No dobra - weźcie wszystkie sieciowe strzelanki jakie znacie, wciśnijcie do maglownicy i wyciśnijcie z nich to co najlepsze. A napój, jaki Wam wyjdzie nazwijcie Overwatch. Nowa gra Blizzarda zawsze jest wydarzeniem. Tak jest i tym razem. Programiści uważnie słuchali graczy albo sami wyciągnęli wnioski z własnych doświadczeń i stworzyli grę niemal w sam raz. Stephen Hawking - ten sławny fizyk - jakiś czas temu stwierdził, że gdyby, teoretycznie ktoś z nas wpadł do czarnej dziury to wbrew powszechnej opinii miałby szansę na ucieczkę z niej. To odwrotnie jak w Overwatch. Ona zasysa mocniej, moja żona chyba zaczęła rozważać kupienie łomu, żeby oderwać mnie od pada. Co tu mamy? Może czego nie mamy. Nie ma kampanii. Jest sieciowa "łupanka", która polega a to na konwojowaniu jakiegoś transportu, albo z drugiej strony - na jego wyeliminowaniu czy zdobyciu terenu przeciwnika albo jego obronie. A wszystko dzieje się w zastraszającym, kolorowym, wybuchowym i głośnym tempie.
Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy CDP.pl
Mówiłem Wam już, że mecze są bardzo dynamiczne. Dużą zaletą jest też to, że rzadko zdarza się, żeby starcie zamieniło się w jakiegoś kilkudziesięcio minutowego kloca. Najczęściej wszystko trwa kilka, kilkanaście minut - w zależności od naszych umiejętności i doświadczenia. Właśnie! Doświadczenie. W Overwatch występuje, ale w szczątkowej formie - zdobywacie je, ale nie przekłada się na umiejętności postaci. Można ją dzięki niemu zmienić, dodać jakieś nowe stroje czy coś, ale to wszystko. Gdybym miał na siłę szukać minusów - to właśnie to byłaby wada, ja lubię pracować nad udoskonalaniem bohatera, to daje dużo satysfakcji, ale z drugiej strony dzięki temu podczas gry liczą się jedynie Wasze zdolności, refleks, zdolność przewidywania czy znajomość map.
Jest jeszcze jedna słaba strona Overwatch. To czynnik ludzki. Jeśli macie drużynę złożoną z przypadkowych graczy istnieje duże prawdopodobieństwo, że współpraca będzie się układać... różnie. Tak jak różni są ludzie - niektórzy się wydurniają, inni dopiero zaczynają swoją przygodę z grą i po prostu jeszcze się gubią, a inni będą lekceważyć grę zespołową. Dlatego najlepiej - jeśli macie taką możliwość, Overwatch wałkować ze sprawdzonymi kumplami, na których możecie polegać.
Overwatch gwarantuje wiele, wiele godzin rewelacyjnej rozrywki opakowanej w ładną, rysowaną grafikę. To nie jest kamień milowy, choć może się nim stać, jeśli Blizzard będzie regularnie wypuszczał aktualizacje, to jest esencja z najlepszych cech i najmocniejszych stron gier sieciowych, jakie do tej pory znaliśmy. Esencja, którą z całego serca polecam. Dawno nie czułem tak przyjemnych dreszczy przy naciskaniu spustu.
Zobacz także
2016-07-02, godz. 06:00
[02.07.2017] Umbrella Corps [PS4]
No dobra... Przyznaję, że nie jestem wielkim fanem Resident Evil. Nie to, że nie lubię tej gry, ale ta gra mnie za bardzo nie lubi. Za każdym razem, kiedy jakieś części pojawiały się na rynku przegapiałem je i wracałem je do nich…
» więcej
2016-07-02, godz. 06:00
[02.07.2017] Umbrella Corps [PS4]
No dobra... Przyznaję, że nie jestem wielkim fanem Resident Evil. Nie to, że nie lubię tej gry, ale ta gra mnie za bardzo nie lubi. Za każdym razem, kiedy jakieś części pojawiały się na rynku przegapiałem je i wracałem je do nich…
» więcej
2016-07-02, godz. 06:00
[02.07.2016] Deadlight: Director's Cut [PC]
Zombie - temat wiecznie... żywy... Na temat żywych trupów, post apokaliptycznego świata i walki jednostki o przetrwanie powstały dziesiątki filmów i gier. I oto mamy kolejną ze śmiercią w tytule. Deadlight hiszpańskiego studia Tequila…
» więcej
2016-07-02, godz. 06:00
[02.07.2016] Deadlight: Director's Cut [PC]
Zombie - temat wiecznie... żywy... Na temat żywych trupów, post apokaliptycznego świata i walki jednostki o przetrwanie powstały dziesiątki filmów i gier. I oto mamy kolejną ze śmiercią w tytule. Deadlight hiszpańskiego studia Tequila…
» więcej
2016-07-02, godz. 06:00
GIERMASZ 2016, lipiec
» więcej
2016-07-02, godz. 06:00
[02.07.2016] Przestroga
Tym razem zaczynamy od śmiertelnej ofiary nowych technologii - przestrogi, że póki co jednak człowiek jest niezastąpionym elementem systemu. Na całe szczęście... poza tym, nasz ekspert Radek Lis opowiada o nowej wersji systemu operacyjnego…
» więcej
2016-07-02, godz. 06:00
GIERMASZ 2016, lipiec
» więcej
2016-07-02, godz. 06:00
[02.07.2016] Horror za horror
Dla Biało-Czerwonych EURO się skończyło - ale po horrorze ze Szwajcarią dostali od jednego z polskich studiów grę - a jakże, horror. Kto wysłał i jaką grę, o tym opowiada nasz ekspert od polskiej branży Michał Król. Poza tym…
» więcej
2016-06-25, godz. 06:00
[25.06.2016] Stardew Valley [PC]
Kiedy dowiedziałem się, że to właśnie mi przypadnie zrecenzowanie tej gry byłem do niej baardzo sceptycznie nastawiony. Nie ukrywajmy, tego typu tytuły nie należą ani do zbyt dynamicznych, nie mają też tak bardzo rozbudowanych scenariuszy…
» więcej
2016-06-25, godz. 06:00
[25.06.2016] Stardew Valley [PC]
Kiedy dowiedziałem się, że to właśnie mi przypadnie zrecenzowanie tej gry byłem do niej baardzo sceptycznie nastawiony. Nie ukrywajmy, tego typu tytuły nie należą ani do zbyt dynamicznych, nie mają też tak bardzo rozbudowanych scenariuszy…
» więcej