Grę do recenzji dostaliśmy od sklepu internetowego GOG.com
Z pozoru wszystko jest w jak najlepszym porządku - uwięzieni w grze próbujemy wydostać się z niej poprawiając błędy programisty. Brzmi normalnie. Trochę jak zabawka od jednych programistów dla innych programistów może ale w gruncie rzeczy niewinnie. Nawet wieje nudą lekko. Dlatego złapcie się foteli i przygotujcie na serię niespodzianek. Chociaż niespodzianki to nie jest tutaj dobre słowo bo brzmi zbyt niewinnie a Pony Island to dzieło szatana.
Nie opowiem wam nic więcej z fabuły bo każdy szczegół odejmie wam trochę frajdy, trochę szoku i fraz niecenzuralnych zakończonych wieloma wykrzyknikami. To co mogę powiedzieć to to, że jak już będzie wam się wydawało, że wygraliście to jeszcze nic nie wiecie o Pony Island. To nie jest długa gra, zajmie wam jeden krótki wieczór. Chyba, że zaczniecie bardziej przyglądać się szczegółom i okaże się, że koniec nie był końcem. To może jeszcze do niej wrócicie na chwilę.
Nie trzeba znać się na programowaniu żeby w nią grać - to poprawianie błędów to bardziej zagadki logiczne. Żeby zagrać w Pony Island trzeba mieć tylko jedną cechę - poczucie humoru i dystans do siebie, życia, wszystkiego. W jednej grze dostaniecie point-and-clicka, platformówkę, grę logiczną, tekstową i jeszcze kilka innych, komedię, horror, inteligentną satyrę i tak, jest taki moment w którym różowy kucyk wesoło hasa po łące z motylkami a nie tylko ratuje dusze z rąk szatana.
Tak jak nie przepadam za pikselową grafiką i adekwatnymi soundtrackami, tak w Pony Island nie mogło być inaczej. Tutaj wszystko współgra ze sobą. Z totalnego absurdu wyszedł mały już oszlifowany diament.
Brawo.
Zobacz także
2016-01-15, godz. 13:05
ARCHIWUM 2015, listopad
» więcej
2016-01-15, godz. 11:10
[16.01.2016] "Podglądany, podglądana"
Tym razem sporo wiadomości i plotek dotyczących branży smartfonów. Wiadomo na przykład, że zamiast Motoroli będzie Moto - nam się bardziej kojarzy to z motoryzacją, ale producent ma nadzieję, że rebranding przyniesie rezultaty…
» więcej
2016-01-15, godz. 10:52
[16.01.2015] Giermasz #175 - Czas na indyka
Trzy recenzje, trzy gry niezależne, niezbyt drogie i - warte uwagi. Chaos Reborn ograła gościnnie dziennikarka Agata Hawrylczuk. Nie pierwszy raz zmierzyła się z tematem gier strategicznych czy turowych, recenzowana produkcja godna jest…
» więcej
2016-01-14, godz. 15:31
[16.01.2016] Przegląd tygodnia
Najpierw było zdziwienie, później niedowierzanie i na końcu - jak to w necie - lekki hejt: "no po prostu wstydu nie mają żeby tak zdzierać kasę z fanów". A fani, jak to fani, nie przejmując się gadaniem, popędzili do sklepów i…
» więcej
2016-01-14, godz. 15:29
[16.01.2016] Chaos Reborn [Mac]
Chaos odrodzony... "Chaos Reborn"... Julian Gollop, brytyjski twórca m.in. X-COM przy pomocy finansowania społecznościowego wskrzesił swoją grę z 1985 roku "Chaos: The Battle of Wizards". Dostaliśmy strategię turową w świecie magów…
» więcej
2016-01-14, godz. 15:28
[16.01.2016] Underrail [PC]
O Matko! Jaki trafił mnie zaszczyt... Recenzuję najnowszą część Fallouta. A nie, czekaj... Gdzie trójwymiar? Gdzie widzenie z pierwszej osoby? Co tu robi znowu rzut izometryczny? Tak to przynajmniej wygląda na początku. Niektórzy…
» więcej
2016-01-14, godz. 15:27
[16.01.2016] Red Game Without A Great Name [PC]
Tytuł gry czasami powstaje na samym końcu jej tworzenia. Przynajmniej tak musiało być z polskim Red Game Without a Great Name od studia iFun4all. Tak, gra jest czerwona - i chodzi nie tylko o jej wygląd, ale też o kolor emocji, które…
» więcej
2016-01-08, godz. 20:02
[09.01.2016] Flower Power
W nowych technologiach nie ma ani chwili przestoju - ledwo rozpoczął się nowy rok, a już poważna, znana i duża impreza targowa w USA, czyli oczywiście CES. Oczywiście - bo jak zawsze nasz ekspert od nowych technologii Radek Lis bardzo…
» więcej
2016-01-08, godz. 20:02
GIERMASZ 2016, styczeń
» więcej
2016-01-08, godz. 19:44
[09.01.2016] Idź za białym królikiem
W pierwszej części tego wydania naszego kącika o polskich grach posłuchacie rozmowy Michała Króla z Pawłem Gajdą, project managerem Carbon Studio, które tworzy niezmiernie ciekawie się zapowiadającą produkcję z użyciem wirtualnych…
» więcej