Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Cenega.
Na ekranie wygląda to tak, że widzimy głównie modele postaci i klikając przewijamy kolejne linijki dialogów. Przerywników stricte filmowych nie ma zbyt wiele. Porównania do ostatniej gry z serii o Naruto w ogóle nie ma, a przecież JoJo's Bizarre Adventure: Eyes of Heaven przygotowało to samo studio. Jakbym miał obstawiać, rzekłbym: studio może i to samo, ale budżet na produkcję już pewnie nie...
Tradycyjnie też - mam na myśli wspominane wcześniej gry z gatunku - o ile nie oglądasz serialu animowanego, to twórcy nawet nie próbują poczynić choćby małego kroczku w stronę "nie-fanów". Jak "nie kumasz", pozostaje tylko internet i nadrobienie zaległości. Nie raz już tak robiłem, ale - powiem szczerze - w trakcie ogrywania JoJo's Bizarre Adventure: Eyes of Heaven jakoś nie odczułem takiej potrzeby, aby dowiedzieć się, o co chodzi w tym uniwersum. Uściślając, po prostu gra mnie do tego nie zachęciła.
A jak prezentuje się gwóźdź programu, czyli system walki? Powiedziałbym, że nierówno. Z jednej strony animacje, szczególnie ciosów specjalnych prezentują się całkiem nieźle - z drugiej strony, walka jest mocno chaotyczna a areny bardzo ubogie w elementy. Twórcy pokusili się o coś w stylu RPG-owego drzewka rozwoju naszej postaci, szczególnie odblokowania kolejnych umiejętności przydatnych w walce - ale przez to szczególnie na początku bitwy w naszym wykonaniu są monotonne, oparte na jednej, dwóch kombinacjach. Później robi się nieco lepiej. Zdaję sobie sprawę, że w założeniu JoJo's Bizarre Adventure: Eyes of Heaven to nie jest hardkorowa bijatyka, ale jakbym od początku miał więcej możliwości to bym się nie pogniewał.
Nie bardzo podobał mi się za to przebieg starć. Były momenty, gdy co i rusz dostawałem po nosie kolejnymi ciosami specjalnymi - bo oponenci raczej nie byli skłonni do walki w zwarciu - a chwilę później biegałem radośnie po arenie nie atakowany przez nikogo. Standardowo miałem też kompana, bo odbywa się to przede wszystkim w formule "dwóch kontra dwóch" - ale sztuczna inteligencja mojego pomocnika wyprawiała doprawdy dziwaczne wolty. Szczerze mówiąc, najczęściej miałem wrażenie, że mi nie pomaga. Do tego przeciwnicy, których głównie po arenach goniłem: ok, zazwyczaj starali się stanąć w oddaleniu i atakować specjalami, ale żeby mnie bawiła ta zabawa w kotka i myszkę, to, nie, nie bawiła. Znowu - jak przebrniecie początek, to można ten chaos jakoś opanować - ale pytanie, czy będzie Wam się chciało?
Są też małe urozmaicenia: czytaj, niby-przemierzanie lokacji na krótkim odcinku z punktu A do punktu B plus mini gierki, ale efektu "wow" nie doświadczyłem.
Wyobrażam sobie - znowu ta sama klisza pisania o "egranizacjach" mang - że fani komiksów i serialu JoJo's Bizarre Adventure mogą być z zadowoleni z możliwości pokierowania swoimi ulubionymi bohaterami. I to właściwie tyle.
Zobacz także
2016-11-26, godz. 06:00
[26.11.2016] Football Manager 2017 [PC]
Poraz pierwszy w historii polska ekstraklasa piłkarska jest dokładnie odwzorowana w grze Football Manager. FM 2017 wydaje się być dla polskiego kibica grą doskonałą. Podziwiam Kazimierza Moskala, poważam Czesława Michniewicza, szanuję…
» więcej
2016-11-26, godz. 06:00
[26.11.2016] Owlboy [PC]
Halo halo halo, czy słuchają nas jacyś fani dobrych platformówek? Jeśli tak, to mam dla Was nie lada gratkę. Niedawno W KOŃCU światło dzienne ujrzała gra Owlboy od norweskiego studia D-Pad. Mówię "w końcu", bo deweloperzy pracowali…
» więcej
2016-11-26, godz. 06:00
[26.11.2016] Owlboy [PC]
Halo halo halo, czy słuchają nas jacyś fani dobrych platformówek? Jeśli tak, to mam dla Was nie lada gratkę. Niedawno W KOŃCU światło dzienne ujrzała gra Owlboy od norweskiego studia D-Pad. Mówię "w końcu", bo deweloperzy pracowali…
» więcej
2016-11-26, godz. 06:00
[26.11.2016] Owlboy [PC]
Halo halo halo, czy słuchają nas jacyś fani dobrych platformówek? Jeśli tak, to mam dla Was nie lada gratkę. Niedawno W KOŃCU światło dzienne ujrzała gra Owlboy od norweskiego studia D-Pad. Mówię "w końcu", bo deweloperzy pracowali…
» więcej
2016-11-26, godz. 06:00
[26.11.2016] Football Manager 2017 [PC]
Poraz pierwszy w historii polska ekstraklasa piłkarska jest dokładnie odwzorowana w grze Football Manager. FM 2017 wydaje się być dla polskiego kibica grą doskonałą. Podziwiam Kazimierza Moskala, poważam Czesława Michniewicza, szanuję…
» więcej
2016-11-26, godz. 06:00
[26.11.2016] Football Manager 2017 [PC]
Poraz pierwszy w historii polska ekstraklasa piłkarska jest dokładnie odwzorowana w grze Football Manager. FM 2017 wydaje się być dla polskiego kibica grą doskonałą. Podziwiam Kazimierza Moskala, poważam Czesława Michniewicza, szanuję…
» więcej
2016-11-26, godz. 06:00
[26.10.2016] Watch Dogs 2 [PS4]
Email z dnia 25 listopada . " Jesteśmy DedSec. Walczymy o wolny i równy dla wszystkich dostęp do danych. Dość kłamstw korporacji Blume. Darmowy internet dla ludzi to tylko przykrywka. Ich cel to przejęcie władzy nad San Francisco…
» więcej
2016-11-26, godz. 06:00
[26.22.2016] Killing Floor 2 [PS4]
Ile razy to już słyszeliście? Zombie, atak, zaraza, choroba i dużo strzelania. Grupowego strzelania. Strzelania, strzelania i strzelania. I od czasu do czasu kupowania nowej broni, żeby móc wrócić do strzelania, strzelania i strzelania…
» więcej
2016-11-26, godz. 06:00
[26.10.2016] Watch Dogs 2 [PS4]
Email z dnia 25 listopada . " Jesteśmy DedSec. Walczymy o wolny i równy dla wszystkich dostęp do danych. Dość kłamstw korporacji Blume. Darmowy internet dla ludzi to tylko przykrywka. Ich cel to przejęcie władzy nad San Francisco…
» więcej
2016-11-26, godz. 06:00
[26.11.2016] World of Final Fantasy [PS4]
Lubicie bajkowe gry? Ale takie naprawdę bajkowo-bajkowe? To mam dla Was dobrą wiadomość, która nazywa się World of Final Fantasy. Naturalnie to niemal otwarte zaproszenie dla fanów słynnej serii japońskich gier RPG Final Fantasy…
» więcej