Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Electronic Arts Polska.
Ale zanim o grze The Sims 4 i dodatku spotkajmy się, muszę trochę powspominać. Pierwsze części gry pamiętamy wszyscy. Sim wyglądał tak samo, kółeczko kreska i cztery patyczki, którymi były ręce i nogi. Simy były sztywne, niczym chód Kangurka Kao, a wszystko sztuczne jak w grze Knight of Marches, czy Super Mario Bros niczym z Pegazusa. Ale był plus, bo można było utopić Simy, a ten przywilej został cofnięty wraz z trzecią wersją. Po prostu producenci nauczyli wychodzić naszych bohaterów z basenu.
The Sims 4 - z dodatkiem, czy bez - to gra której trzeba nauczyć się od nowa. Łatwiej jest na pewno poznać nową osobę, łatwiej jej się oświadczyć, poślubić, czy iść do łóżka - ale cwane Simy dalej robią to pod kołdrą... Pracę zdobyć łatwiej, ale trzeba pilnować, żeby do niej iść. Nie podjeżdża samochód, nie ma przypomnienia, więc łatwo ją stracić. Możemy też wychodzić ze znajomymi na miasto, dzwonić do drzwi i uciekać - czyli to wszystko zostało zachowane z poprzedniej części. W tej części również został rozwinięty interfejs budowania domu, jest trudniej, ale może być łatwiej.
Teraz o dodatku: The Sims 4: Spotkajmy się to drugie większe rozszerzenie po The Sims 4: Witamy w Pracy. Nowy dodatek ma rozwijać to, co w serii najważniejsze - kontakty z innymi Simami. Dlatego najważniejszą atrakcją są kluby społecznościowe. Możemy nie tylko dołączać do już istniejących, ale też zakładać własne. Każdy ma określony profil, definiowany dzięki czynnościom preferowanym i zakazanym - po pięć w każdej rubryce. To oznacza, że jeśli mamy klub geeków, to najchętniej wybierzemy im kilka czynności w stylu - granie w gry i picie drinków w preferowanym miejscu. Czyli na przykład jeśli chcemy uformować grupę, której pasjami są łowienie ryb i łapanie żab, teraz spełniono nasze marzenia.
The Sims 4, to gra w którą jeszcze gram, bo jej nie przeszedłem do końca, w tym sensie, że Simsy kończą się wtedy, kiedy cały Twój dom umrze - w "trójce" mi się udało. Jak będzie teraz? Przekonamy się już niedługo...
Zobacz także
2017-05-06, godz. 06:00
[06.05.2017] Future Unfolding [PC]
Nie będzie to łatwe. Ale też Future Unfolding nie jest grą łatwą w odbiorze. Pierwszy raz chyba podczas pracy dla Giermaszu mam problem, żeby zaklasyfikować przedmiot recenzji do jakiegoś konkretnego gatunku. W internecie spotkałem…
» więcej
2017-05-06, godz. 06:00
[06.05.2017] Little Nightmares [PS4]
Czujcie się uprzedzeni: lubię takie gry, "artystyczne" produkcje z przesłaniem. Które zazwyczaj - umówmy się - nie zajmują też dużo czasu do skończenia, ale chodzi w nich o to, aby gracz zadumał się obserwując napisy końcowe…
» więcej
2017-05-06, godz. 06:00
[06.05.2017] Przegląd tygodnia
Długi weekend długim weekendem - a w branży gier komputerowych dzieje się mnóstwo... Bardzo ucieszyła nas zapowiedź Darksiders III . A ta seria gier RPG z dużą ilością walki zwłaszcza w "dwójce" pokazała mnóstwo dobrego, więc…
» więcej
2017-05-06, godz. 06:00
[06.05.2017] Future Unfolding [PC]
Nie będzie to łatwe. Ale też Future Unfolding nie jest grą łatwą w odbiorze. Pierwszy raz chyba podczas pracy dla Giermaszu mam problem, żeby zaklasyfikować przedmiot recenzji do jakiegoś konkretnego gatunku. W internecie spotkałem…
» więcej
2017-05-06, godz. 06:00
[06.05.2017] Giermasz #243 - Z artystycznym zacięciem
Gdyby nie błędy techniczne, to byłaby naprawdę solidna gra - to chyba najważniejsza teza recenzji Michała Króla, który ograł typowany na hit Sniper: Ghost Warrior 3 . Mamy więc nadzieję, że kolejne łatki rozwiążą sprawę tytułu…
» więcej
2017-05-06, godz. 06:00
[06.05.2017] Sniper: Ghost Warrior 3 [PS4]
Długo oczekiwałem trzeciej odsłony snajperskiej serii warszawskiego studia CI Games. Sniper: Ghost Warrior 3 miał być powiewem świeżości, zmianą podejścia znanego z dwóch pierwszych części i znacznym krokiem w przód. Co prawda…
» więcej
2017-05-06, godz. 06:00
GIERMASZ 2017, maj
» więcej
2017-05-06, godz. 06:00
[06.05.2017] Premiery, premiery
No dobrze: premiera Sniper: Ghost Warrior 3 okazała się jednak niewypałem - w opinii recenzentów i części graczy - co nie przeszkodziło tej produkcji osiągnąć bardzo wysokiego miejsca na liście sprzedaży na naprawdę ważnym rynku…
» więcej
2017-04-29, godz. 09:00
Galaxian (1979 r.)
Rok 1979 był przełomowym, jeśli chodzi o rozwój gier wideo. Wtedy to premierę miał Galaxian od japońskiego Namco, tytuł, który jako pierwszy posiadał całą oprawę graficzną w modelu RGB. Czyli w szerokiej palety kolorów. Galaxian…
» więcej
2017-04-29, godz. 06:00
[29.04.2017] Yooka-Laylee [PS4]
No dobra - wyjdzie na to, że jestem typowym "każualem", który w gry bawi się od czasu do czasu, chce wszystkich możliwych ułatwień, najlepiej mapy z zaznaczoną każdą aktywnością i wielką strzałką pokazującą drogę do kolejnych…
» więcej