Dwie smakowitości dzisiaj w Giermaszu, obie może nie najnowsze, ale właśnie w styczniu wyszły w - jak to się mówi - kompletnej edycji. Czyli po pierwsze wydawane wcześniej w epizodach Life is Strange, teraz w pełnej, pudełkowej wersji. Michał Król w recenzji bardzo chwali doznania z tej filmowej przygody. Oczywiście pod względem mechaniki rozgrywki to stosunkowo prosta produkcja - w odróżnieniu od Dragon's Dogma: Dark Arisen. Rozbudowane RPG akcji powinno zachwycić fanów gatunku - tak jak Andrzeja Kutysa, który recenzuje PC-towe wydanie tej gry - ale gracze niedzielni mogą się od tej gry odbić jak od ściany. Poza tym, tradycyjnie zapraszamy do studia Radka Lisa, nasz ekspert od nowych technologii opowiada między innymi o najnowszym superkomputerze z Polski. A Michał Król nie omieszkał promować rodzimych produkcji w dziale Gramy po polsku. I skoro tak, to na deser Stare ale jare - Robbo.
Zaczynamy recenzować premierowe produkcje z 2016 roku: na pierwszy ogień idzie niezły platformer z dużą ilością skradania i akcji czyli Assassin's Creed Chronicles: India. Andrzej Kutys ograł i mimo tego, że gra go nie olśniła, to na pewno jest to bardzo solidna produkcja za dobrze skalkulowaną cenę. Później nasz gość Jarek Gowin opowiada o pierwszych wrażeniach z ogrywania World of Tanks na PlayStation 4. Oczywiście to nie jest jakaś nowość - ale, z drugiej strony, było nie było, ta produkcja właśnie debiutuje na najpopularniejszej obecnie konsoli na rynku. W tym Giermaszu Gramy po polsku z Michałem Królem z portalu Graczpospolita.pl - jak szukacie dobrego horroru do pogrania, to zwróćcie uwagę na Layers of Fear. Nasz ekspert od nowych technologii Radek Lis odlatuje w kosmos i na koniec polecamy Stary ale jary Jaguar XJ220.
Trzy recenzje, trzy gry niezależne, niezbyt drogie i - warte uwagi. Chaos Reborn ograła gościnnie dziennikarka Agata Hawrylczuk. Nie pierwszy raz zmierzyła się z tematem gier strategicznych czy turowych, recenzowana produkcja godna jest polecenia. Kolejny gość, Jarek Gowin zabierze Was w labirynt podziemnych korytarzy, w postapokaliptycznym i inspirowanym pierwszymi Falloutami RPG Underrail - o ile przebrniecie przez trudne początki - to w tej produkcji można utknąć na wiele godzin. Michał Król z portalu Graczpospolita.pl, oprócz tego, że w dziale Gramy po polsku opowiada o tym, co dzieje się wśród naszych twórców - w dodatku jeszcze polską grę zrecenzował. Red Game without a Great Name to zręcznościówka w którą warto zagrać czy na smartfonie, czy PC czy na przenośnej konsoli PS Vita. Tymczasem Andrzej Kutys sprawdził, co dzieje się w branży gier, aktualności jak zawsze na początku audycji, przepytał też naszego eksperta Radka Lisa, co tam ciekawego dzieje się w świecie nowych technologii.
W tej audycji tylko jedna recenzja, obiecywana i nieco opóźniona zalewem jesienno-zimowych premier końcówki 2015 roku: o DriveClub Bikes mówimy później, bo to jednak tylko dodatek. Czy "aż" dodatek, bo to rozszerzenie udanej zręcznościowej gry wyścigowej jest godne polecenia i Andrzej Kutys to czyni. Michał Król tymczasem Gra po polsku: posłuchajcie jego bardzo ciekawego wywiadu z Pawłem Gajdą, project managerem w Carbon Studio o kulisach pracy nad Alice VR czyli grą przygotowaną głównie pod gogle wirtualnej rzeczywistości. Michał opowiada też o swoim nowym projekcie czyli stronie internetowej Graczpospolita.pl, na której najważniejsze są polskie gry. W Giermaszu nie zabrakło też rozmowy z Radkiem Lisem, który sprawdził, jakie nowości pokazano na dopiero co zakończonych targach elektroniki użytkowej CES w USA. I na koniec Stary, ale jary Gunship 2000.
Pierwsza edycja audycji wypełnionej głównie muzyką z gier (plus skromne słowo od autorów, Andrzeja Kutysa i Michała Króla) spotkała się z dużym odzewem naszych słuchaczy. Znaczy - chyba się podobało. Więc idziemy "za ciosem" - szczególnie, że w naszej rozgadanej redakcji nigdy nie ma zbyt wiele czasu na granie muzyki z prezentowanych gier. Więc świąteczno-noworoczny czas to także dobry moment, żeby nadrobić zaległości. Posłuchajcie więc kilkunastu wybranych kompozycji z tegorocznych gier. Niezmiennie: niesamowite, jak bardzo różne gatunki muzyczne przygrywają nam w czasie zabawy. I jakie fajne... Polecamy!
Zobacz także
2016-03-12, godz. 06:00
[12.03.2016] Z Wieśkiem przez świat
Zawrót głowy od milionów - tych na koncie i ilości sprzedanych egzemplarzy gier z serii Wiedźmin na całym świecie. Ale studio CD Projekt RED nie spoczywa na laurach, z racji opublikowanego sprawozdania dla inwestorów, bardzo dużo…
» więcej
2016-03-12, godz. 06:00
[12.03.2016] Czarna dziura
Czy wiecie, że nie ma na świecie takiego komputera firmy Apple, który jest w stanie obsłużyć gogle do wirtualnej rzeczywistości? Z taką "obrazoburczą" tezą przyszedł do studia nasz ekspert od nowych technologii Radek Lis... A tak…
» więcej
2016-03-12, godz. 06:00
[12.03.2016] Jak powstaje Shadow of Nebula
W dzisiejszych czasach cyfrowej dystrybucji gier, kupowanych bezpośrednio w internecie, możliwe są kariery niewielkich zespołów, które mimo małego budżetu potrafiły stworzyć zapadającą w pamięć produkcję. Z drugiej strony -…
» więcej
2016-03-05, godz. 06:00
[05.03.2016] SUPERHOT [PC]
Zatrzymaj się, by zatrzymać czas i wygrać. Taki paradoks, to główny mechanizm gry SUPERHOT. Strzelanina z perspektywy pierwszej osoby jest dzieckiem małego łódzkiego studia. Gra pojawiła się na rynku dzięki składce internautów…
» więcej
2016-03-05, godz. 06:00
[05.03.2016] Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2
Są takie gry o których jakby tak racjonalnie pomyśleć z boku to możemy się zastanawiać czy ich twórcy na pewno mają wszystkie klepki. Jest taki rodzaj poczucia humoru który swoim absurdem sprawia że plujemy herbatą w monitor. I…
» więcej
2016-03-05, godz. 06:00
[05.03.2016] Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2
Są takie gry o których jakby tak racjonalnie pomyśleć z boku to możemy się zastanawiać czy ich twórcy na pewno mają wszystkie klepki. Jest taki rodzaj poczucia humoru który swoim absurdem sprawia że plujemy herbatą w monitor. I…
» więcej
2016-03-05, godz. 06:00
[05.03.2016] SUPERHOT [PC]
Zatrzymaj się, by zatrzymać czas i wygrać. Taki paradoks, to główny mechanizm gry SUPERHOT. Strzelanina z perspektywy pierwszej osoby jest dzieckiem małego łódzkiego studia. Gra pojawiła się na rynku dzięki składce internautów…
» więcej
2016-03-05, godz. 06:00
[05.03.2016] Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2
Są takie gry o których jakby tak racjonalnie pomyśleć z boku to możemy się zastanawiać czy ich twórcy na pewno mają wszystkie klepki. Jest taki rodzaj poczucia humoru który swoim absurdem sprawia że plujemy herbatą w monitor. I…
» więcej
2016-03-05, godz. 06:00
[05.03.2016] Przegląd tygodnia
No i doczekaliśmy się - nie, nie, jeszcze nie samej gry, ale przynajmniej daty premiery. Tak więc, jeżeli chcecie zwiedzić gigantyczny kosmos w totalnym sandboxie No Man's Sky , to szykujcie portfele na 22 czerwca. O ile macie PS4…
» więcej
2016-03-05, godz. 06:00
GIERMASZ 2016, marzec
» więcej