Grę do recenzji dostaliśmy od internetowego sklepu GOG.COM
Historia jest identyczna jak w 1993 roku. Troje studentów udaje się do posiadłości szalonego (oczywiście) naukowca, Dr Freda ponieważ purpurowa macka (brat zielonej macki) zjadła jakieś toksyczne odpady i chce (oczywiście) przejąć władzę nad światem. W związku z tym studenci przy użyciu wadliwego wehikułu czasu próbują powstrzymać kataklizm. Hoagie, powolny fizycznie i intelektualnie fan metalu ląduje w XVIII wieku. Laverne, blondynka martwiąca się głównie pracą domową w XXII wieku a ich kolega kujon - Bernard zostaje w teraźniejszości. Jednak dzięki pewnej maszynie o kształcie muszli klozetowej mogą przekazywać sobie różne przedmioty.
I to jest podstawa wielu łamigłówek, które czekają naszych bohaterów. Zagadki i szukanie na nie sposobu to tutaj sedno rozgrywki. Ci, którzy jako dzieci grali w Day of the Tentacle muszą piszczeć z radości. I słusznie. Po pierwsze nareszcie mogą zagrać znowu bo gra długo już nie była dostępna, po drugie dostają kawałek pięknych czasów do przeżycia jeszcze raz. Coś jak kolejny wehikuł.
I jeszcze mogą w trakcie gry porównywać jak to wyglądało ponad 20 lat temu a jak teraz. Wielu pewnie zechce pokazać swoim dzieciom jakie to fantastyczne gry kiedyś były. I tu się rozczarują - obecne dzieci nadal będą wolały Angry Birds.
O ile pod względem samego odświeżenia Day of the Tentacle Remastered jest zrobiona świetnie, bardzo przemyślanie, z pozostawieniem dużej swobody wyboru graczom o tyle sama gra ze swoją dwuwymiarową grafiką, banalną muzyką, słabymi efektami dźwiękowymi, poczuciem humoru gdzieś z półki w okolicy Mela Brooksa i brakiem czegoś więcej w fabule i postaciach niż kilka stereotypów z odrobiną surrealizmu i absurdu boleśnie przypomina ile lat minęło.
To prawda, że fajnie jest znowu pokombinować w towarzystwie ojców narodu tworzących amerykańską konstytucję. I koleżanka skacząca w komiczny sposób przy każdym ruchu jest nawet zabawna ale tylko przez pierwsze 5 minut.
W latach 90tych tego typu przygodówki biły rekordy popularności. To był okres ich świetności. Monkey Island na przykład wciągnęło mnie tak, że nie przeszkadzało mi to, że musiałam grać w pożyczoną od wujka niemiecką wersję ze słownikiem w ręku. To samo studio (LucasArt) zrobiło też m.in. Grim Fandango i właśnie Day of the Tentacle. Ale lata 90te minęły dawno temu i gry komputerowe przeszły wiele rewolucji oraz długą ewolucję.
Mimo szczerych chęci i wielkiego entuzjazmu przed rozpoczęciem z trudem zmęczyłam te kilka godzin grania. Ktoś tu się zestarzał - albo Day of the Tentacle nie przetrwało próby czasu albo ja już nie pamiętam jak to jest mieć "naście" lat.
Na własne ryzyko.
Zobacz także
2016-06-04, godz. 06:00
[04.06.2016] Przegląd tygodnia
Miliardy tworzonych przez grę na bieżąco planet i wszechświat, gdzie ciężko będzie spotkać innego gracza, bo tak wielka ma być ta włóczęga statkiem kosmicznym... No Man's Sky rozpala wyobraźnię branży, wszyscy zastanawiają…
» więcej
2016-06-04, godz. 06:00
[04.06.2016] IS Defense [PC]
Temat terrorystów w świetle ostatnich wydarzeń w Europie i na świecie jest bardzo delikatną sprawą. Przerażające zamachy na zawsze zmieniły nastawienie ludzi do świata islamu, a dla wielu jest to wręcz temat tabu. Ale nie dla gliwickiego…
» więcej
2016-06-04, godz. 06:00
[04.06.2016] Giermasz #195 - Ze skrajności w skrajność
Dzisiaj "nie bierzemy jeńców"... Z jednej strony recenzja kolejnej przygody słodkiej, różowej kulki czyli Kirby: Planet Robobot - i jak podkreśla Andrzej Kutys to bardzo fajna, dopracowana platformówka dla dzieci, przy której i dorosły…
» więcej
2016-06-04, godz. 06:00
GIERMASZ 2016, czerwiec
» więcej
2016-06-04, godz. 06:00
[04.06.2016] Gry wojenne
Pewnie mało który z naszych słuchaczy pamięta film "Gry Wojenne" - nakręcony w 1983 roku, opowiada o młodocianym hakerze, który włamuje się przypadkiem do sieci wojskowej i o mały włos nie wywołuje nuklearnego kataklizmu. Wspominamy…
» więcej
2016-06-04, godz. 06:00
GIERMASZ 2016, czerwiec
» więcej
2016-06-04, godz. 06:00
[04.06.2016] Wakacje z polskimi grami
Co prawda najbliższe miesiące niekoniecznie sprzyjają graniu - ale jeżeli potrzebujecie czegoś interesującego, to może warto zainteresować się ofertą polskich studiów. Jak podkreśla Michał Król z Graczpospolita.pl, ostatnio mieliśmy…
» więcej
2016-06-04, godz. 06:00
[04.06.2016] Karateka (1984 r.)
Od zarania dziejów bijatyki cieszą się niesłabnącą popularnością, mimo swoich podobieństw w samej mechanice gry. W roku 1984 na komputer Apple II pojawił się tytuł, który stworzył podstawy współczesnych gier walki. Karateka…
» więcej
2016-05-28, godz. 06:00
[28.05.2016] Giermasz #194 - Polska siła
Zgodnie z obietnicą z zeszłego tygodnia, zapraszamy na wielką relację z zakończonego nie tak dawno spotkania polskiej branży gier komputerowych pod hasłem Digital Dragons w Krakowie. W poprzedniej audycji prezentowaliśmy fragmenty…
» więcej
2016-05-21, godz. 06:00
[21.05.2016] Doom [PS4]
Nowy Doom jest jak szybki strzał w twarz. Nie ma czasu na jakieś przerywniki, na wprowadzanie w historię, na budowanie klimatu. Wszystko można przedstawić w telegraficznym skrócie. Jesteś na Marsie - stop - atakują Cię demony z piekła…
» więcej