Tak więc powody do radości mają PC-towcy, bo jeszcze w styczniu zagrają w niezłą grę fabularną RPG Dragon's Dogma: Dark Arisen. W skrócie: smoki, miecze i lochy w dobrym wydaniu.
A przede wszystkim, na "blaszakach" wyląduje kolejna przygoda świetnie znanej pani archeolog - ale nie takiej w uniwersyteckim stylu - czyli Lary Croft. Zaginione cywilizacje, tajemnicze świątynie i podziemia pełne zagadek - to wszystko dostaniecie w grze akcji Rise of the Tomb Raider. Następca wielce udanego Tomb Raidera, czyli restartu słynnej serii - najpierw zadebiutował na konsoli Xbox One, teraz w styczniu będzie to PC, a posiadacze PlayStation 4 ograją najnowsze przygody Lary Croft dopiero jesienią.
Z innych gier akcji, w tym miesiącu zadebiutuje dwuwymiarowa platformówka z elementami "skradaka" i pojedynków, czyli Assassin’s Creed Chronicles: India. Chronicles to osobna podseria, również opowiadająca o zmaganiach tytułowych Skrytobójców z Templariuszami. Pierwsza część tej trylogii, z podtytułem China całkiem nam się podobała, ale zabrakło efektu "wow" więc tym razem liczymy na więcej.
This War of Mine, polska gra, która podbiła świat, doczeka się dodatku The Little Ones. Dramat wojny pokazany przez piekło cywili próbujących przetrwać w opanowanym konfliktem mieście już w pierwszej wersji potrafił nawet wycisnąć łzy z oczu. A że dodatek The Little Ones poświęcony jest dzieciom... to wzruszenia mamy zagwarantowane.
O dzieciach dla dorosłych - a teraz gra i dla dorosłych i dla dzieci: kolejna odsłona przedługaśnej serii gier pod szyldem LEGO inspirowanych filmami. Żadnej rewolucji w zasadach rozgrywki się nie spodziewamy. Czyli będzie dużo układania wirtualnych klocków, szukania poukrywanych sekretów - a filmowe nawiązania i scenki potraktowane będą z humorem. Aha - nasze postaci tradycyjnie będą miały specjalne umiejętności. W tym przypadku nie byle jakie, bo w styczniu czekamy na premierę LEGO Marvel’s Avengers.
I jeszcze jedna godna uwagi premiera w tym miesiącu: Darkest Dungeon. Gra niezależna, z ładną, rysowaną grafiką i wyjątkowo wymagającą rozgrywką. Walki rozegramy w turach - walki z potworami oczywiście. Eksploracja lochów będzie wyjątkowo stresująca, więc będziecie musieli zadbać nie tylko o uzbrojenie swoich wojaków - ale i o ich poziom stresu. Na przykład wysyłając do gospody na kapeczkę czegoś uspokajającego w przerwie między kolejnymi misjami.
Pozostajemy w temacie epickich historii rozgrywających się w fantastycznych światach: jeżeli spodobało się Wam niezwykle udane RPG Pillars of Eternity i równie dobrze oceniany dodatek fabularny The White March, to w styczniu będziecie mogli kupić jego drugą część. Przypomnijmy, że gra pod wieloma względami jest wzorowana na kultowym Baldur's Gate i fani gatunku przyjęli ją entuzjastycznie.
Za to, jeżeli lubicie pogimnastykować szare komórki, z nostalgią przypominając sobie klimaty dawnej przygodówki Myst, to także w styczniu premiera gry The Witness. Piękne okoliczności przyrody, bo pokazane grafiki z gry robią wrażenie, będziemy starali się rozwikłać zagadkę pod tytułem: gdzie się wszyscy podziali?
Na koniec "kotlecik", czyli zapraszamy do walki z zombie w grze Resident Evil Zero HD. Wydana pierwotnie w 2002 roku, w najnowszej wersji ma oczywiście wyglądać lepiej, chociaż według zapowiedzi sama rozgrywka wiele się nie zmieni.
Zobacz także
2015-06-12, godz. 12:01
[13.06.2015] Invisible, Inc. [Mac]
"Lubisz XCOM-a to Ci się spodoba". Tak brzmiało moje pierwsze zetknięcie z Invisible, Inc. Trochę było w nim prawdy ale niedużo. Invisible, Inc. to strategia turowa z elementami RPG. Tak jak w XCOMie, śmierć jednego, dobrze wyposażonego…
» więcej
2015-06-12, godz. 11:52
[13.06.2015] Invisible, Inc. [Mac]
"Lubisz XCOM-a to Ci się spodoba". Tak brzmiało moje pierwsze zetknięcie z Invisible, Inc. Trochę było w nim prawdy ale niedużo. Invisible, Inc. to strategia turowa z elementami RPG. Tak jak w XCOMie, śmierć jednego, dobrze wyposażonego…
» więcej
2015-06-12, godz. 11:49
[13.06.2015] Invisible, Inc. [Mac]
"Lubisz XCOM-a to Ci się spodoba". Tak brzmiało moje pierwsze zetknięcie z Invisible, Inc. Trochę było w nim prawdy ale niedużo. Invisible, Inc. to strategia turowa z elementami RPG. Tak jak w XCOMie, śmierć jednego, dobrze wyposażonego…
» więcej
2015-06-05, godz. 15:00
[06.06.2015] Pepperoni na krzemowym cieście
Pudełko od pizzy, które jest równocześnie projektorem... gdzie można znaleźć takie cuda, to wie nasz ekspert od nowych technologii Radek Lis. Rozmawiamy także o tematach poważniejszych, na przykład o jesiennej premierze Windowsa…
» więcej
2015-06-05, godz. 15:00
ARCHIWUM 2015, czerwiec
» więcej
2015-06-05, godz. 14:57
[06.06.2015] Pytania i odpowiedzi
Co zrobi Techland - czy będzie Dying Light 2, dlaczego prace nad Hellraid zawieszono i co z marką Call of Juarez? Między innymi na te pytania odpowiada Michał Król z portalu HCgamer.pl . Jak zawsze ma najnowsze informacje o polskiej branży…
» więcej
2015-06-05, godz. 14:33
[06.06.2015] Star Horizon [PC]
Od zarania dziejów ludzie tłukli się między sobą, co przerabiałem w setkach gier wszelakich gatunków - od strategii po zwykłe strzelaniny. Konflikty to pokarm dla scenarzystów i graczy, a największymi bataliami mogły się zawsze…
» więcej
2015-06-05, godz. 14:23
[06.06.2015] Turbo Esprit (1986 r.)
W 1986 roku ta gra po prostu "rozgromiła" graczy: mieliśmy super "furę", wielkie otwarte miasto (!) i do tego widok z oczu kierowcy. Turbo Esprit, wydane przez Durell Software w tamtych czasach było grą, która po prostu zachwycała…
» więcej
2015-06-05, godz. 14:04
[06.06.2015] Giermasz #143 - Skromniej nie znaczy gorzej
W tej audycji wyruszamy w kosmos, Michał Król przetestował udaną, mniejszą polską produkcję Star Horizon, przeniesioną z tabletów na PC-ty (swoją drogą, co za czasy, czy nie powinno być ewentualnie odwrotnie?). Andrzej Kutys przypomniał…
» więcej
2015-06-05, godz. 13:22
ARCHIWUM 2015, czerwiec
» więcej