Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Temat terrorystów w świetle ostatnich wydarzeń w Europie i na świecie jest bardzo delikatną sprawą. Przerażające zamachy na zawsze zmieniły nastawienie ludzi do świata islamu, a dla wielu jest to wręcz temat tabu. Ale nie dla gliwickiego studia Destructive Creations, które wydało niedawno grę IS Defense. Twórcy bardzo kontrowersyjnego Hatreda po raz kolejny wzięli się dość śliski temat, jakim w tym wypadku są terroryści. I mimo, że jak twierdzą nie chcieli w to mieszać świata islamu, a pokazać swój sprzeciw wobec bojowników Państwa Islamskiego, to odbiór i komentarze pod recenzjami czy na Steamie są jednoznaczne. Ale czego innego można się było spodziewać?


Grę do recenzji dostaliśmy od twórców ze studia Destructive Creations.
GIERMASZ-Recenzja IS Defense

IS Defense to klasyczny rail shooter, z wywrotkami trupów, beczkowozami krwi i kontenerami amunicji. Celem są terroryści z ISIS, realizujący plan inwazji na Europę. Skala zajść zmusiła siły NATO do obrony wybrzeża, a gracz wciela się w operatora szybkostrzelnego działka maszynowego oraz skutecznej wyrzutni rakiet. I to wszystko, cały scenariusz.

Jak przyznał mi Jarosław Zieliński, szef studia Destructive Creations, jest to projekt poboczny, stworzony przy okazji pracy nad nowym, dużym tytułem. W sumie to dokładnie określa IS Defense, które jest małą, krótką i tanią grą. Ale wzbudza dość spore kontrowersje. Jak widać jest to standard przy ich produkcjach.

Po wydanym darmowym dodatku liczba map zwiększyła się do czterech, szału nie ma, ale gra kosztuje mniej niż 7 euro. Jest plaża z zasiekami, nocna odsłona lotniska, przepełniony kontenerami port i słoneczna Francja, ale nie starcza to na zbyt długi czas obcowania z grą. W końcu ile razy można powtarzać tę samą mapę, jeśli sesje trwają po kilka minut?

Cała zabawa polega tylko i wyłącznie na strzelaniu do kolejnych nadciągających fal wrogów. Szybkostrzelny karabin i rakietnica sieją totalne zniszczenie w szeregach wroga, ale nie wpływa to na ich determinację. Jest ich coraz więcej, pojawiają się pojazdy typu motorówki czy Hummery, a samobójcy biegną wprost pod niestygnące działo. Liczba ich jest zatrważająca i naprawdę ciężko jest to wszystko ogarnąć, bo poziom trudności bardzo szybko idzie w górę.

W grze twórcy zawarli też dodatkowe umiejętności, dzięki którym staje się ona trochę łatwiejsza. Nie zmienia to jednak wrażenia, że IS Defense jest pozycją średnią, która po kilku godzinach może zacząć się nudzić, nawet dla takiego miłośnika destrukcji jak ja. Wybuchy, setki wrogów i totalna rzeź to jednak nie wszystko. Gra broni się niską ceną, a jeśli ktoś ma wątpliwości, polecam liczne filmy umieszczone w internecie.

Ale trzeba uważać, bo łatwo zobaczyć całą grę i wtedy nie zostanie już nic...

Zobacz także

2016-04-23, godz. 06:00 [23.04.2016] Dark Souls III [PS4] Znowu zginąłem - tym razem banalnie załatwił mnie kościotrup z siekierą, ten sam, którego pokonałem już wielokrotnie. Ale byłem zmęczony, nie zachowałem ostrożności i klops, straciłem to, co zbierałem przez ostatnią godzinę..… » więcej 2016-04-23, godz. 06:00 [23.04.2016] Alien Breed (1991 r.) Kolonizacja. To działo się tak szybko. Początkowo był to przełom i wtedy nastała panika. Ludzie udając się z klaustrofobicznych, gęsto zaludnionych baz naziemnych, szukali bezpieczeństwa. Oczywiście stało się jednak inaczej. Tak… » więcej 2016-04-23, godz. 06:00 [23.04.2016] Lotem bliżej Swego czasu, wcale nie aż tak dawno temu, jednym z najbardziej rozpoznawanych na świecie studiów robiących gry było People Can Fly. Później zniknęli, czy raczej wchłonęła ich korporacja i wrócili, aby zamilknąć na długie miesiące… » więcej 2016-04-23, godz. 06:00 [23.04.2016] Dark Souls III [PS4] Znowu zginąłem - tym razem banalnie załatwił mnie kościotrup z siekierą, ten sam, którego pokonałem już wielokrotnie. Ale byłem zmęczony, nie zachowałem ostrożności i klops, straciłem to, co zbierałem przez ostatnią godzinę..… » więcej 2016-04-23, godz. 06:00 [23.04.2016] Dark Souls III [PS4] Znowu zginąłem - tym razem banalnie załatwił mnie kościotrup z siekierą, ten sam, którego pokonałem już wielokrotnie. Ale byłem zmęczony, nie zachowałem ostrożności i klops, straciłem to, co zbierałem przez ostatnią godzinę..… » więcej 2016-04-23, godz. 06:00 [23.04.2016] Giermasz #189 - Jak wejść do lochu i się nie potknąć Na szczęście zaskoczenia nie było: miała być świetna gra, godne zwieńczenie trylogii i tak też się stało. Andrzej Kutys jest zachwycony Dark Souls III , kolejna odsłona RPG akcji o legendarnym wręcz poziomie trudności. Czy lepszą… » więcej 2016-04-23, godz. 06:00 [23.04.2016] Kolosy na glinianych nogach? W branży IT jest przynajmniej kilkadziesiąt firm, które można nazwać absolutnymi tytanami. Ale i nie ma nic pewnego - zawsze można dokonać złych biznesowych wyborów, przegapić jakiś trend i nagle kolos staje się tym na glinianych… » więcej 2016-04-22, godz. 19:43 ARCHIWUM 2015 » więcej 2016-04-22, godz. 19:42 ARCHIWUM 2016, marzec » więcej 2016-04-22, godz. 19:41 ARCHIWUM 2016, luty » więcej
476477478479480481482