Fani "odgrzewanych kotletów" przecierają oczy ze zdumienia: oto na PC doczekamy się odpicowanej wersji słynnej serii gier akcji Gears of War. Sęk w tym, że gry, z których pierwsza część debiutowała 10 lat temu, teraz mają wręcz "kosmiczne" wymagania sprzętowe. Oczywiście, w nagrodę dostaniemy bardzo wysoką rozdzielczość 4K, nową wersję silnika graficznego i wyświetlanych mnóstwo klatek na sekundę - ale dla 10 letniej gry kupować nowego "blaszaka"?...
Capcom ostatnio także rozsmakował się w "garmażerce": były solidnie odnowione remastery pierwszych gier z serii Resident Evil - i będą kolejne. Tym razem zdecydowanie bardziej nowoczesne części czwarta, piąta i szósta zadebiutują na konsolach nowej generacji. Jeszcze w marcu "szóstka" i później "piątka" i najpóźniej najstarsza tu "czwórka". W sumie, czemu nie, chociaż na przykład w przypadku "szóstki" mieliśmy mieszane uczucia - a i remastery starych części u graczy bez sentymentów nie koniecznie muszą się podobać.
A może warto zwrócić uwagę na grę z mniejszą ilością "hype'u"? Fani skradanek pewnie już cieszą się z zapowiedzi, że jeszcze w tym roku zagrają w kolejną odsłonę przygód wrednego goblina. Styx: Shards of Darkness zapowiada się na ciekawą kontynuację udanej acz niełatwej "jedynki", właśnie pokazano parę grafik koncepcyjnych i wyglądają naprawdę zacnie, szczególnie, że produkcja tworzona jest również na nowej wersji silnika graficznego.
Wracamy do Ubisoftu - oprócz drobnych utarczek o grafiki koncepcyjne, w Paryżu chyba nie zabrakło dobrego wina aby uczcić świetne wyniki otwartych beta testów sieciowej gry The Division. To może być jedna z najważniejszych premier tego roku: Nowy Jork przetrzebiony przez epidemię, miejska dżungla, a w środku niej ty - i setki innych graczy. Betę sprawdziło ponad 6 milionów ludzi i pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne.
W przypadku tej produkcji musimy się uderzyć w piersi - bo jeszcze nie opowiedzieliśmy Wam w Giermaszu o Rocket League. Chociaż właściwie, skoro chwalą się milionami graczy, to może i nie musimy? Musimy za to wreszcie odpalić to dzieło - okazuje się, że samochodowa (?) piłka nożna to prawdziwy strzał w dziesiątkę. Rocket League - zapamiętajcie ten tytuł jak jeszcze nie graliście - jakby co, jeszcze w Giermaszu to nadrobimy.
Wiecie, ile kosztuje przygotowanie przygody dla jednego gracza w pierwszoosobowej strzelance? Podobno to ogromna część budżetu - i chyba coś w tym jest. Bo twórcy - póki co, sieciowej strzelanki w realiach II wojny światowej - czyli Battalion 1944 na przygotowanie internetowych zmagań potrzebowali 100 tysięcy funtów i błyskawicznie je zebrali od graczy. A teraz ogłosili, że chętnie zrobią kampanię dla jednego gracza. Koszt: 12-razy większy, czyli 1 milion 200 tysięcy "funciaków".
"Wielkie ogłoszenia na targach E3" - fani studia Rockstar czy 2K games chyba głębiej rozsiedli się w fotelach po zapowiedzi szefa koncernu wydawniczego Take-Two i zaparzyli sobie herbatkę na uspokojenie. Oczami wyobraźni już to widzimy: informacje o zupełnie nowych markach i ultra wyczekiwane kontynuacje Red Dead Redeption 2, Max Payne 4 czy - a co - GTA VI... Nie ma to jak puścić wodze fantazji, a na fakty poczekamy do targów w USA czyli do czerwca.
I na koniec ciekawostka z USA a'propos rzeczonego GTA chociażby. Bo ta - było nie było o gangsterach opowiadająca - seria to taki dyżurny "straszak" wszelkich obrońców moralności, atakujących gry komputerowe za "zgubny wpływ na psychikę młodzieży". Amerykański senator Leland Yee na sztandarach niósł krucjatę przeciwko naszej ulubionej rozrywce. Nosił wilk razy kilka - ponieśli i wilka. Sąd właśnie skazał polityka za korupcję - to nie nowina w tym zawodzie - ale i za... przemyt broni i wymuszanie haraczy...
HA HA HA...
Zobacz także
2016-06-11, godz. 06:00
[11.06.2016] Giermasz #196 - Strzał w dziesiątkę
To się nazywa "wejście smoka": przecież Blizzard - tak jak jest słynny seriami Diablo, Starcraft czy Warcraft - tak nigdy nie robił sieciowej strzelaniny. Ale są doskonale znani z jeszcze jednej rzeczy: nie zdarzają się im "niewypały"…
» więcej
2016-06-11, godz. 06:00
[11.06.2016] Pixel Heaven część 1
Zgodnie z zapowiedzią z poprzednich programów czas na relację z warszawskiego Pixel Heaven . Na imprezę poświęconą grom niezależnym, z silną reprezentacją staroci, planszówek czy komiksów pojechał Michał Król. W tym Giermaszu…
» więcej
2016-06-10, godz. 20:43
ARCHIWUM 2016, maj
» więcej
2016-06-10, godz. 20:42
ARCHIWUM 2016, kwiecień
» więcej
2016-06-10, godz. 20:27
[28.05.2016] Digital Dragons 2016 cz2
Druga część relacji Michała Króla ze spotkania twórców gier komputerowych Digital Dragons w Krakowie. Opowiadają: - Maciej Kacprzak z Techland o planach i pomysłach - Grzegorz Mazur z Vile Monarch o grze "Crash Your Enemies", - Krzysztof…
» więcej
2016-06-04, godz. 06:00
[04.06.2016] IS Defense [PC]
Temat terrorystów w świetle ostatnich wydarzeń w Europie i na świecie jest bardzo delikatną sprawą. Przerażające zamachy na zawsze zmieniły nastawienie ludzi do świata islamu, a dla wielu jest to wręcz temat tabu. Ale nie dla gliwickiego…
» więcej
2016-06-04, godz. 06:00
[04.06.2016] IS Defense [PC]
Temat terrorystów w świetle ostatnich wydarzeń w Europie i na świecie jest bardzo delikatną sprawą. Przerażające zamachy na zawsze zmieniły nastawienie ludzi do świata islamu, a dla wielu jest to wręcz temat tabu. Ale nie dla gliwickiego…
» więcej
2016-06-04, godz. 06:00
[04.06.2016] Kirby: Planet Robobot [3DS]
Nie wiem, jak Wy, ale gdy słyszę określenie "gra dla dzieci" to mam kilka skojarzeń: po pierwsze liczone w setki, tysiące, często robione metodą kopiuj-wklej produkcje na sprzęty mobilne. Niektóre fajne, reszta do zapomnienia. Gry…
» więcej
2016-06-04, godz. 06:00
[04.06.2016] Kirby: Planet Robobot [3DS]
Nie wiem, jak Wy, ale gdy słyszę określenie "gra dla dzieci" to mam kilka skojarzeń: po pierwsze liczone w setki, tysiące, często robione metodą kopiuj-wklej produkcje na sprzęty mobilne. Niektóre fajne, reszta do zapomnienia. Gry…
» więcej
2016-06-04, godz. 06:00
[04.06.2016] Kirby: Planet Robobot [3DS]
Nie wiem, jak Wy, ale gdy słyszę określenie "gra dla dzieci" to mam kilka skojarzeń: po pierwsze liczone w setki, tysiące, często robione metodą kopiuj-wklej produkcje na sprzęty mobilne. Niektóre fajne, reszta do zapomnienia. Gry…
» więcej