Przynajmniej tak musiało być z polskim Red Game Without a Great Name od studia iFun4all. Tak, gra jest czerwona - i chodzi nie tylko o jej wygląd, ale też o kolor emocji, które…
» więcej
2016-01-08, godz. 20:02
[09.01.2016] Flower Power
W nowych technologiach nie ma ani chwili przestoju - ledwo rozpoczął się nowy rok, a już poważna, znana i duża impreza targowa w USA, czyli oczywiście CES. Oczywiście - bo jak zawsze nasz ekspert od nowych technologii Radek Lis bardzo…
» więcej
2016-01-08, godz. 20:02
GIERMASZ 2016, styczeń
» więcej
2016-01-08, godz. 19:44
[09.01.2016] Idź za białym królikiem
W pierwszej części tego wydania naszego kącika o polskich grach posłuchacie rozmowy Michała Króla z Pawłem Gajdą, project managerem Carbon Studio, które tworzy niezmiernie ciekawie się zapowiadającą produkcję z użyciem wirtualnych…
» więcej