No dobra - weźcie wszystkie sieciowe strzelanki jakie znacie, wciśnijcie do maglownicy i wyciśnijcie z nich to co najlepsze. A napój, jaki Wam wyjdzie nazwijcie Overwatch. Nowa gra Blizzarda zawsze jest wydarzeniem. Tak jest i tym razem. Programiści uważnie słuchali graczy albo sami wyciągnęli wnioski z własnych doświadczeń i stworzyli grę niemal w sam raz. Stephen Hawking - ten sławny fizyk - jakiś czas temu stwierdził, że gdyby, teoretycznie ktoś z nas wpadł do czarnej dziury to wbrew powszechnej opinii miałby szansę na ucieczkę z niej. To odwrotnie jak w Overwatch. Ona zasysa mocniej, moja żona chyba zaczęła rozważać kupienie łomu, żeby oderwać mnie od pada. Co tu mamy? Może czego nie mamy. Nie ma kampanii. Jest sieciowa "łupanka", która polega a to na konwojowaniu jakiegoś transportu, albo z drugiej strony - na jego wyeliminowaniu czy zdobyciu terenu przeciwnika albo jego obronie. A wszystko dzieje się w zastraszającym, kolorowym, wybuchowym i głośnym tempie.
Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy CDP.pl
Mówiłem Wam już, że mecze są bardzo dynamiczne. Dużą zaletą jest też to, że rzadko zdarza się, żeby starcie zamieniło się w jakiegoś kilkudziesięcio minutowego kloca. Najczęściej wszystko trwa kilka, kilkanaście minut - w zależności od naszych umiejętności i doświadczenia. Właśnie! Doświadczenie. W Overwatch występuje, ale w szczątkowej formie - zdobywacie je, ale nie przekłada się na umiejętności postaci. Można ją dzięki niemu zmienić, dodać jakieś nowe stroje czy coś, ale to wszystko. Gdybym miał na siłę szukać minusów - to właśnie to byłaby wada, ja lubię pracować nad udoskonalaniem bohatera, to daje dużo satysfakcji, ale z drugiej strony dzięki temu podczas gry liczą się jedynie Wasze zdolności, refleks, zdolność przewidywania czy znajomość map.
Jest jeszcze jedna słaba strona Overwatch. To czynnik ludzki. Jeśli macie drużynę złożoną z przypadkowych graczy istnieje duże prawdopodobieństwo, że współpraca będzie się układać... różnie. Tak jak różni są ludzie - niektórzy się wydurniają, inni dopiero zaczynają swoją przygodę z grą i po prostu jeszcze się gubią, a inni będą lekceważyć grę zespołową. Dlatego najlepiej - jeśli macie taką możliwość, Overwatch wałkować ze sprawdzonymi kumplami, na których możecie polegać.
Overwatch gwarantuje wiele, wiele godzin rewelacyjnej rozrywki opakowanej w ładną, rysowaną grafikę. To nie jest kamień milowy, choć może się nim stać, jeśli Blizzard będzie regularnie wypuszczał aktualizacje, to jest esencja z najlepszych cech i najmocniejszych stron gier sieciowych, jakie do tej pory znaliśmy. Esencja, którą z całego serca polecam. Dawno nie czułem tak przyjemnych dreszczy przy naciskaniu spustu.
Zobacz także
2016-06-18, godz. 06:00
[18.06.2016] Digital Dragons i Pixel Heaven - wszystkie relacje
Mnóstwo rozmów z polskimi twórcami gier, bardzo dobrze zapowiadające się produkcje, ciekawe imprezy - czyli tutaj znajdziecie odnośniki do naszych wszystkich relacji z Digital Dragons i Pixel Heaven! Relacja, film, wywiady i zdjęcia…
» więcej
2016-06-18, godz. 06:00
[18.06.2016] The Way [PC]
Zobacz, mam nową, podobno bardzo dobrą polską grę - powiedziałem żonie uruchamiając The Way, tytuł studia Puzzling Dream (który zdobył trzy nagrody na warszawskim festiwalu Pixel Heaven). Chwilę później stojąc w strugach deszczu…
» więcej
2016-06-18, godz. 06:00
[18.06.2016] Hearts of Iron IV [PC]
Wyobraźcie sobie, że otwieracie oczy, przed wami stoi bezkres oceanu, wiatr delikatnie podrywa drobiny piasku. Z wolna na horyzoncie pojawia się najpierw kilka, a następnie kilkaset wojskowych łodzi po brzegi wypełnionych żołnierzami…
» więcej
2016-06-18, godz. 06:00
[18.06.2016] Mirror's Edge Catalyst [PS4]
Mirror's Edge Catalyst. Krawędź lustra - katalizator. Brzmi romantycznie, tajemniczo, rewolucyjnie, pięknie. A przede wszystkim obiecująco. Minęło 8 lat od wydania tego pierwotnego Mirror's Edge. Trochę lubianego, trochę…
» więcej
2016-06-18, godz. 06:00
[18.06.2016] Schronisko dla myszy
W tym wydaniu kącika technologicznego mniej informacji a więcej dyskusji - głównie o Microsofcie. Pretekstem do rozmowy były ostatnie ogłoszenia firmy czyli między innymi mniejsza wersja konsoli Xbox One. Ale i "zahaczyliśmy" o innych…
» więcej
2016-06-18, godz. 06:00
[18.06.2016] Hearts of Iron IV [PC]
Wyobraźcie sobie, że otwieracie oczy, przed wami stoi bezkres oceanu, wiatr delikatnie podrywa drobiny piasku. Z wolna na horyzoncie pojawia się najpierw kilka, a następnie kilkaset wojskowych łodzi po brzegi wypełnionych żołnierzami…
» więcej
2016-06-18, godz. 06:00
[18.06.2016] Hearts of Iron IV [PC]
Wyobraźcie sobie, że otwieracie oczy, przed wami stoi bezkres oceanu, wiatr delikatnie podrywa drobiny piasku. Z wolna na horyzoncie pojawia się najpierw kilka, a następnie kilkaset wojskowych łodzi po brzegi wypełnionych żołnierzami…
» więcej
2016-06-18, godz. 06:00
[18.06.2016] Pixel Heaven część 2
I tak jak mówiliśmy w zeszłym programie, niniejszym zapraszamy do odsłuchania kolejnych rozmów z polskimi twórcami gier, jakie w Warszawie nagrał Michał Król na imprezie Pixel Heaven. Opowiadają: - Dariusz Łęczycki ze studia Sleepless…
» więcej
2016-06-18, godz. 06:00
[18.06.2016] Mirror's Edge Catalyst [PS4]
Mirror's Edge Catalyst. Krawędź lustra - katalizator. Brzmi romantycznie, tajemniczo, rewolucyjnie, pięknie. A przede wszystkim obiecująco. Minęło 8 lat od wydania tego pierwotnego Mirror's Edge. Trochę lubianego, trochę…
» więcej
2016-06-18, godz. 06:00
[18.06.2016] Mirror's Edge Catalyst [PS4]
Mirror's Edge Catalyst. Krawędź lustra - katalizator. Brzmi romantycznie, tajemniczo, rewolucyjnie, pięknie. A przede wszystkim obiecująco. Minęło 8 lat od wydania tego pierwotnego Mirror's Edge. Trochę lubianego, trochę…
» więcej