Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Przyszłość... Ludzkość wylądowała ma Marsie. Dzięki zaawansowanej technologii koloniści zaczęli proces terraformowania, czyli przetwarzania zabójczej marsjańskiej atmosfery w życiodajną mieszankę azotu i tlenu. Pierwsze stacje stopniowo rozrosły się w miasta. Dla kolonistów Mars stał się drugim domem. Nagle wszystko się zmieniło. W wyniku kosmicznego kataklizmu łączność z Ziemią została utracona... Ludzkość skryła się w miastach, pod kopułami chroniącymi przed palącym słońcem i zmutowanymi zwierzętami, które przywieźli pierwsi koloniści a także wojskami zwalczających się korporacji. Wybuchła wojna o niewielkie zasoby wody i surowców. Tak zaczyna się The Technomancer - action RPG z perspektywą trzecioosobową studia Spider.

Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy CDP.pl
GIERMASZ-Recenzja The Technomancer
W grze wcielamy się w postać tytułowego technomancera - człowieka obdarzonego rzadką zdolnością miotania energią elektryczną, wytwarzaną przez własny organizm. Zachariah, bo tak ma na imię nasz bohater, po ostatnim egzaminie dojrzałości wstępuje do elity marsjańskiego społeczeństwa. Staje się członkiem tajemniczej i zamkniętej kasty wojowników, którzy za cel postawili sobie odnalezienie sposobu na nawiązanie kontaktu z Ziemią.

Klimatyczna grafika, intrygująca historia i ciekawy system walki - o którym za chwilę - sprawiły, że wszedłem w ten świat z wielkim apetytem na niezwykłe przeżycie i nadzieją, że oto mamy godnego następcę Star Wars: Knights of the Old Republic, Mass Effect czy Dead Space.

Niestety...

The Technomancer jest grą cierpiącą na całą masę niedoróbek, które boleśnie kaleczą ten obiecujący tytuł. Ogromny potencjał i nadzieje rozbudzone fantastycznymi zwiastunami i podtrzymane przez pierwszy etap gry, zostały zaprzepaszczone przez całą masę niedociągnięć i błędów. Postacie w grze zachowują się jak manekiny, towarzysze pozbawieni są osobowości, miasta wypełniają sztywne avatary kupców, żebraków, prostytutek i przechodniów z którymi nie można nawiązać żadnej interakcji - do rozmów na targowisku wyznaczone są cztery (!) postacie.

Dodatkowo w wielu miejscach brakuje oczywisty cutscenek. Zamiast tego mamy zbliżenia postaci, biorących udział w akcji. Ogólnie za mało jest życia w tym "życiu na Marsie". Wszystko to sprawia, że rozkwitająca na wstępie immersja, więdnie jak kwiat na marsjańskiej pustyni.

Jest też kilka plusów.

Jednym z nich jest system walki. Okazuje się, że technomancer może podczas pojedynków łączyć różne style walki. Jednym kliknięciem możemy sprawić, że z łotrzyka (władającego krótkim ostrzem i pistoletem) stanie się wojownikiem (wyposażonym w długi kij) lub obrońcą (walczącym ciężką tarczą i bronią obuchową). Dodatkowo - jak na technomancera przystało - nasz bohater włada energią elektryczną, którą razi i paraliżuje oponentów. Porusza się przy tym płynnie i zwinnie. Walki są też sporym wyzwaniem. Trzeba się sporo napocić, by nie oglądać co chwil kilka komunikatu: "nie żyjesz".

Każda umiejętność bitewna ma własne, przejrzyste drzewko rozwoju. Miłośnicy RPG będą zachwyceni. Dodatkowo postać może też rozwijać swoje cechy fizyczne i personalne. Mamy więc drzewko charyzmy, która ułatwia nam relacje z otoczeniem, siły zwiększającej udźwig, czy zręczności, dzięki której możemy forsować skomplikowane zamki w drzwiach i sejfach.

Nasz bohater - co ważne - nie jest też zwykłym chłopcem na posyłki, który w kolejnych zadaniach ma przynieść, wynieść i pozamiatać, co często zdarza się w grach RPG. Zadania główne i poboczne w większości są ciekawie zaprojektowane.

Szkoda...

The Technomancer jest grą niedoinwestowaną. Wszelakie niedobory finansowe, z jakimi studio Spider najwyraźniej borykało się w fazie produkcji, skutkują uproszczeniami i kompromisami, które irytowały mnie i wielokrotnie sprawiały, że miałem ochotę wyłączyć grę i zapomnieć o niej. Gra aktorska, mimika twarzy, gestykulacja postaci nie pozwalają na identyfikację z bohaterami tej historii. Nie udało mi się "wejść w skórę" Zachariaha. Nie udało mi się też polubić jego towarzyszy. Przez całą rozgrywkę - to smutne - byli mi obojętni.

Gra o ogromnym i niestety niewykorzystanym potencjale - takim jest The Technomancer. Zamiast hitu na miarę Mass Effect , mamy przeciętny tytuł z ambicjami.

Jednak są przecież wakacje. Pograć zawsze można...

Zobacz także

2016-10-01, godz. 06:00 GIERMASZ 2016, październik » więcej 2016-10-01, godz. 06:00 [01.10.2016] Autoreklama Na początku to, co zapowiadaliśmy w zeszłym tygodniu, czyli podsumowanie odbywającej się w Stolicy imprezy Good Game Warsaw. Wybrał się tam Michał Król i ma kilka informacji o szykowanych nowych produkcjach jednego z polskich studiów… » więcej 2016-10-01, godz. 06:00 [01.10.2016] Mount & Blade: Warband [PS4] "Mount and Blade: Warband" to samodzielny dodatek do wydanej w 2005 roku gry "Mount & Blade". Gra jest połączeniem RPG akcji z elementami strategii. Co ciekawe, premierę w wersji PC miała w Polsce w 2010 roku. Teraz jest dostępna dla… » więcej 2016-10-01, godz. 06:00 [01.10.2016] Giermasz #212 - Trzy i pół recenzji... Przyznajemy, taka sytuacja nam się jeszcze nie zdarzyła: Agata Hawrylczuk próbowała "odpalić" na swoim Mac-u dobrze się zapowiadającą przygodówkę event [0] - i się jej to nie udało. Do dyspozycji mamy jeszcze wersję na PC, i pewnie… » więcej 2016-10-01, godz. 06:00 [01.10.2016] Mount & Blade: Warband [PS4] "Mount and Blade: Warband" to samodzielny dodatek do wydanej w 2005 roku gry "Mount & Blade". Gra jest połączeniem RPG akcji z elementami strategii. Co ciekawe, premierę w wersji PC miała w Polsce w 2010 roku. Teraz jest dostępna dla… » więcej 2016-10-01, godz. 06:00 [01.10.2016] Batman: The Telltale Series - Episode 2: Children of Arkham [PC] O pierwszym odcinku gry przygodowej Batman przygotowanej przez znane studio Telltale pisałem całkiem niedawno: jak podsumowałem w recenzji "pierwszy odcinek nie wzbudził we mnie jakiś ogromnych emocji - wierzę jednakowoż, że w kolejnych… » więcej 2016-10-01, godz. 06:00 [01.10.2016] event [0] [Mac - podejście pierwsze] Takiej sytuacji jeszcze nie mieliśmy: owszem, zdarzają się problemy techniczne, zwłaszcza na komputerach, czasami także na konsolach - ale żeby nie dało się w grę dłużej pobawić!? A taka rzecz niestety przydarzyła się nam z produkcją… » więcej 2016-09-24, godz. 06:00 [24.09.2016] Sky Force Anniversary [PS4, PS Vita] Shoot 'em up znane także jako gry gatunku shmup to absolutna klasyka strzelanin. Widok z góry, przeciwnicy wylatujący najczęściej z góry i boków oraz tony wystrzelonych pocisków i użytych power upów. Zetknął się z tym chyba… » więcej 2016-09-24, godz. 06:00 [24.09.2016] Kozacy 3 [PC] Przygotujcie się, bo teraz będzie bardzo sentymentalnie. Gdy pierwsza wersja tej gry wchodziła na salony, do Międzynarodowej Stacji Kosmicznej przybyła jej pierwsza załoga, w TVP2 wyemitowano pierwszy odcinek telenoweli M jak Miłość… » więcej 2016-09-24, godz. 06:00 [24.09.2016] Sky Force Anniversary [PS4, PS Vita] Shoot 'em up znane także jako gry gatunku shmup to absolutna klasyka strzelanin. Widok z góry, przeciwnicy wylatujący najczęściej z góry i boków oraz tony wystrzelonych pocisków i użytych power upów. Zetknął się z tym chyba… » więcej
452453454455456457458