Grę do recenzji dostaliśmy od sklepu internetowego GOG.com
Z pozoru wszystko jest w jak najlepszym porządku - uwięzieni w grze próbujemy wydostać się z niej poprawiając błędy programisty. Brzmi normalnie. Trochę jak zabawka od jednych programistów dla innych programistów może ale w gruncie rzeczy niewinnie. Nawet wieje nudą lekko. Dlatego złapcie się foteli i przygotujcie na serię niespodzianek. Chociaż niespodzianki to nie jest tutaj dobre słowo bo brzmi zbyt niewinnie a Pony Island to dzieło szatana.
Nie opowiem wam nic więcej z fabuły bo każdy szczegół odejmie wam trochę frajdy, trochę szoku i fraz niecenzuralnych zakończonych wieloma wykrzyknikami. To co mogę powiedzieć to to, że jak już będzie wam się wydawało, że wygraliście to jeszcze nic nie wiecie o Pony Island. To nie jest długa gra, zajmie wam jeden krótki wieczór. Chyba, że zaczniecie bardziej przyglądać się szczegółom i okaże się, że koniec nie był końcem. To może jeszcze do niej wrócicie na chwilę.
Nie trzeba znać się na programowaniu żeby w nią grać - to poprawianie błędów to bardziej zagadki logiczne. Żeby zagrać w Pony Island trzeba mieć tylko jedną cechę - poczucie humoru i dystans do siebie, życia, wszystkiego. W jednej grze dostaniecie point-and-clicka, platformówkę, grę logiczną, tekstową i jeszcze kilka innych, komedię, horror, inteligentną satyrę i tak, jest taki moment w którym różowy kucyk wesoło hasa po łące z motylkami a nie tylko ratuje dusze z rąk szatana.
Tak jak nie przepadam za pikselową grafiką i adekwatnymi soundtrackami, tak w Pony Island nie mogło być inaczej. Tutaj wszystko współgra ze sobą. Z totalnego absurdu wyszedł mały już oszlifowany diament.
Brawo.
Zobacz także
2016-03-12, godz. 06:00
[12.03.2016] Z Wieśkiem przez świat
Zawrót głowy od milionów - tych na koncie i ilości sprzedanych egzemplarzy gier z serii Wiedźmin na całym świecie. Ale studio CD Projekt RED nie spoczywa na laurach, z racji opublikowanego sprawozdania dla inwestorów, bardzo dużo…
» więcej
2016-03-12, godz. 06:00
[12.03.2016] Czarna dziura
Czy wiecie, że nie ma na świecie takiego komputera firmy Apple, który jest w stanie obsłużyć gogle do wirtualnej rzeczywistości? Z taką "obrazoburczą" tezą przyszedł do studia nasz ekspert od nowych technologii Radek Lis... A tak…
» więcej
2016-03-12, godz. 06:00
[12.03.2016] Jak powstaje Shadow of Nebula
W dzisiejszych czasach cyfrowej dystrybucji gier, kupowanych bezpośrednio w internecie, możliwe są kariery niewielkich zespołów, które mimo małego budżetu potrafiły stworzyć zapadającą w pamięć produkcję. Z drugiej strony -…
» więcej
2016-03-05, godz. 06:00
[05.03.2016] SUPERHOT [PC]
Zatrzymaj się, by zatrzymać czas i wygrać. Taki paradoks, to główny mechanizm gry SUPERHOT. Strzelanina z perspektywy pierwszej osoby jest dzieckiem małego łódzkiego studia. Gra pojawiła się na rynku dzięki składce internautów…
» więcej
2016-03-05, godz. 06:00
[05.03.2016] Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2
Są takie gry o których jakby tak racjonalnie pomyśleć z boku to możemy się zastanawiać czy ich twórcy na pewno mają wszystkie klepki. Jest taki rodzaj poczucia humoru który swoim absurdem sprawia że plujemy herbatą w monitor. I…
» więcej
2016-03-05, godz. 06:00
[05.03.2016] Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2
Są takie gry o których jakby tak racjonalnie pomyśleć z boku to możemy się zastanawiać czy ich twórcy na pewno mają wszystkie klepki. Jest taki rodzaj poczucia humoru który swoim absurdem sprawia że plujemy herbatą w monitor. I…
» więcej
2016-03-05, godz. 06:00
[05.03.2016] SUPERHOT [PC]
Zatrzymaj się, by zatrzymać czas i wygrać. Taki paradoks, to główny mechanizm gry SUPERHOT. Strzelanina z perspektywy pierwszej osoby jest dzieckiem małego łódzkiego studia. Gra pojawiła się na rynku dzięki składce internautów…
» więcej
2016-03-05, godz. 06:00
[05.03.2016] Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2
Są takie gry o których jakby tak racjonalnie pomyśleć z boku to możemy się zastanawiać czy ich twórcy na pewno mają wszystkie klepki. Jest taki rodzaj poczucia humoru który swoim absurdem sprawia że plujemy herbatą w monitor. I…
» więcej
2016-03-05, godz. 06:00
[05.03.2016] Przegląd tygodnia
No i doczekaliśmy się - nie, nie, jeszcze nie samej gry, ale przynajmniej daty premiery. Tak więc, jeżeli chcecie zwiedzić gigantyczny kosmos w totalnym sandboxie No Man's Sky , to szykujcie portfele na 22 czerwca. O ile macie PS4…
» więcej
2016-03-05, godz. 06:00
GIERMASZ 2016, marzec
» więcej