A gdyby tak zacząć wszystko od nowa... Z pewnością każdy z nas przynajmniej raz w życiu wizualizował sobie taką możliwość. Ileż to nowych szans, okazji, ileż mniej błędów... To, co w realnym życiu nie jest możliwe, w tym wirtualnym - jak najbardziej. Na taką myśl musieli wpaść twórcy Hitmana ze studia IO Interactive: prowadzając na rynek nową grę, która - zgodnie z ostatnimi trendami - nie ma indeksu, podtytułu i jest próbą opowiedzenia na nowo starej i dobrze znanej w świecie gier historii nieuchwytnego, cichego zabójcy - Agenta 47. Historia dodatkowo serwowana jest na raty. W tej chwili trafiła do nas pierwsza z siedmiu zaplanowanych części. Pełna pudełkowa wersja całej gry będzie miała swoją premierę w styczniu. Cóż więc dziś dostaliśmy? W pierwszym odcinku serialu Hitman mamy do dyspozycji dwie misje treningowe i zlecenie zabójstwa w Paryżu.
Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Cenega.
Gra rozpoczyna się piękną panoramą gór. Oglądamy ją stojąc na lądowisku-platformie, która zawieszona jest przed wejściem do bazy agencji. Po chwili zachwytów ruszamy w stronę wielkiej metalowej bramy, wkomponowanej w skalną ścianę. Tu wita nas Diana Burnwood - nasz przewodnik i opiekun. Jesteśmy kandydatem na agenta specjalnego - zabójcę - agencji ICA. By się nim stać, musimy udowodnić, że nadajemy się do tej roboty. Tak rozpoczynają się testy, czyli misje treningowe. W każdej z nich chodzi o to samo: trzeba znaleźć wyznaczony cel, niezauważenie dotrzeć na miejsce i wykorzystując różne przydatne narzędzia, wyeliminować, by wreszcie wrócić niepostrzeżenie do punku startowego.
Cała zabawa polega na tym, że dróg dotarcia do celu i sposobów jego likwidacji jest mnóstwo. Nasz agent może ogłuszać lub likwidować osoby postronne, by przebrać się za kogoś innego. Może dokonywać sabotaży, zakładać pułapki, ingerować w systemy bezpieczeństwa itd. Każde zadanie można wykonywać po wielokroć i za każdym razem w inny sposób. Tylko od naszej pomysłowości zależy, jak wykonamy zlecenie.
O ile misje treningowe są w miarę proste, pierwsze zlecenie w Paryżu jest prawdziwym wyzwaniem.
Trafiamy tam wprost na pokaz mody, organizowany w rozległej rezydencji. Cele są dwa i to bardzo dobrze chronione. Zarówno przez wynajętych strażników jak i samych gości a tych ostatnich wszędzie jest pełno. Jeżeli wyłączymy system podpowiedzi, misja staje się piekielnie trudną i złożoną rozgrywką na długie godziny, bo w tym wypadku sami musimy poznać cały teren i wykorzystać znalezione elementy. Jeżeli dodam, że ten wirtualny świat cichych i wyrafinowanych zabójstw jest opakowany w piękną grafikę, wyłoni nam się obraz bardzo dobrze zapowiadającej się serii z Agentem 47 w roli głównej.
Jest kilka błędów: zdarza się, że nasz zabójca przenika przez postacie w tłumie. Bywa, że nasi oponenci za wszelką cenę próbują udowodnić, że są idiotami i w dodatku kompletnie ślepymi, gdy przechodząc obok nie reagują na naszą obecność lub nie widzą, że ukryliśmy się za skrzynką, która zasłania nas jedynie w połowie. Zdarzają się też spadki płynności w grze.
Te mankamenty nie wpływają jednak znacząco na odbiór gry.
Pierwsza część Hitman'a daje mnóstwo radości: intuicyjny interface (podobny do tego z Hitman'a Absolution z 2012 r.), wiele możliwych rozwiązań a po wyłączeniu podpowiedzi również spore wyzwanie. Dodatkowym plusem są kontrakty, czyli wymyślane przez innych raczy zadania.
Wszystkie te elementy sprawiają, że na kolejną część czekam z niecierpliwością, jednak na ocenę końcową przyjdzie jeszcze czas. Wszak jak mówi przysłowie - jeden strzał Hitman'a nie czyni.
Zobacz także
2016-11-19, godz. 06:00
[19.11.2016] Call of Duty: Modern Warfare Remastered [PS4]
Czasami dobrze w życiu mieć porównanie, że tak się podzielę refleksją na początku tej recenzji. A naszło mnie to przemyślenie, gdy odpaliłem remaster gry uznawanej za jedną z najlepszych odsłon w długiej serii strzelanek czyli…
» więcej
2016-11-19, godz. 06:00
[19.11.2016] Call of Duty: Modern Warfare Remastered [PS4]
Czasami dobrze w życiu mieć porównanie, że tak się podzielę refleksją na początku tej recenzji. A naszło mnie to przemyślenie, gdy odpaliłem remaster gry uznawanej za jedną z najlepszych odsłon w długiej serii strzelanek czyli…
» więcej
2016-11-19, godz. 06:00
[19.11.2016] Atarynka
Polacy zrobili nową (!!!) grę na przedpotopowe Atari 800 XL. Ta informacja dosłownie nas zelektryzowała i już wyciągamy stare komputery z pawlacza... A poważnie mówiąc, wzruszyła nas ta inicjatywa. Poza tym, sprawdzamy ile naszych…
» więcej
2016-11-19, godz. 06:00
GIERMASZ 2016, listopad
» więcej
2016-11-19, godz. 06:00
[19.11.2016] Choroby wieku dziecięcego
Nowa konsola, niby lepsza - a pojawiły się problemy. I to chyba całkiem nieoczekiwane... No ale skoro inny z gigantów branży nie poradził sobie z banalnym wydawałoby się tematem baterii w smartfonach, to w sumie przestajemy się dziwić…
» więcej
2016-11-19, godz. 06:00
[19.11.2016] NHL 17 [PS4]
Hokej to jeden z tych sportów, których popularność sięga zenitu w kilku krajach na świecie. Największym rynkiem brutalnej walki na lodowisku jest oczywiście Ameryka Północna, gdzie zawodowa liga NHL przyciąga na obiekty dziesiątki…
» więcej
2016-11-19, godz. 06:00
[19.11.2016] Call of Duty: Modern Warfare Remastered [PS4]
Czasami dobrze w życiu mieć porównanie, że tak się podzielę refleksją na początku tej recenzji. A naszło mnie to przemyślenie, gdy odpaliłem remaster gry uznawanej za jedną z najlepszych odsłon w długiej serii strzelanek czyli…
» więcej
2016-11-19, godz. 06:00
[19.11.2016] Giermasz #219 - Cztery do zera dla nas
Hitowej jesieni ciąg dalszy: zaczynamy od bardzo mocnego uderzenia, czyli wspaniałego Dishonored 2 . Rafał Molenda przyznaje, że nawet jakby szukał, to i tak wad w tej grze by nie znalazł. Za to trochę problemów z oceną RPG Tyranny…
» więcej
2016-11-12, godz. 06:00
[12.11.2016] The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition [PS4]
"Masz może 200 godzin wolnego czasu w tym tygodniu?" zapytał mnie mój redakcyjny kolega chyba nie licząc na twierdzącą odpowiedź. I słusznie. Ale przecież to Skyrim, więc spanie to przeżytek. Minęło już 5 lat odkąd świat poznał…
» więcej
2016-11-12, godz. 06:00
[12.11.2016] The Final Station [PC]
Tym razem w moje recenzenckie ręce trafiła naprawdę dziwna gra. Gra, którą trudno wpisać w jakąkolwiek rubrykę. Na pierwszy rzut oka The Final Station to po prostu typowy indyk wydany przez małego, skromnego i niezależnego dewelopera…
» więcej