Grę do recenzji dostaliśmy od twórców ze studia Techland.
Co do trybów gry, nie ma tu nic zaskakującego - turniej, pojedynczy wyścig, trening i tak dalej. No i oczywiście możemy zdecydować się na jazdę zręcznościową albo - o wiele bardziej wymagającą - symulację. Wcześniej możemy też odpowiednio przygotować naszą maszynę do wyścigu biorąc na przykład pod uwagę warunki panujące na torze. Wyregulować można ciśnienie powietrza w oponach, przełożenie, obroty silnika i jego moment obrotowy. Motocykl trzeba też dociążyć.
Jeździ się bardzo fajnie, ale wymaga to dużej wprawy. Szczególnie w symulacji. W tym trybie na przykład trzeba odpowiednio "ustawiać" naszego zawodnika na motorze, tak aby motor się nie wywrócił - czyli robić to przechylanie, które można zobaczyć na zawodach. Trudno to robić wyłącznie klawiaturą, dlatego tu bardzo przydatny jest pad. Jeśli ktoś nie czuje się na siłach - może zacząć od trybu zręcznościowego, ale moim zdaniem nie warto - lepiej poświęcić trochę czasu, a potem czerpać więcej przyjemności z naprawdę wymagającej jazdy.
Dodatkowo wszystko wygląda naprawdę nieźle. Do grafiki nie można się przyczepić. A dodatkowym bonusem są licencje. Mamy tu prawdziwe maszyny, prawdziwe nazwiska zawodników, areny, kluby - wszystko to, co kocha fan żużla.
No właśnie - fan żużla. FIM Speedway Grand Prix 15 to gra właściwie tylko dla miłośników czarnego sportu. Reszta znudzi się zbyt łatwym trybem zręcznościowym albo zniechęci za trudnym symulatorem. Oczywiście sytuację ratuje jeszcze możliwość grania on - line, ale nadal - tylko dla miłośników żużla. To nie jest wada tej gry. To jej cecha. Na rynku brakuje takich produkcji, a ta ma wypełnić niszę, którą zapełniają zielonogórzanie albo mieszkańcy Gorzowa czy Torunia. Ale w swojej kategorii spisuje się znakomicie.
Zobacz także
2015-11-06, godz. 16:49
[07.11.2015] Kopanito All-Stars Soccer [PC]
Jest rok 1989, na Amidze pojawia się Kick Off, niesamowicie wciągająca piłka nożna. Świat oszalał, fani zarywają noce, wszyscy mówią o przełomie. Rok 1992, ponownie Amiga i narodziny kolejnej legendy, miłośnicy kopanej tym razem…
» więcej
2015-11-06, godz. 15:11
[07.11.2015] SOMA [Mac]
[Od redakcji: witamy na pokładzie Giermaszu nowego recenzenta: nasz radiowy kolega Kuba Adamiak nie jest nałogowym graczem - jak my - i gościnnie będzie co jakiś czas opowiadał o swoich wrażeniach z ogrywania kolejnych tytułów. Mamy…
» więcej
2015-11-06, godz. 15:02
[07.11.2015] Na kłopoty Wiedźmin
Wiedźmin to, Wiedźmin tamto, Wiedźmin wyskakujący z lodówki... - oczywiście zdajemy sobie sprawę, jak wiele czasu w tym kąciku poświęciliśmy tej, było nie było, świetnej produkcji - ale skoro dostał właśnie nagrodę "Gry roku"…
» więcej
2015-11-06, godz. 14:55
ARCHIWUM 2015, listopad
» więcej
2015-11-06, godz. 14:22
[07.11.2015] SOMA [Mac]
[Od redakcji: witamy na pokładzie Giermaszu nowego recenzenta: nasz radiowy kolega Kuba Adamiak nie jest nałogowym graczem - jak my - i gościnnie będzie co jakiś czas opowiadał o swoich wrażeniach z ogrywania kolejnych tytułów. Mamy…
» więcej
2015-11-06, godz. 14:10
[07.11.2015] Assassin's Creed: Syndicate [PS4]
Drodzy Skrytobójcy... Tyle miast poznanych dom po domu, tyle historii przekazanej z ust tych którzy ją tworzyli, tyle biegania, skakania, pływania, rzucania nożami i chowania się w stogach siana (które zawsze są w mieście, bez względu…
» więcej
2015-11-06, godz. 14:06
[07.11.2015] Assassin's Creed: Syndicate [PS4]
Drodzy Skrytobójcy... Tyle miast poznanych dom po domu, tyle historii przekazanej z ust tych którzy ją tworzyli, tyle biegania, skakania, pływania, rzucania nożami i chowania się w stogach siana (które zawsze są w mieście, bez względu…
» więcej
2015-11-06, godz. 13:06
[07.11.2015] Armikrog [PC]
Niestety, nie wygląda to dobrze... Ale co tu mogło się nie udać? Rewelacyjny, kultowy wręcz wzór, sprawdzony model rozgrywki, sympatyczny bohater... I co? I jest średnio. Armikrog ze studia Pencil Test miał być następcą The Neverhood…
» więcej
2015-11-06, godz. 13:01
[07.11.2015] Armikrog [PC]
Niestety, nie wygląda to dobrze... Ale co tu mogło się nie udać? Rewelacyjny, kultowy wręcz wzór, sprawdzony model rozgrywki, sympatyczny bohater... I co? I jest średnio. Armikrog ze studia Pencil Test miał być następcą The Neverhood…
» więcej
2015-11-06, godz. 09:42
[07.11.2015] Giermasz #165 - Jak zapadliśmy się w "kupkę wstydu" i jak stawiliśmy temu czoła
No teraz to już przesadziliśmy: w tym Giermaszu aż cztery recenzje! I tak: tradycyjnie jesienią mamy nową odsłonę serii o Zabójcach i Templariuszach: w opinii naszego gościa Agaty Hawrylczuk (fanki cyklu), nowy Assassin's Creed:…
» więcej