Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Temat terrorystów w świetle ostatnich wydarzeń w Europie i na świecie jest bardzo delikatną sprawą. Przerażające zamachy na zawsze zmieniły nastawienie ludzi do świata islamu, a dla wielu jest to wręcz temat tabu. Ale nie dla gliwickiego studia Destructive Creations, które wydało niedawno grę IS Defense. Twórcy bardzo kontrowersyjnego Hatreda po raz kolejny wzięli się dość śliski temat, jakim w tym wypadku są terroryści. I mimo, że jak twierdzą nie chcieli w to mieszać świata islamu, a pokazać swój sprzeciw wobec bojowników Państwa Islamskiego, to odbiór i komentarze pod recenzjami czy na Steamie są jednoznaczne. Ale czego innego można się było spodziewać?


Grę do recenzji dostaliśmy od twórców ze studia Destructive Creations.
GIERMASZ-Recenzja IS Defense

IS Defense to klasyczny rail shooter, z wywrotkami trupów, beczkowozami krwi i kontenerami amunicji. Celem są terroryści z ISIS, realizujący plan inwazji na Europę. Skala zajść zmusiła siły NATO do obrony wybrzeża, a gracz wciela się w operatora szybkostrzelnego działka maszynowego oraz skutecznej wyrzutni rakiet. I to wszystko, cały scenariusz.

Jak przyznał mi Jarosław Zieliński, szef studia Destructive Creations, jest to projekt poboczny, stworzony przy okazji pracy nad nowym, dużym tytułem. W sumie to dokładnie określa IS Defense, które jest małą, krótką i tanią grą. Ale wzbudza dość spore kontrowersje. Jak widać jest to standard przy ich produkcjach.

Po wydanym darmowym dodatku liczba map zwiększyła się do czterech, szału nie ma, ale gra kosztuje mniej niż 7 euro. Jest plaża z zasiekami, nocna odsłona lotniska, przepełniony kontenerami port i słoneczna Francja, ale nie starcza to na zbyt długi czas obcowania z grą. W końcu ile razy można powtarzać tę samą mapę, jeśli sesje trwają po kilka minut?

Cała zabawa polega tylko i wyłącznie na strzelaniu do kolejnych nadciągających fal wrogów. Szybkostrzelny karabin i rakietnica sieją totalne zniszczenie w szeregach wroga, ale nie wpływa to na ich determinację. Jest ich coraz więcej, pojawiają się pojazdy typu motorówki czy Hummery, a samobójcy biegną wprost pod niestygnące działo. Liczba ich jest zatrważająca i naprawdę ciężko jest to wszystko ogarnąć, bo poziom trudności bardzo szybko idzie w górę.

W grze twórcy zawarli też dodatkowe umiejętności, dzięki którym staje się ona trochę łatwiejsza. Nie zmienia to jednak wrażenia, że IS Defense jest pozycją średnią, która po kilku godzinach może zacząć się nudzić, nawet dla takiego miłośnika destrukcji jak ja. Wybuchy, setki wrogów i totalna rzeź to jednak nie wszystko. Gra broni się niską ceną, a jeśli ktoś ma wątpliwości, polecam liczne filmy umieszczone w internecie.

Ale trzeba uważać, bo łatwo zobaczyć całą grę i wtedy nie zostanie już nic...

Zobacz także

2016-06-18, godz. 06:00 [18.06.2016] Digital Dragons i Pixel Heaven - wszystkie relacje Mnóstwo rozmów z polskimi twórcami gier, bardzo dobrze zapowiadające się produkcje, ciekawe imprezy - czyli tutaj znajdziecie odnośniki do naszych wszystkich relacji z Digital Dragons i Pixel Heaven! Relacja, film, wywiady i zdjęcia… » więcej 2016-06-18, godz. 06:00 [18.06.2016] The Way [PC] Zobacz, mam nową, podobno bardzo dobrą polską grę - powiedziałem żonie uruchamiając The Way, tytuł studia Puzzling Dream (który zdobył trzy nagrody na warszawskim festiwalu Pixel Heaven). Chwilę później stojąc w strugach deszczu… » więcej 2016-06-18, godz. 06:00 [18.06.2016] Hearts of Iron IV [PC] Wyobraźcie sobie, że otwieracie oczy, przed wami stoi bezkres oceanu, wiatr delikatnie podrywa drobiny piasku. Z wolna na horyzoncie pojawia się najpierw kilka, a następnie kilkaset wojskowych łodzi po brzegi wypełnionych żołnierzami… » więcej 2016-06-18, godz. 06:00 [18.06.2016] Mirror's Edge Catalyst [PS4] Mirror's Edge Catalyst. Krawędź lustra - katalizator. Brzmi romantycznie, tajemniczo, rewolucyjnie, pięknie. A przede wszystkim obiecująco. Minęło 8 lat od wydania tego pierwotnego Mirror's Edge. Trochę lubianego, trochę… » więcej 2016-06-18, godz. 06:00 [18.06.2016] Schronisko dla myszy W tym wydaniu kącika technologicznego mniej informacji a więcej dyskusji - głównie o Microsofcie. Pretekstem do rozmowy były ostatnie ogłoszenia firmy czyli między innymi mniejsza wersja konsoli Xbox One. Ale i "zahaczyliśmy" o innych… » więcej 2016-06-18, godz. 06:00 [18.06.2016] Hearts of Iron IV [PC] Wyobraźcie sobie, że otwieracie oczy, przed wami stoi bezkres oceanu, wiatr delikatnie podrywa drobiny piasku. Z wolna na horyzoncie pojawia się najpierw kilka, a następnie kilkaset wojskowych łodzi po brzegi wypełnionych żołnierzami… » więcej 2016-06-18, godz. 06:00 [18.06.2016] Hearts of Iron IV [PC] Wyobraźcie sobie, że otwieracie oczy, przed wami stoi bezkres oceanu, wiatr delikatnie podrywa drobiny piasku. Z wolna na horyzoncie pojawia się najpierw kilka, a następnie kilkaset wojskowych łodzi po brzegi wypełnionych żołnierzami… » więcej 2016-06-18, godz. 06:00 [18.06.2016] Pixel Heaven część 2 I tak jak mówiliśmy w zeszłym programie, niniejszym zapraszamy do odsłuchania kolejnych rozmów z polskimi twórcami gier, jakie w Warszawie nagrał Michał Król na imprezie Pixel Heaven. Opowiadają: - Dariusz Łęczycki ze studia Sleepless… » więcej 2016-06-18, godz. 06:00 [18.06.2016] Mirror's Edge Catalyst [PS4] Mirror's Edge Catalyst. Krawędź lustra - katalizator. Brzmi romantycznie, tajemniczo, rewolucyjnie, pięknie. A przede wszystkim obiecująco. Minęło 8 lat od wydania tego pierwotnego Mirror's Edge. Trochę lubianego, trochę… » więcej 2016-06-18, godz. 06:00 [18.06.2016] Mirror's Edge Catalyst [PS4] Mirror's Edge Catalyst. Krawędź lustra - katalizator. Brzmi romantycznie, tajemniczo, rewolucyjnie, pięknie. A przede wszystkim obiecująco. Minęło 8 lat od wydania tego pierwotnego Mirror's Edge. Trochę lubianego, trochę… » więcej
467468469470471472473