Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Temat terrorystów w świetle ostatnich wydarzeń w Europie i na świecie jest bardzo delikatną sprawą. Przerażające zamachy na zawsze zmieniły nastawienie ludzi do świata islamu, a dla wielu jest to wręcz temat tabu. Ale nie dla gliwickiego studia Destructive Creations, które wydało niedawno grę IS Defense. Twórcy bardzo kontrowersyjnego Hatreda po raz kolejny wzięli się dość śliski temat, jakim w tym wypadku są terroryści. I mimo, że jak twierdzą nie chcieli w to mieszać świata islamu, a pokazać swój sprzeciw wobec bojowników Państwa Islamskiego, to odbiór i komentarze pod recenzjami czy na Steamie są jednoznaczne. Ale czego innego można się było spodziewać?


Grę do recenzji dostaliśmy od twórców ze studia Destructive Creations.
GIERMASZ-Recenzja IS Defense

IS Defense to klasyczny rail shooter, z wywrotkami trupów, beczkowozami krwi i kontenerami amunicji. Celem są terroryści z ISIS, realizujący plan inwazji na Europę. Skala zajść zmusiła siły NATO do obrony wybrzeża, a gracz wciela się w operatora szybkostrzelnego działka maszynowego oraz skutecznej wyrzutni rakiet. I to wszystko, cały scenariusz.

Jak przyznał mi Jarosław Zieliński, szef studia Destructive Creations, jest to projekt poboczny, stworzony przy okazji pracy nad nowym, dużym tytułem. W sumie to dokładnie określa IS Defense, które jest małą, krótką i tanią grą. Ale wzbudza dość spore kontrowersje. Jak widać jest to standard przy ich produkcjach.

Po wydanym darmowym dodatku liczba map zwiększyła się do czterech, szału nie ma, ale gra kosztuje mniej niż 7 euro. Jest plaża z zasiekami, nocna odsłona lotniska, przepełniony kontenerami port i słoneczna Francja, ale nie starcza to na zbyt długi czas obcowania z grą. W końcu ile razy można powtarzać tę samą mapę, jeśli sesje trwają po kilka minut?

Cała zabawa polega tylko i wyłącznie na strzelaniu do kolejnych nadciągających fal wrogów. Szybkostrzelny karabin i rakietnica sieją totalne zniszczenie w szeregach wroga, ale nie wpływa to na ich determinację. Jest ich coraz więcej, pojawiają się pojazdy typu motorówki czy Hummery, a samobójcy biegną wprost pod niestygnące działo. Liczba ich jest zatrważająca i naprawdę ciężko jest to wszystko ogarnąć, bo poziom trudności bardzo szybko idzie w górę.

W grze twórcy zawarli też dodatkowe umiejętności, dzięki którym staje się ona trochę łatwiejsza. Nie zmienia to jednak wrażenia, że IS Defense jest pozycją średnią, która po kilku godzinach może zacząć się nudzić, nawet dla takiego miłośnika destrukcji jak ja. Wybuchy, setki wrogów i totalna rzeź to jednak nie wszystko. Gra broni się niską ceną, a jeśli ktoś ma wątpliwości, polecam liczne filmy umieszczone w internecie.

Ale trzeba uważać, bo łatwo zobaczyć całą grę i wtedy nie zostanie już nic...

Zobacz także

2016-07-23, godz. 06:00 [23.07.2016] Przegląd tygodnia Tak, wiemy - hejtowanie Call of Duty zawsze w modzie a ostatnio to już w ogóle. Pierwsze trailery przygotowywanej na jesień kolejnej części strzelanki Call of Duty: Infinite Warfare zbierały rekordowe "cięgi" w internecie. A że futurystyczny… » więcej 2016-07-23, godz. 06:00 [23.07.2016] Smite [PS4] Kto w wakacje chce nadrobić zaległości? Macie PlayStation 4 i ochotę na fajną rozwałkę? A domowy budżet przypomina Morze Martwe? To jest okazja. Smite rozgościło się na naszych konsolach. Czyli sieciowa gra, która pozwala nam być… » więcej 2016-07-23, godz. 06:00 [23.07.2016] Crush Your Enemies [PC] Od czasów Command & Conquer Generals rynek RTS-ów był dla mnie martwy. Nie żeby nic nie wychodziło, ale wszystko robione było na jedną modłę i strategie czasu rzeczywistego trafiły do szufladki "zapomnij o tym gatunku". Mijały lata… » więcej 2016-07-23, godz. 06:00 [23.07.2016] Król Wiedźmin... Po dwóch tygodniach przerwy wracamy z kącikiem o grach polskich w Giermaszu. Wracamy "z przytupem" czyli Michał Król znowu rozpływa się nad wynikami Wiedźmina III: Dziki Gon - no dobra, wszyscy się rozpływamy. Zresztą, dobrą passę… » więcej 2016-07-22, godz. 17:34 [23.07.2016] Crush Your Enemies [PC] Od czasów Command & Conquer Generals rynek RTS-ów był dla mnie martwy. Nie żeby nic nie wychodziło, ale wszystko robione było na jedną modłę i strategie czasu rzeczywistego trafiły do szufladki "zapomnij o tym gatunku". Mijały lata… » więcej 2016-07-16, godz. 06:00 Emlyn Hughes International Soccer (1988 r.) Piłki kopane w latach 80 miały jeden zasadniczy plus. Były proste i rozbudowane zarazem. Tak też było z Emlyn Hughes International Soccer, które w 1988 wydało Audiogenic Software. Proste, bo sterowanie było uproszczone do granic przyzwoitości… » więcej 2016-07-16, godz. 06:00 [16.07.2016] The Technomancer [PC] Przyszłość... Ludzkość wylądowała ma Marsie. Dzięki zaawansowanej technologii koloniści zaczęli proces terraformowania, czyli przetwarzania zabójczej marsjańskiej atmosfery w życiodajną mieszankę azotu i tlenu. Pierwsze stacje… » więcej 2016-07-16, godz. 06:00 [16.07.2016] Ori and the Blind Forest: Definitive Edition [PC] Baśniowa kraina, piękny las, który więdnie przez to, że pewne wredne ptaszysko kradnie światło Świętego Drzewa i po krainie zaczynają grasować potwory. Bajeczna, wspaniała rysowana grafika wydawałoby się prostej platformówki… » więcej 2016-07-16, godz. 06:00 [16.07.2016] Ori and the Blind Forest: Definitive Edition [PC] Baśniowa kraina, piękny las, który więdnie przez to, że pewne wredne ptaszysko kradnie światło Świętego Drzewa i po krainie zaczynają grasować potwory. Bajeczna, wspaniała rysowana grafika wydawałoby się prostej platformówki… » więcej 2016-07-16, godz. 06:00 [16.07.2016] The Technomancer [PC] Przyszłość... Ludzkość wylądowała ma Marsie. Dzięki zaawansowanej technologii koloniści zaczęli proces terraformowania, czyli przetwarzania zabójczej marsjańskiej atmosfery w życiodajną mieszankę azotu i tlenu. Pierwsze stacje… » więcej
462463464465466467468