Kolorowa psychodeliczna gierka, w której ciągle biegniesz i non stop wytrzeszczasz oczy ze zdumienia. Tak kolega opisał mi grę NO THING, najnowszą produkcję studia Evil Indie Games. Pomyślałem, że gry niezależne zaskakiwały mnie nie raz, ale nie jestem pewien czy byłem na to gotowy. Rok 1994, wszechobecny totalitaryzm, pełna kontrola obywatela i wszelkich dziedzin życia, a w tym wszystkim ludzie. Ale to tylko początek zakręconego scenariusza gry. Bezimienny bohater jest posłańcem, który ma przekazać bardzo ważną wiadomość do pałacu... Królowej Śniegu. Nie pytajcie, bo takiej niespodzianki się nie spodziewałem, ale to dopiero początek.
Grę do recenzji dostaliśmy od twórców ze studia Evil Indie Games.
Co prawda ledwo to się wszystko trzyma kupy, ale postanowiłem dać NO THING szansę. Rozpoczęcie gry i zaskoczenie. Bohater biegnie po zawieszonych w powietrzu platformach, a jedyne co trzeba robić to wykonywanie skrętów lewo-prawo. Tak, to wszystko, nie ma nic ponad to. Schematyczne omijanie przeszkód i trzymanie ścieżki dość szybko zaczyna się nudzić.
Co prawda czym dalej tym szybciej i trudniej, ale w schemacie gry nie ma żadnych zmian. Biegnę, skręcam w prawo, biegnę, skręcam w lewo. Poziom trudności wzrasta i w pewnym momencie można popaść w frustrację, zwłaszcza, że gra się na siłę.
NO THING w teorii może bronić się wykonaniem, ale trzeba wysokich lotów używek by zachwycać się nad dość sterylnym środowiskiem gry. Bijące z ekranu kolorowe filtry, mijane twarze, proste elementy architektury, wiszące w powietrzu ręce. Dziwne zjawiska i odgrywane błędy systemu jawiące się jako przekłamanie grafiki.
Jako sztuka mogłoby się to przyjąć, ale to jest gra, ma bawić, a wcale tak nie jest. Absurdalna rozgrywka współgra z równie dziwną namiastką scenariusza oraz beznamiętnego głosu syntezatora tekstów, który ma budować poczucie totalitaryzmu.
Zastanawiam się czym kierowali się twórcy NO THING. Oryginalność - jak najbardziej, ale wszystko ma swoje granice...
Gra niestety nie jest tym, co przyciągnie graczy do ekranu, nijaka rozgrywka nudzi się w błyskawicznym tempie i mam problem, by znaleźć jakiekolwiek plusy. Jako eksperyment, można spróbować, jeśli ktoś szuka trudnych wyzwań - także, ale dla pozostałych, czyli większości graczy, NO THING nie oferuje kompletnie niczego ciekawego.
Zobacz także
2016-06-25, godz. 06:00
[25.06.2016] Stardew Valley [PC]
Kiedy dowiedziałem się, że to właśnie mi przypadnie zrecenzowanie tej gry byłem do niej baardzo sceptycznie nastawiony. Nie ukrywajmy, tego typu tytuły nie należą ani do zbyt dynamicznych, nie mają też tak bardzo rozbudowanych scenariuszy…
» więcej
2016-06-25, godz. 06:00
[25.06.2016] One Piece: Burning Blood [PS4]
Na początek proste pytanie: wiecie o co chodzi w najpopularniejszej obecnie na świecie serii japońskich komiksów i filmów zatytułowanej One Piece? Jeżeli tak, to właściwie dlaczego nie, możecie odpalić najnowszą grę na podstawie…
» więcej
2016-06-25, godz. 06:00
[25.06.2016] One Piece: Burning Blood [PS4]
Na początek proste pytanie: wiecie o co chodzi w najpopularniejszej obecnie na świecie serii japońskich komiksów i filmów zatytułowanej One Piece? Jeżeli tak, to właściwie dlaczego nie, możecie odpalić najnowszą grę na podstawie…
» więcej
2016-06-25, godz. 06:00
[25.06.2016] One Piece: Burning Blood [PS4]
Na początek proste pytanie: wiecie o co chodzi w najpopularniejszej obecnie na świecie serii japońskich komiksów i filmów zatytułowanej One Piece? Jeżeli tak, to właściwie dlaczego nie, możecie odpalić najnowszą grę na podstawie…
» więcej
2016-06-25, godz. 06:00
[25.06.2016] HITMAN - Epizod Trzeci: Marakesz [PS4]
Byliśmy już we Francji i we Włoszech. Teraz odwiedzimy... Maroko. Biuro podróży Hitman zabiera nas do centrum Marakeszu. Trzecia odsłona gry-serialu rozgrywać się będzie na pięknie przeniesionym do wirtualnej rzeczywistości placu…
» więcej
2016-06-25, godz. 06:00
[25.06.2016] HITMAN - Epizod Trzeci: Marakesz [PS4]
Byliśmy już we Francji i we Włoszech. Teraz odwiedzimy... Maroko. Biuro podróży Hitman zabiera nas do centrum Marakeszu. Trzecia odsłona gry-serialu rozgrywać się będzie na pięknie przeniesionym do wirtualnej rzeczywistości placu…
» więcej
2016-06-25, godz. 06:00
[25.06.2016] HITMAN - Epizod Trzeci: Marakesz [PS4]
Byliśmy już we Francji i we Włoszech. Teraz odwiedzimy... Maroko. Biuro podróży Hitman zabiera nas do centrum Marakeszu. Trzecia odsłona gry-serialu rozgrywać się będzie na pięknie przeniesionym do wirtualnej rzeczywistości placu…
» więcej
2016-06-25, godz. 06:00
[25.06.2016] Podsumowanie targów E3
Jedna z najważniejszych imprez w branży gier komputerowych - jeszcze - dzieje się w USA. Jest już dwa tygodnie po targach E3, ale z pełną premedytacją postanowiliśmy poczekać z naszym podsumowaniem w Giermaszu. Żeby spojrzeć na…
» więcej
2016-06-25, godz. 06:00
[25.06.2016] W półtorej sekundy do "setki"
Nowe karty graficzne, nowe smartfony i systemy operacyjne na nie - nie raz mówiliśmy o nich w kąciku technologicznym Giermaszu. Zdarzają się też inne informacje, opowiadaliśmy na przykład nie raz o elektrycznych samochodach. A tym…
» więcej
2016-06-24, godz. 06:00
[25.06.2016] Giermasz #198 - Bez sensacji
Tym razem udało się średnio - tak jak w redakcji Giermaszu Andrzej Kutys z prawdziwą przyjemnością recenzuje te wszystkie japońskie "dziwadła" [dla kogo dziwadła, dla tego dziwadła - przyp. Andrzej] tak tym razem bijatyka One Piece:…
» więcej