Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
"Sto lat, sto lat, niech żyją, żyją nam..." - a kto? Blizzard! Słynne studio skończyło 25 lat. Poważny wiek w tym niepewnym biznesie. Panowie są znani z tego, że bardzo dbają o swoje gry, tak przed premierą jak i po niej. Jeżeli nie kojarzycie, kto zacz - to będzie krótka piłka: Diablo, Starcraft, World of Warcraft. I jeszcze kilka innych, na przykład ostatnio bardzo popularna karcianka Hearthstone: Heroes of Warcraft czy "bitewna sieciówka" Heroes of the Storm.

Blizzard jest częścią wielkiego koncernu Activision Blizzard - chociaż, jak zapewniają, działają właściwie samodzielnie. A druga połówka z nazwy, Activision, tymczasem inwestuje setki milionów w kosmiczną sieciową strzelankę z elementami RPG czyli Destiny. Potwierdziły się plotki o których mówiliśmy wcześniej, a mianowicie już oficjalnie wiadomo, że kolejna część zadebiutuje za rok, za to jeszcze w tym gracze dostaną kolejny, duży dodatek do "jedynki".

Jest data premiery ciekawie zapowiadającej się gry akcji z bohaterem obdarzonym super-mocami. Quantum Break zadebiutuje na początku kwietnia. Ale dlaczego, zamiast radości graczy jest awantura? Ano dlatego, bo miał być ekskluziw na konsolę Xbox One - a będzie także wersja PC. "Konsola Microsoftu jest mocno w tyle za sprzętem Sony a Wy jeszcze pozbawiacie jej gry na wyłączność - idę kupić PlayStation" - irytują się fani Xboxa One. Na pocieszenie dodajmy, że trzeba będzie mieć potężnego PC tylko z Windows 10 i co by nie powiedzieć, wybór konsoli będzie jednak tańszy.


Nie ma za to daty premiery kolejnej "dużej" odsłony serii Assassin's Creed! Ubisoft oficjalnie potwierdził plotki, że w tym roku dają na wstrzymanie, aby "przyjrzeć się" rozwojowi jednej z ich flagowych serii gier z otwartym światem. Wygląda na to, że gracze, nieufni po nieudanym technicznie Unity, nie rzucili się do sklepów po najnowsze, tegoroczne Syndicate (tak na marginesie to naprawdę fajne gry w gatunku). Za to w tym roku będzie film, mobilna odsłona z podtytułem Identity i właśnie dostaliśmy ostatnią produkcję z podserii Chronicles - były Chiny, Indie, wkrótce zrecenzujemy przygodę w Rosji.

A propos grania mobilnego - co prawda wielkimi fanami nie jesteśmy uznając jednak wyższość konsolowego pada czy klawiatury nad "smyranym ekranem" - to jednak warto odnotować, że na "mobilkach" zadebiutowała właśnie dziewiąta, klasyczna odsłona serii Final Fantasy, oryginalnie wydana jeszcze na pierwszym PlayStation. To jeden z tych fajnieszych "fajnali", więc z czystym sumieniem polecamy, chociaż grafika może i niedzisiejsza a cena i owszem, dzisiejsza i jakby taka dosyć wysoka.


Konwersje na różne platformy to oczywiście sposób na zarabianie pieniędzy, że tak odnotujemy oczywistą oczywistość. I to całkiem sporych pieniędzy: oto Capcom z wielkim zadowoleniem właśnie poinformował, że dopiero co wydana - i bardzo dobrze oceniona, także przez Giermasz - konwersja konsolowego RPG Dragon's Dogma: Dark Arisen na PC sprzedaje się najlepiej w historii firmy. Chyba nic dziwnego, skoro wiadomo, że wielu pecetowców uwielbia właśnie gatunek RPG. Polecamy, fajna gra.


No skoro o tym: jeszcze jedna konwersja na PC w drodze - i to niemalże dosłownie skoro mowa o zręcznościowej samochodówce Need for Speed. Jeżeli ku swojemu niepomiernemu zdziwieniu odkryliście, że do wersji konsolowej nie można podłączyć kierownicy (dobre, nie?), to w wersji na blaszaki już taka opcja będzie. Plus, oczywiście, lepsza grafika z dostępną rozdzielczością 4K i wyświetlanych więcej klatek na sekundę.

Zobacz także

2016-01-15, godz. 15:07 [16.01.2016] Red Game Without A Great Name [PC] Tytuł gry czasami powstaje na samym końcu jej tworzenia. Przynajmniej tak musiało być z polskim Red Game Without a Great Name od studia iFun4all. Tak, gra jest czerwona - i chodzi nie tylko o jej wygląd, ale też o kolor emocji, które… » więcej 2016-01-15, godz. 14:35 [16.01.2016] Red Game Without A Great Name [PC] Tytuł gry czasami powstaje na samym końcu jej tworzenia. Przynajmniej tak musiało być z polskim Red Game Without a Great Name od studia iFun4all. Tak, gra jest czerwona - i chodzi nie tylko o jej wygląd, ale też o kolor emocji, które… » więcej 2016-01-15, godz. 13:36 [16.01.2016] Underrail [PC] O Matko! Jaki trafił mnie zaszczyt... Recenzuję najnowszą część Fallouta. A nie, czekaj... Gdzie trójwymiar? Gdzie widzenie z pierwszej osoby? Co tu robi znowu rzut izometryczny? Tak to przynajmniej wygląda na początku. Niektórzy… » więcej 2016-01-15, godz. 13:35 [16.01.2016] Underrail [PC] O Matko! Jaki trafił mnie zaszczyt... Recenzuję najnowszą część Fallouta. A nie, czekaj... Gdzie trójwymiar? Gdzie widzenie z pierwszej osoby? Co tu robi znowu rzut izometryczny? Tak to przynajmniej wygląda na początku. Niektórzy… » więcej 2016-01-15, godz. 13:30 [16.01.2016] Chaos Reborn [Mac] Chaos odrodzony... "Chaos Reborn"... Julian Gollop, brytyjski twórca m.in. X-COM przy pomocy finansowania społecznościowego wskrzesił swoją grę z 1985 roku "Chaos: The Battle of Wizards". Dostaliśmy strategię turową w świecie magów… » więcej 2016-01-15, godz. 13:28 [16.01.2016] Chaos Reborn [Mac] Chaos odrodzony... "Chaos Reborn"... Julian Gollop, brytyjski twórca m.in. X-COM przy pomocy finansowania społecznościowego wskrzesił swoją grę z 1985 roku "Chaos: The Battle of Wizards". Dostaliśmy strategię turową w świecie magów… » więcej 2016-01-15, godz. 13:10 [16.01.2016] Polskie hity Metacritic 2015 Powoli kończy się czas różnorakich podsumowań roku 2015, więc na początek krótko o najlepiej ocenianych polskich produkcjach - dzięki serwisowi Metacritic mamy uśrednione dane z wielu recenzji. Zaskoczenia, jak zapewnia Michał Król… » więcej 2016-01-15, godz. 13:08 ARCHIWUM 2015 » więcej 2016-01-15, godz. 13:06 ARCHIWUM 2015 » więcej 2016-01-15, godz. 13:05 ARCHIWUM 2015, grudzień » więcej
491492493494495496497