Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Cenega.
Na ekranie wygląda to tak, że widzimy głównie modele postaci i klikając przewijamy kolejne linijki dialogów. Przerywników stricte filmowych nie ma zbyt wiele. Porównania do ostatniej gry z serii o Naruto w ogóle nie ma, a przecież JoJo's Bizarre Adventure: Eyes of Heaven przygotowało to samo studio. Jakbym miał obstawiać, rzekłbym: studio może i to samo, ale budżet na produkcję już pewnie nie...
Tradycyjnie też - mam na myśli wspominane wcześniej gry z gatunku - o ile nie oglądasz serialu animowanego, to twórcy nawet nie próbują poczynić choćby małego kroczku w stronę "nie-fanów". Jak "nie kumasz", pozostaje tylko internet i nadrobienie zaległości. Nie raz już tak robiłem, ale - powiem szczerze - w trakcie ogrywania JoJo's Bizarre Adventure: Eyes of Heaven jakoś nie odczułem takiej potrzeby, aby dowiedzieć się, o co chodzi w tym uniwersum. Uściślając, po prostu gra mnie do tego nie zachęciła.
A jak prezentuje się gwóźdź programu, czyli system walki? Powiedziałbym, że nierówno. Z jednej strony animacje, szczególnie ciosów specjalnych prezentują się całkiem nieźle - z drugiej strony, walka jest mocno chaotyczna a areny bardzo ubogie w elementy. Twórcy pokusili się o coś w stylu RPG-owego drzewka rozwoju naszej postaci, szczególnie odblokowania kolejnych umiejętności przydatnych w walce - ale przez to szczególnie na początku bitwy w naszym wykonaniu są monotonne, oparte na jednej, dwóch kombinacjach. Później robi się nieco lepiej. Zdaję sobie sprawę, że w założeniu JoJo's Bizarre Adventure: Eyes of Heaven to nie jest hardkorowa bijatyka, ale jakbym od początku miał więcej możliwości to bym się nie pogniewał.
Nie bardzo podobał mi się za to przebieg starć. Były momenty, gdy co i rusz dostawałem po nosie kolejnymi ciosami specjalnymi - bo oponenci raczej nie byli skłonni do walki w zwarciu - a chwilę później biegałem radośnie po arenie nie atakowany przez nikogo. Standardowo miałem też kompana, bo odbywa się to przede wszystkim w formule "dwóch kontra dwóch" - ale sztuczna inteligencja mojego pomocnika wyprawiała doprawdy dziwaczne wolty. Szczerze mówiąc, najczęściej miałem wrażenie, że mi nie pomaga. Do tego przeciwnicy, których głównie po arenach goniłem: ok, zazwyczaj starali się stanąć w oddaleniu i atakować specjalami, ale żeby mnie bawiła ta zabawa w kotka i myszkę, to, nie, nie bawiła. Znowu - jak przebrniecie początek, to można ten chaos jakoś opanować - ale pytanie, czy będzie Wam się chciało?
Są też małe urozmaicenia: czytaj, niby-przemierzanie lokacji na krótkim odcinku z punktu A do punktu B plus mini gierki, ale efektu "wow" nie doświadczyłem.
Wyobrażam sobie - znowu ta sama klisza pisania o "egranizacjach" mang - że fani komiksów i serialu JoJo's Bizarre Adventure mogą być z zadowoleni z możliwości pokierowania swoimi ulubionymi bohaterami. I to właściwie tyle.
Zobacz także
2016-11-05, godz. 08:04
[05.11.2016] Sid Meier's Civilization VI [PC]
Niewiele jest gier, które tak bardzo rozpalają serca graczy na całym świecie. Niewiele tak dopracowanych, które od wielu lat niezmiennie bawią kolejne pokolenia fanów wirtualnej rozrywki. I właśnie jeden z takich tytułów trafił…
» więcej
2016-11-05, godz. 08:03
[05.11.2016] Sid Meier's Civilization VI [PC]
Niewiele jest gier, które tak bardzo rozpalają serca graczy na całym świecie. Niewiele tak dopracowanych, które od wielu lat niezmiennie bawią kolejne pokolenia fanów wirtualnej rozrywki. I właśnie jeden z takich tytułów trafił…
» więcej
2016-11-05, godz. 06:00
[05.11.2016] LEGO Harry Potter Collection [PS4]
"O, tata, nowe LEGO, zajmuję telewizor!" - mniej więcej tak moja Młodzież przyjęła wiadomość, że jej Starszy ma do ogrania remaster klockowych gier z Harrym Potterem w roli głównej. Problemów z rozgrywką nie miała żadnych, bo…
» więcej
2016-11-05, godz. 06:00
[05.11.2016] LEGO Harry Potter Collection [PS4]
"O, tata, nowe LEGO, zajmuję telewizor!" - mniej więcej tak moja Młodzież przyjęła wiadomość, że jej Starszy ma do ogrania remaster klockowych gier z Harrym Potterem w roli głównej. Problemów z rozgrywką nie miała żadnych, bo…
» więcej
2016-11-05, godz. 06:00
[05.11.2016] Halcyon 6: Starbase Commander [Mac]
Jak mówią: nie ma lekko. Już na planecie Ziemi nie ma lekko - a co dopiero w kosmosie... Jeszcze gdyby chodziło o podbijanie kosmosu ale obrona bazy przed kosmitami? To nie bułka z masłem. A jak na dodatek oprócz kosmitów polują na…
» więcej
2016-11-05, godz. 06:00
[05.11.2016] Halcyon 6: Starbase Commander [Mac]
Jak mówią: nie ma lekko. Już na planecie Ziemi nie ma lekko - a co dopiero w kosmosie... Jeszcze gdyby chodziło o podbijanie kosmosu ale obrona bazy przed kosmitami? To nie bułka z masłem. A jak na dodatek oprócz kosmitów polują na…
» więcej
2016-11-05, godz. 06:00
[05.11.2016] Farming Simulator 17 [PS4]
Chyba każdy, kto spędził choć raz wakacje na wsi, myślał o pracy na roli. Wielkie ciągniki, nietypowe specjalistyczne naczepy, zbieranie plonów, sianokosy, ten klimat i zapach... obornika. Co prawda mój kolega redakcyjny Andrzej wygląda…
» więcej
2016-11-05, godz. 06:00
[05.11.2016] Shadow Warrior 2 [PC]
"To, co trzymasz w rękach, to owoc trzech lat ciężkiej pracy, krwi, potu i innych płynów ustrojowych, o których nie chcemy Ci mówić, ale przewijają się w naszej grze. Ofiarowujemy Ci narzędzie, którego użyjesz, gdy będzie Ci…
» więcej
2016-11-05, godz. 06:00
[05.11.2016] Sid Meier's Civilization VI [PC]
Niewiele jest gier, które tak bardzo rozpalają serca graczy na całym świecie. Niewiele tak dopracowanych, które od wielu lat niezmiennie bawią kolejne pokolenia fanów wirtualnej rozrywki. I właśnie jeden z takich tytułów trafił…
» więcej
2016-11-05, godz. 06:00
[05.11.2016] Halcyon 6: Starbase Commander [Mac]
Jak mówią: nie ma lekko. Już na planecie Ziemi nie ma lekko - a co dopiero w kosmosie... Jeszcze gdyby chodziło o podbijanie kosmosu ale obrona bazy przed kosmitami? To nie bułka z masłem. A jak na dodatek oprócz kosmitów polują na…
» więcej