Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
No dobra - weźcie wszystkie sieciowe strzelanki jakie znacie, wciśnijcie do maglownicy i wyciśnijcie z nich to co najlepsze. A napój, jaki Wam wyjdzie nazwijcie Overwatch. Nowa gra Blizzarda zawsze jest wydarzeniem. Tak jest i tym razem. Programiści uważnie słuchali graczy albo sami wyciągnęli wnioski z własnych doświadczeń i stworzyli grę niemal w sam raz. Stephen Hawking - ten sławny fizyk - jakiś czas temu stwierdził, że gdyby, teoretycznie ktoś z nas wpadł do czarnej dziury to wbrew powszechnej opinii miałby szansę na ucieczkę z niej. To odwrotnie jak w Overwatch. Ona zasysa mocniej, moja żona chyba zaczęła rozważać kupienie łomu, żeby oderwać mnie od pada. Co tu mamy? Może czego nie mamy. Nie ma kampanii. Jest sieciowa "łupanka", która polega a to na konwojowaniu jakiegoś transportu, albo z drugiej strony - na jego wyeliminowaniu czy zdobyciu terenu przeciwnika albo jego obronie. A wszystko dzieje się w zastraszającym, kolorowym, wybuchowym i głośnym tempie.

Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy CDP.pl
GIERMASZ-Recenzja Overwatch
Na razie do wyboru jest 21 postaci z różnych klas, z różnymi umiejętnościami i różnorakim uzbrojeniem. Postać wybieramy na początku, ale możemy ją zmienić już w czasie samej rozgrywki. Ta furtka bardzo się przydaje, kiedy okazuje się, że nasza taktyka nie sprawdza się w walce z przeciwnikami. Może się tak zdarzyć, bo bohaterowie są tak skonstruowani, żeby wykorzystywać słabość innych.

Mówiłem Wam już, że mecze są bardzo dynamiczne. Dużą zaletą jest też to, że rzadko zdarza się, żeby starcie zamieniło się w jakiegoś kilkudziesięcio minutowego kloca. Najczęściej wszystko trwa kilka, kilkanaście minut - w zależności od naszych umiejętności i doświadczenia. Właśnie! Doświadczenie. W Overwatch występuje, ale w szczątkowej formie - zdobywacie je, ale nie przekłada się na umiejętności postaci. Można ją dzięki niemu zmienić, dodać jakieś nowe stroje czy coś, ale to wszystko. Gdybym miał na siłę szukać minusów - to właśnie to byłaby wada, ja lubię pracować nad udoskonalaniem bohatera, to daje dużo satysfakcji, ale z drugiej strony dzięki temu podczas gry liczą się jedynie Wasze zdolności, refleks, zdolność przewidywania czy znajomość map.

Jest jeszcze jedna słaba strona Overwatch. To czynnik ludzki. Jeśli macie drużynę złożoną z przypadkowych graczy istnieje duże prawdopodobieństwo, że współpraca będzie się układać... różnie. Tak jak różni są ludzie - niektórzy się wydurniają, inni dopiero zaczynają swoją przygodę z grą i po prostu jeszcze się gubią, a inni będą lekceważyć grę zespołową. Dlatego najlepiej - jeśli macie taką możliwość, Overwatch wałkować ze sprawdzonymi kumplami, na których możecie polegać.

Overwatch gwarantuje wiele, wiele godzin rewelacyjnej rozrywki opakowanej w ładną, rysowaną grafikę. To nie jest kamień milowy, choć może się nim stać, jeśli Blizzard będzie regularnie wypuszczał aktualizacje, to jest esencja z najlepszych cech i najmocniejszych stron gier sieciowych, jakie do tej pory znaliśmy. Esencja, którą z całego serca polecam. Dawno nie czułem tak przyjemnych dreszczy przy naciskaniu spustu.

Zobacz także

2016-05-07, godz. 06:00 [07.05.2016] Hitman - Episode 2: Sapienza [PS4] Po wykonaniu zlecenia w Paryżu - co miało miejsce w pierwszym odcinku serialu HITMAN - wybieramy się do słonecznej Italii. Lądujemy w małym, przybrzeżnym, fikcyjnym miasteczku o wdzięcznej nazwie Sapienza - w rzeczywistości tak nazywa… » więcej 2016-05-07, godz. 06:00 [07.05.2016] Grim Dawn [PC] Szalenie trudno jest oceniać tego typu gry, gry, które są do siebie niemal bliźniaczo podobne. I nie mówię tutaj jedynie o dwóch tytułach, a całkiem sporej liczbie. Od czasu wydania przez Blizzard gry Diablo, gatunek tzw. hack-n-slash… » więcej 2016-05-07, godz. 06:00 [07.05.2016] Hitman - Episode 2: Sapienza [PS4] Po wykonaniu zlecenia w Paryżu - co miało miejsce w pierwszym odcinku serialu HITMAN - wybieramy się do słonecznej Italii. Lądujemy w małym, przybrzeżnym, fikcyjnym miasteczku o wdzięcznej nazwie Sapienza - w rzeczywistości tak nazywa… » więcej 2016-05-07, godz. 06:00 [07.05.2016] Giermasz #191 - Nie ma to jak dobra "rozwałka"... Wreszcie "ogarnęliśmy się" z recenzją Grim Dawn : po raz pierwszy w redakcji pojawił się dziennikarz Łukasz Rabikowski - i mu się to RPG akcji, hack'n'slash naprawdę spodobało. Lubicie klimaty Diablo czy Path of Exile to… » więcej 2016-05-07, godz. 06:00 GIERMASZ 2016, maj » więcej 2016-05-07, godz. 06:00 [07.05.2016] Był sobie kiedyś Franko 2... ... i podobno ta gra cały czas powstaje... Ale, powiedzielibyśmy - na ćwierć etatu. Franko 2 to akurat przykład tej gorszej strony działania finansowania społecznościowego, ale na szczęście są też lepsze wieści od naszej branży… » więcej 2016-05-07, godz. 06:00 [07.05.2016] Grim Dawn [PC] Szalenie trudno jest oceniać tego typu gry, gry, które są do siebie niemal bliźniaczo podobne. I nie mówię tutaj jedynie o dwóch tytułach, a całkiem sporej liczbie. Od czasu wydania przez Blizzard gry Diablo, gatunek tzw. hack-n-slash… » więcej 2016-05-07, godz. 06:00 [07.05.2016] Lemmings (1991 r.) W roku 1991 nie było na świecie osoby, która nie grała w logiczno-zręcznościową grę Lemmings. Tytuł ten okazał się wielkim sukcesem studia DMA Design, które to kilka lat później przeistoczyło się w Rockstar North, twórców… » więcej 2016-05-07, godz. 06:00 [07.05.2016] Grim Dawn [PC] Szalenie trudno jest oceniać tego typu gry, gry, które są do siebie niemal bliźniaczo podobne. I nie mówię tutaj jedynie o dwóch tytułach, a całkiem sporej liczbie. Od czasu wydania przez Blizzard gry Diablo, gatunek tzw. hack-n-slash… » więcej 2016-04-30, godz. 06:00 [30.04.2016] NO THING [PC] Kolorowa psychodeliczna gierka, w której ciągle biegniesz i non stop wytrzeszczasz oczy ze zdumienia. Tak kolega opisał mi grę NO THING, najnowszą produkcję studia Evil Indie Games. Pomyślałem, że gry niezależne zaskakiwały mnie… » więcej
474475476477478479480