Dużo dobrego wokół polskich produkcji wydarzyło się ostatnio na amerykańskim konwencie fanów gier (nie tylko komputerowych) czyli PAX East w Bostonie. Cieszy nas na przykład bardzo dobry odbiór zapowiadanego także przez nas (byliśmy ostatnio w studiu Flying Wild Hog) Shadow Warriora 2. Ogromne wrażenie zrobiła także gra Seven: The Days Long Gone - a przecież pokazano dopiero bardzo wstępną wersję tej produkcji. Poza tym, mówimy między innymi o ciekawej grze w oprawie retro, w której wcielimy się w amerykańskiego gliniarza czyli Beat Cop czy horrorze Husk a także RPG-owym Book of Demons. I innych, zresztą, sami posłuchajcie.
Swego czasu, wcale nie aż tak dawno temu, jednym z najbardziej rozpoznawanych na świecie studiów robiących gry było People Can Fly. Później zniknęli, czy raczej wchłonęła ich korporacja i wrócili, aby zamilknąć na długie miesiące. Ale nasz ekspert Michał Król (Graczpospolita.pl), wie, co u nich piszczy. Poza tym, sprawdzamy jak się miewa studio odpowiedzialne za fajną strategię Hard West, zastanawiamy się także - między innymi - czy Techlandowi uda się przygotować fajną wersję ich słynnego polowania na zombiaki, Dying Light w wersji na gogle wirtualnej rzeczywistości. Oczywiście, to nie wszystko, posłuchajcie rozmowy.
W tym wydaniu polskiego kącika wybraliśmy się do stolicy, aby odwiedzić z mikrofonem dwa polskie studia, o których produkcjach wielokrotnie w Giermaszu mówiliśmy. 11 bit studios opromienione sławą This War of Mine przygotowuje kolejną produkcję, która, jak zapewnia Karol Zajączkowski, znowu pozytywnie zaskoczy graczy. Ale to nie wszystko, co mają w zanadrzu, zresztą posłuchajcie. Tymczasem Flying Wild Hog w pocie czoła przygotowują podwójny cios kataną czyli Shadow Warrior 2. Kolejna odsłona przygód mistrza Lo Wanga zapowiada się bardzo dobrze, jako pierwsi w Polsce widzieliśmy najnowszy fragment rozgrywki. Czekamy także na strzelaninę Hard Reset Redux. Po umiejscowionym w samym centrum Warszawy studiu oprowadza nas Tadek Zieliński, rozmawiamy też z designerem Pawłem Kowalewskim.
Michał Król z portalu Graczpospolita.pl ma wieści o tym, jaką popularnością na świecie cieszą się rodzime mobilne tytuły. A cieszą się, oj, cieszą... Oprócz tego mówimy o kontrowersjach wokół polskiego Soviet City. Poza tym, dla fanów staroszkolnych wyścigów samochodowych, opowiadamy o szykowanym w klimatach filmu Kung Fu Fury, neonowo-żarówiastym 80's Overdrive.
Zobacz także
2016-01-15, godz. 15:07
[16.01.2016] Red Game Without A Great Name [PC]
Tytuł gry czasami powstaje na samym końcu jej tworzenia. Przynajmniej tak musiało być z polskim Red Game Without a Great Name od studia iFun4all. Tak, gra jest czerwona - i chodzi nie tylko o jej wygląd, ale też o kolor emocji, które…
» więcej
2016-01-15, godz. 14:35
[16.01.2016] Red Game Without A Great Name [PC]
Tytuł gry czasami powstaje na samym końcu jej tworzenia. Przynajmniej tak musiało być z polskim Red Game Without a Great Name od studia iFun4all. Tak, gra jest czerwona - i chodzi nie tylko o jej wygląd, ale też o kolor emocji, które…
» więcej
2016-01-15, godz. 13:36
[16.01.2016] Underrail [PC]
O Matko! Jaki trafił mnie zaszczyt... Recenzuję najnowszą część Fallouta. A nie, czekaj... Gdzie trójwymiar? Gdzie widzenie z pierwszej osoby? Co tu robi znowu rzut izometryczny? Tak to przynajmniej wygląda na początku. Niektórzy…
» więcej
2016-01-15, godz. 13:35
[16.01.2016] Underrail [PC]
O Matko! Jaki trafił mnie zaszczyt... Recenzuję najnowszą część Fallouta. A nie, czekaj... Gdzie trójwymiar? Gdzie widzenie z pierwszej osoby? Co tu robi znowu rzut izometryczny? Tak to przynajmniej wygląda na początku. Niektórzy…
» więcej
2016-01-15, godz. 13:30
[16.01.2016] Chaos Reborn [Mac]
Chaos odrodzony... "Chaos Reborn"... Julian Gollop, brytyjski twórca m.in. X-COM przy pomocy finansowania społecznościowego wskrzesił swoją grę z 1985 roku "Chaos: The Battle of Wizards". Dostaliśmy strategię turową w świecie magów…
» więcej
2016-01-15, godz. 13:28
[16.01.2016] Chaos Reborn [Mac]
Chaos odrodzony... "Chaos Reborn"... Julian Gollop, brytyjski twórca m.in. X-COM przy pomocy finansowania społecznościowego wskrzesił swoją grę z 1985 roku "Chaos: The Battle of Wizards". Dostaliśmy strategię turową w świecie magów…
» więcej
2016-01-15, godz. 13:10
[16.01.2016] Polskie hity Metacritic 2015
Powoli kończy się czas różnorakich podsumowań roku 2015, więc na początek krótko o najlepiej ocenianych polskich produkcjach - dzięki serwisowi Metacritic mamy uśrednione dane z wielu recenzji. Zaskoczenia, jak zapewnia Michał Król…
» więcej
2016-01-15, godz. 13:08
ARCHIWUM 2015
» więcej
2016-01-15, godz. 13:06
ARCHIWUM 2015
» więcej
2016-01-15, godz. 13:05
ARCHIWUM 2015, grudzień
» więcej