Nasza przygoda zaczyna się na niewielkim placu w centrum miasta. Jest piękna - jak to we Włoszech - słoneczna pogoda. Sapienza tętni życiem. Ulice, ławki, ogródki przy restauracjach i pobliską plażę wypełniają turyści. Słychać leniwie prowadzone rozmowy. Jednym słowem, mamy sezon urlopowy w pełni. Nie jesteśmy tu jednak na wczasach...
Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Cenega.
W drugim rozdziale serialu Hitman naszym zadaniem jest wysłanie na tamten świat naukowca, który pracuje właśnie nad zabójczym i nieuleczalnym wirusem. By nie czuł się samotnie, towarzyszyć mu będzie jego współpracowniczka. Posiada ona wystarczającą wiedzę, aby dokończyć projekt samodzielnie na wypadek wypadku, któremu może ulec autor projektu. Dodatkowo musimy zniszczyć laboratorium, w którym opracowywana jest broń biologiczna. Dlaczego musimy to zrobić?
Nasi zleceniodawcy uznali, że w laboratorium rodzi się właśnie niepotrzebna konkurencja na rynku zabójców. Proste?
Przy placu na którym zaczynamy grę, wznosi się okazała posiadłość. To tam - jak doniosła nam wcześniej nasza agentka - przebywają nasze cele.
Wstajemy z ławki i zaczynamy zwiedzanie okolicy. Wystarczyło pokręcić się trochę po placu, uliczkach i posłuchać tego, o czym rozmawiają ludzie, aby zebrać wystarczający pakiet informacji do ułożenia własnego planu wykonania zlecenia. W grze funkcjonuje system podpowiedzi, które prowadzą nas za rękę do celu, ale osobiście polecam poszukiwania narzędzi i możliwości bez ściągawek. Dzięki temu wrażenie obecności w tym wirtualnym świecie jest bardziej intensywne.
Możliwości wykonania zadania jest mnóstwo. Ja do tej pory wypróbowałem dwie.
W jednym wypadku przedostałem się do willi dzięki skradzionej karcie magnetycznej, otwierającej drzwi dla służby. W przebraniu kucharza przygotowałem posiłek dla gospodarza domu. Nie muszę dodawać, że przyprawiony był znalezioną wcześniej trucizną. Po "przyprawieniu" obiadu pozostało czekać na rozwój wypadków. Gdy nasz cel krztusząc się i dławiąc odszedł na stronę, żeby wyrzucić z siebie to, co przed chwilą wchłonął, bezczelnie przechodząc obok ochroniarzy zepchnąłem go ze skarpy. Nieszczęśliwy wypadek...
Metoda eliminacji pierwszego, głównego celu może być też taka, że podając się za dostawcę kwiatów, w dniu rocznicy śmierci matki naukowca, dostarczamy mu bukiet. Nasz cel idzie na cmentarz. Tam w ciszy i spokoju wysyłamy go na tamten świat. Możliwości jest znacznie więcej.
Kolejny rozdział serialu Hitman oferuje nam piękną i obszerną lokację z wieloma zakamarkami do zwiedzania i szeroką paletą rozwiązań. Graficznie - zachwyca.
Nie obyło się jednak bez drobnych usterek. Bywa, że postacie przenikają się a strażnicy nie widzą naszej obecności. Są też literówki w polskiej wersji tekstowej. Irytujący jest bardzo długi czas wczytywania gry.
Ostatecznie jednak misja w Sapienzy jest dobrze przygotowanym rozdziałem serialu. Drugi odcinek jest ciekawszy, bardziej złożony a lokacja rozleglejsza niż w pierwszej części. Możliwości dotarcia do celów i ich eliminacji również jest chyba więcej.
Szkoda tylko, że fabularnie jest tak marnie.
Zobacz także
2016-01-15, godz. 13:05
ARCHIWUM 2015, listopad
» więcej
2016-01-15, godz. 11:10
[16.01.2016] "Podglądany, podglądana"
Tym razem sporo wiadomości i plotek dotyczących branży smartfonów. Wiadomo na przykład, że zamiast Motoroli będzie Moto - nam się bardziej kojarzy to z motoryzacją, ale producent ma nadzieję, że rebranding przyniesie rezultaty…
» więcej
2016-01-15, godz. 10:52
[16.01.2015] Giermasz #175 - Czas na indyka
Trzy recenzje, trzy gry niezależne, niezbyt drogie i - warte uwagi. Chaos Reborn ograła gościnnie dziennikarka Agata Hawrylczuk. Nie pierwszy raz zmierzyła się z tematem gier strategicznych czy turowych, recenzowana produkcja godna jest…
» więcej
2016-01-14, godz. 15:31
[16.01.2016] Przegląd tygodnia
Najpierw było zdziwienie, później niedowierzanie i na końcu - jak to w necie - lekki hejt: "no po prostu wstydu nie mają żeby tak zdzierać kasę z fanów". A fani, jak to fani, nie przejmując się gadaniem, popędzili do sklepów i…
» więcej
2016-01-14, godz. 15:29
[16.01.2016] Chaos Reborn [Mac]
Chaos odrodzony... "Chaos Reborn"... Julian Gollop, brytyjski twórca m.in. X-COM przy pomocy finansowania społecznościowego wskrzesił swoją grę z 1985 roku "Chaos: The Battle of Wizards". Dostaliśmy strategię turową w świecie magów…
» więcej
2016-01-14, godz. 15:28
[16.01.2016] Underrail [PC]
O Matko! Jaki trafił mnie zaszczyt... Recenzuję najnowszą część Fallouta. A nie, czekaj... Gdzie trójwymiar? Gdzie widzenie z pierwszej osoby? Co tu robi znowu rzut izometryczny? Tak to przynajmniej wygląda na początku. Niektórzy…
» więcej
2016-01-14, godz. 15:27
[16.01.2016] Red Game Without A Great Name [PC]
Tytuł gry czasami powstaje na samym końcu jej tworzenia. Przynajmniej tak musiało być z polskim Red Game Without a Great Name od studia iFun4all. Tak, gra jest czerwona - i chodzi nie tylko o jej wygląd, ale też o kolor emocji, które…
» więcej
2016-01-08, godz. 20:02
[09.01.2016] Flower Power
W nowych technologiach nie ma ani chwili przestoju - ledwo rozpoczął się nowy rok, a już poważna, znana i duża impreza targowa w USA, czyli oczywiście CES. Oczywiście - bo jak zawsze nasz ekspert od nowych technologii Radek Lis bardzo…
» więcej
2016-01-08, godz. 20:02
GIERMASZ 2016, styczeń
» więcej
2016-01-08, godz. 19:44
[09.01.2016] Idź za białym królikiem
W pierwszej części tego wydania naszego kącika o polskich grach posłuchacie rozmowy Michała Króla z Pawłem Gajdą, project managerem Carbon Studio, które tworzy niezmiernie ciekawie się zapowiadającą produkcję z użyciem wirtualnych…
» więcej