Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Temat terrorystów w świetle ostatnich wydarzeń w Europie i na świecie jest bardzo delikatną sprawą. Przerażające zamachy na zawsze zmieniły nastawienie ludzi do świata islamu, a dla wielu jest to wręcz temat tabu. Ale nie dla gliwickiego studia Destructive Creations, które wydało niedawno grę IS Defense. Twórcy bardzo kontrowersyjnego Hatreda po raz kolejny wzięli się dość śliski temat, jakim w tym wypadku są terroryści. I mimo, że jak twierdzą nie chcieli w to mieszać świata islamu, a pokazać swój sprzeciw wobec bojowników Państwa Islamskiego, to odbiór i komentarze pod recenzjami czy na Steamie są jednoznaczne. Ale czego innego można się było spodziewać?


Grę do recenzji dostaliśmy od twórców ze studia Destructive Creations.
GIERMASZ-Recenzja IS Defense

IS Defense to klasyczny rail shooter, z wywrotkami trupów, beczkowozami krwi i kontenerami amunicji. Celem są terroryści z ISIS, realizujący plan inwazji na Europę. Skala zajść zmusiła siły NATO do obrony wybrzeża, a gracz wciela się w operatora szybkostrzelnego działka maszynowego oraz skutecznej wyrzutni rakiet. I to wszystko, cały scenariusz.

Jak przyznał mi Jarosław Zieliński, szef studia Destructive Creations, jest to projekt poboczny, stworzony przy okazji pracy nad nowym, dużym tytułem. W sumie to dokładnie określa IS Defense, które jest małą, krótką i tanią grą. Ale wzbudza dość spore kontrowersje. Jak widać jest to standard przy ich produkcjach.

Po wydanym darmowym dodatku liczba map zwiększyła się do czterech, szału nie ma, ale gra kosztuje mniej niż 7 euro. Jest plaża z zasiekami, nocna odsłona lotniska, przepełniony kontenerami port i słoneczna Francja, ale nie starcza to na zbyt długi czas obcowania z grą. W końcu ile razy można powtarzać tę samą mapę, jeśli sesje trwają po kilka minut?

Cała zabawa polega tylko i wyłącznie na strzelaniu do kolejnych nadciągających fal wrogów. Szybkostrzelny karabin i rakietnica sieją totalne zniszczenie w szeregach wroga, ale nie wpływa to na ich determinację. Jest ich coraz więcej, pojawiają się pojazdy typu motorówki czy Hummery, a samobójcy biegną wprost pod niestygnące działo. Liczba ich jest zatrważająca i naprawdę ciężko jest to wszystko ogarnąć, bo poziom trudności bardzo szybko idzie w górę.

W grze twórcy zawarli też dodatkowe umiejętności, dzięki którym staje się ona trochę łatwiejsza. Nie zmienia to jednak wrażenia, że IS Defense jest pozycją średnią, która po kilku godzinach może zacząć się nudzić, nawet dla takiego miłośnika destrukcji jak ja. Wybuchy, setki wrogów i totalna rzeź to jednak nie wszystko. Gra broni się niską ceną, a jeśli ktoś ma wątpliwości, polecam liczne filmy umieszczone w internecie.

Ale trzeba uważać, bo łatwo zobaczyć całą grę i wtedy nie zostanie już nic...

Zobacz także

2017-03-25, godz. 06:00 [25.03.2017] Styx: Shards of Darkness [PS4] Są takie filmy, które raczej nie zachwycają krytyków, bo na przykład scenariusz kuleje, a fabuła jest przewidywalna jak kształt rogala z dżemem. Ale produkcję ratuje jeden aktor, który swoimi popisami zaciera wszelkie niedociągnięcia… » więcej 2017-03-25, godz. 06:00 [25.03.2017] Hollow Knight [PC] Cześć ludziska! Dziś zabiorę was w nieco mroczne klimaty. Będzie trochę tajemniczo, czasem troszkę przerażająco, ale przede wszystkim bardzo klimatycznie. Przez ostatnie kilka dni sprawdzałem dla Was prawdziwą "świeżynkę" na… » więcej 2017-03-25, godz. 06:00 [25.03.2017] Hollow Knight [PC] Cześć ludziska! Dziś zabiorę was w nieco mroczne klimaty. Będzie trochę tajemniczo, czasem troszkę przerażająco, ale przede wszystkim bardzo klimatycznie. Przez ostatnie kilka dni sprawdzałem dla Was prawdziwą "świeżynkę" na… » więcej 2017-03-25, godz. 06:00 [25.03.2017] Night in the Woods [Mac] A cóż to za uroczy kotek, taki z dużymi oczkami? Będziesz się bawił kłębkami wełny, koteczku? Night in the Woods przy pierwszym wrażeniu zdaje się być słodką grą dla dzieci ale po pierwsze kotek jest czarny, pod drugie ma imię… » więcej 2017-03-25, godz. 06:00 [25.03.2017] Horizon: Zero Dawn [PS4] Każdy ma jakieś ulubione gatunki gier, ich łączenie z elementami innych, zwraca uwagę na szczegóły, przepada za pewnymi rozwiązaniami czy np. preferuje jakieś konkretne bronie. "Problem" pojawia się, gdy wszystko to występuje w… » więcej 2017-03-25, godz. 06:00 [25.03.2017] Czas zarabiania Sporo się dzieje ostatnio w obozie warszawskiego studia odpowiedzialnego za bardzo udaną grę Shadow Warrior 2. Dowiedzieliśmy się na przykład, czy na tej produkcji zarabiają, ile kopii - szacunkowo - mogli sprzedać. O szczegółach… » więcej 2017-03-25, godz. 06:00 [25.03.2017] Night in the Woods [Mac] A cóż to za uroczy kotek, taki z dużymi oczkami? Będziesz się bawił kłębkami wełny, koteczku? Night in the Woods przy pierwszym wrażeniu zdaje się być słodką grą dla dzieci ale po pierwsze kotek jest czarny, pod drugie ma imię… » więcej 2017-03-25, godz. 06:00 [25.03.2017] Technologiczna papierowa rewolucja Co mają nowoczesne technologie do problemu z... kradzieżą papieru toaletowego z publicznych szaletów, w dodatku w Chinach? Nasz ekspert Radek Lis rozwiąże tę zaskakującą szaradę. Poza tym, mamy najświeższe informacje o kolejnej… » więcej 2017-03-25, godz. 06:00 [25.03.2017] Horizon: Zero Dawn [PS4] Każdy ma jakieś ulubione gatunki gier, ich łączenie z elementami innych, zwraca uwagę na szczegóły, przepada za pewnymi rozwiązaniami czy np. preferuje jakieś konkretne bronie. "Problem" pojawia się, gdy wszystko to występuje w… » więcej 2017-03-25, godz. 06:00 [25.03.2017] Giermasz #237 - Cała przyjemność po naszej stronie Cztery gry - cztery produkcje jak najbardziej godne polecenia. Bezwarunkowo - jak przekonuje Michał Król - po prostu musicie sprawdzić Horizon: Zero Dawn . Miała być super-produkcja, miała być świetna gra - i jest. Z postapokaliptycznego… » więcej
429430431432433434435