Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Dbasz o licencje, oryginalne składy i kluby, pieczołowicie odwzorowujesz zawodników - i co? I dostajesz pozew... Chodzi o świetną koszykówkę NBA 2K16, a konkretnie o... tatuaże. Tatuaże kilku zawodników, którzy - jak się okazuje - podpisali umowę o prawach autorskich ze studiem tatuażu. I to właśnie studio teraz pozywa producentów gry, domaga się nieco ponad miliona "zielonych" odszkodowania.

Niektórzy potrafią zwariować od nadmiaru pieniędzy: wyobraźcie sobie, że chcecie zrobić grę o życiu mrówek i udaje się przekonać internautów, żeby wpłacili kasę na ten projekt. Po czym, siadasz do tworzenia gry, prawda? No chyba, że pracowałeś w studiu ETeeski, tam chłopaki przeznaczyli szmal na inne, ważne sprawy. Czyli: alkohol, drogie restauracje i stripteaserki. O sprawie poinformował rozżalony pomysłodawca gry Ant Simulator, który - jak twierdzi - nie miał wpływu na zachowanie kolegów. Gra - a to niespodzianka - nie powstanie.


I jeszcze jedna awantura w branży: to może być prawdziwe starcie tytanów, czyli stają na przeciw siebie dwie wielkie korporacje Electronic Arts i Ubisoft. Ci pierwsi chcą opatentować słowo "ghost", jako składową nazwy wewnętrznego studia EA czyli Ghost Games. Na to nie zgadza się Ubi - z ich serią Ghost Recon. Na razie mamy potyczkę harcowników przed główną bitwą, bo Elektronicy mają czas do marca, aby odnieść się do zarzutów Francuzów.

Dopiero co na rynku zadebiutowała nowa gra z klockami LEGO w roli głównej - i w Giermaszu z 6 stycznia recenzujemy LEGO Marvel Avengers - a już mamy informację, że co jak co, ale adaptacji kolejnego filmu z uniwersum Star Wars w tej przedługaśnej serii też nie zabraknie. Więc czekajcie na premierę LEGO Star Wars: The Force Awakens pod koniec czerwca. W sumie - co się dziwić, skoro naturalnie poprzednie części sagi doczekały się swojej klockowej adaptacji - a i od nich zaczęła się "złota era" w taśmowym wypuszczaniu kolejnych gier z LEGO.


Stęskniliście się za klimatami II wojny światowej w pierwszoosobowych strzelankach? Dawno ich nie było, i na tej nostalgii chce skorzystać niezależne studio Bulkhead Interactive, które zbiera w necie kasę na Battalion 1944. O ile uda się zebrać sto tysięcy funtów, na pole bitwy wyruszymy w maju przyszłego roku. Przy czym - nie spodziewajcie się wrażeń rodem ze słynnych kampanii dla jednego gracza z dawnego Medal of Honor czy Call of Duty. Bo to będzie strzelanka dla wielu graczy po sieci. Niestety...

... ale co się dziwić, skoro - jak argumentuje znany w branży Cliff Bleszinski - zrobienie kampanii dla jednego gracza to około trzech czwartych budżetu danej gry FPS. Twórca serii Gears of War puentuje, że idzie na to mnóstwo kasy - po czym gracze kończą kilkugodzinną kampanię w jeden weekend i odpalają mapy do sieciowych potyczek. Sam Bleszinski i jego studio pracuje właśnie nad pierwszoosobową strzelanką na komputery PC, i - zgadliście - nie będzie w niej kampanii dla samotnych wilków.

Koszty produkcji zwrócone przed premierą - to bardzo przyjemna sytuacja polskiego 11bit studios, które informuje, że ilość samych zamówień przedpremierowych konsolowej wersji This War of Mine z dodatkiem The Little Ones przeszły najśmielsze oczekiwania. Więcej o tym w kąciku Gramy po polsku z 6 stycznia, mówiliśmy już tam między innymi także o tym, że parę innych polskich produkcji wyjdzie poza cyfrowe wydanie i doczeka się pudełka, to między innymi przypadek SUPERHOT czy Layers of Fear.

Jeżeli uwielbiacie latające w powietrzu wnętrzności, hektolitry krwi, piły łańcuchowe i masakrowanie diabelskiego pomiotu - to pewnie ucieszy Was informacja o ujawnionej już konkretnej dacie premiery gry Doom. Słynna pierwszoosobowa strzelanka, której akcja dzieje się na Marsie opanowanym przez istoty z piekła rodem święciła triumfy lata temu. Później były kolejne części - i mamy grę-restart serii nazwaną znowu po prostu Doom. Premiera - a jakże - w piątek 13 maja.


Swoją drogą - istne zamieszanie z tymi tytułami. Gry, które nazywają się dokładnie tak samo jak wydani wcześnie poprzednicy, kto to ogarnie? Ta "przypadłość" dopadła chociażby serię Need for Speed. Gra z podtytułem Most Wanted ukazała się pierwotnie w 2005 roku. Po czym w 2012 wyszła kolejna - nowa, co ważne - gra z serii zatytułowana dokładnie tak samo, czyli Need for Speed: Most Wanted. I tę produkcję możecie mieć za darmo. O ile na swoim PC macie zainstalowaną aplikację Origin od EA. Do kiedy trwa promocja, nie wiadomo, więc się pospieszcie.

Zobacz także

2016-01-15, godz. 15:07 [16.01.2016] Red Game Without A Great Name [PC] Tytuł gry czasami powstaje na samym końcu jej tworzenia. Przynajmniej tak musiało być z polskim Red Game Without a Great Name od studia iFun4all. Tak, gra jest czerwona - i chodzi nie tylko o jej wygląd, ale też o kolor emocji, które… » więcej 2016-01-15, godz. 14:35 [16.01.2016] Red Game Without A Great Name [PC] Tytuł gry czasami powstaje na samym końcu jej tworzenia. Przynajmniej tak musiało być z polskim Red Game Without a Great Name od studia iFun4all. Tak, gra jest czerwona - i chodzi nie tylko o jej wygląd, ale też o kolor emocji, które… » więcej 2016-01-15, godz. 13:36 [16.01.2016] Underrail [PC] O Matko! Jaki trafił mnie zaszczyt... Recenzuję najnowszą część Fallouta. A nie, czekaj... Gdzie trójwymiar? Gdzie widzenie z pierwszej osoby? Co tu robi znowu rzut izometryczny? Tak to przynajmniej wygląda na początku. Niektórzy… » więcej 2016-01-15, godz. 13:35 [16.01.2016] Underrail [PC] O Matko! Jaki trafił mnie zaszczyt... Recenzuję najnowszą część Fallouta. A nie, czekaj... Gdzie trójwymiar? Gdzie widzenie z pierwszej osoby? Co tu robi znowu rzut izometryczny? Tak to przynajmniej wygląda na początku. Niektórzy… » więcej 2016-01-15, godz. 13:30 [16.01.2016] Chaos Reborn [Mac] Chaos odrodzony... "Chaos Reborn"... Julian Gollop, brytyjski twórca m.in. X-COM przy pomocy finansowania społecznościowego wskrzesił swoją grę z 1985 roku "Chaos: The Battle of Wizards". Dostaliśmy strategię turową w świecie magów… » więcej 2016-01-15, godz. 13:28 [16.01.2016] Chaos Reborn [Mac] Chaos odrodzony... "Chaos Reborn"... Julian Gollop, brytyjski twórca m.in. X-COM przy pomocy finansowania społecznościowego wskrzesił swoją grę z 1985 roku "Chaos: The Battle of Wizards". Dostaliśmy strategię turową w świecie magów… » więcej 2016-01-15, godz. 13:10 [16.01.2016] Polskie hity Metacritic 2015 Powoli kończy się czas różnorakich podsumowań roku 2015, więc na początek krótko o najlepiej ocenianych polskich produkcjach - dzięki serwisowi Metacritic mamy uśrednione dane z wielu recenzji. Zaskoczenia, jak zapewnia Michał Król… » więcej 2016-01-15, godz. 13:08 ARCHIWUM 2015 » więcej 2016-01-15, godz. 13:06 ARCHIWUM 2015 » więcej 2016-01-15, godz. 13:05 ARCHIWUM 2015, grudzień » więcej
491492493494495496497