Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Cenega.
Na ekranie wygląda to tak, że widzimy głównie modele postaci i klikając przewijamy kolejne linijki dialogów. Przerywników stricte filmowych nie ma zbyt wiele. Porównania do ostatniej gry z serii o Naruto w ogóle nie ma, a przecież JoJo's Bizarre Adventure: Eyes of Heaven przygotowało to samo studio. Jakbym miał obstawiać, rzekłbym: studio może i to samo, ale budżet na produkcję już pewnie nie...
Tradycyjnie też - mam na myśli wspominane wcześniej gry z gatunku - o ile nie oglądasz serialu animowanego, to twórcy nawet nie próbują poczynić choćby małego kroczku w stronę "nie-fanów". Jak "nie kumasz", pozostaje tylko internet i nadrobienie zaległości. Nie raz już tak robiłem, ale - powiem szczerze - w trakcie ogrywania JoJo's Bizarre Adventure: Eyes of Heaven jakoś nie odczułem takiej potrzeby, aby dowiedzieć się, o co chodzi w tym uniwersum. Uściślając, po prostu gra mnie do tego nie zachęciła.
A jak prezentuje się gwóźdź programu, czyli system walki? Powiedziałbym, że nierówno. Z jednej strony animacje, szczególnie ciosów specjalnych prezentują się całkiem nieźle - z drugiej strony, walka jest mocno chaotyczna a areny bardzo ubogie w elementy. Twórcy pokusili się o coś w stylu RPG-owego drzewka rozwoju naszej postaci, szczególnie odblokowania kolejnych umiejętności przydatnych w walce - ale przez to szczególnie na początku bitwy w naszym wykonaniu są monotonne, oparte na jednej, dwóch kombinacjach. Później robi się nieco lepiej. Zdaję sobie sprawę, że w założeniu JoJo's Bizarre Adventure: Eyes of Heaven to nie jest hardkorowa bijatyka, ale jakbym od początku miał więcej możliwości to bym się nie pogniewał.
Nie bardzo podobał mi się za to przebieg starć. Były momenty, gdy co i rusz dostawałem po nosie kolejnymi ciosami specjalnymi - bo oponenci raczej nie byli skłonni do walki w zwarciu - a chwilę później biegałem radośnie po arenie nie atakowany przez nikogo. Standardowo miałem też kompana, bo odbywa się to przede wszystkim w formule "dwóch kontra dwóch" - ale sztuczna inteligencja mojego pomocnika wyprawiała doprawdy dziwaczne wolty. Szczerze mówiąc, najczęściej miałem wrażenie, że mi nie pomaga. Do tego przeciwnicy, których głównie po arenach goniłem: ok, zazwyczaj starali się stanąć w oddaleniu i atakować specjalami, ale żeby mnie bawiła ta zabawa w kotka i myszkę, to, nie, nie bawiła. Znowu - jak przebrniecie początek, to można ten chaos jakoś opanować - ale pytanie, czy będzie Wam się chciało?
Są też małe urozmaicenia: czytaj, niby-przemierzanie lokacji na krótkim odcinku z punktu A do punktu B plus mini gierki, ale efektu "wow" nie doświadczyłem.
Wyobrażam sobie - znowu ta sama klisza pisania o "egranizacjach" mang - że fani komiksów i serialu JoJo's Bizarre Adventure mogą być z zadowoleni z możliwości pokierowania swoimi ulubionymi bohaterami. I to właściwie tyle.
Zobacz także
2016-09-17, godz. 06:00
[17.09.2016] Assetto Corsa [PS4]
Umówmy się: jeżeli jesteś fanem samochodowych symulatorów, jeżeli na Twojej kierownicy są już wgniecenia na palce od tysiąca godzin spędzonych w wirtualnym kokpicie - to chyba nawet nie musimy Tobie polecać Assetto Corsa. Najpierw…
» więcej
2016-09-17, godz. 06:00
[17.09.2016] Mother Russia Bleeds [PC]
Trudno mi zacząć tę recenzję. Zacznę więc od tego co mi się przytrafiło, kiedy grałem w Mother Russia Bleeds w domu. Przez ramię zagląda mi żona. Nie widzę tego, ale prawie słyszę, jak zaparło jej dech. A potem rzeczywiście…
» więcej
2016-09-17, godz. 06:00
[17.09.2016] Mother Russia Bleeds [PC]
Trudno mi zacząć tę recenzję. Zacznę więc od tego co mi się przytrafiło, kiedy grałem w Mother Russia Bleeds w domu. Przez ramię zagląda mi żona. Nie widzę tego, ale prawie słyszę, jak zaparło jej dech. A potem rzeczywiście…
» więcej
2016-09-17, godz. 06:00
[17.09.2016] Assetto Corsa [PS4]
Umówmy się: jeżeli jesteś fanem samochodowych symulatorów, jeżeli na Twojej kierownicy są już wgniecenia na palce od tysiąca godzin spędzonych w wirtualnym kokpicie - to chyba nawet nie musimy Tobie polecać Assetto Corsa. Najpierw…
» więcej
2016-09-17, godz. 06:00
[17.09.2016] Hitman Episode 4: Bangkok [PS4]
"Witajcie w turystycznym raju" - hotel Himmapan w Bangkoku zaprasza. Mamy tu wszystko, co potrzebne jest do szczęścia: piękną pogodę, malownicze krajobrazy, luksusowe apartamenty i piękne kobiety. Chyba... Może się bowiem zdarzyć…
» więcej
2016-09-17, godz. 06:00
[17.09.2016] Mother Russia Bleeds [PC]
Trudno mi zacząć tę recenzję. Zacznę więc od tego co mi się przytrafiło, kiedy grałem w Mother Russia Bleeds w domu. Przez ramię zagląda mi żona. Nie widzę tego, ale prawie słyszę, jak zaparło jej dech. A potem rzeczywiście…
» więcej
2016-09-17, godz. 06:00
[17.09.2016] Wibrujące buty
Że co? Dlaczego buty... wibrują? Oczywiście ma to związek z nowymi technologiami - jaki, o tym między innymi mówi nasz ekspert Radek Lis. Poza tym, mamy wyniki badań wydajności najnowszego smartfonu przygotowanego przez Jabłko. No…
» więcej
2016-09-17, godz. 06:00
[17.09.2016] Hitman Episode 4: Bangkok [PS4]
"Witajcie w turystycznym raju" - hotel Himmapan w Bangkoku zaprasza. Mamy tu wszystko, co potrzebne jest do szczęścia: piękną pogodę, malownicze krajobrazy, luksusowe apartamenty i piękne kobiety. Chyba... Może się bowiem zdarzyć…
» więcej
2016-09-17, godz. 06:00
[17.09.2016] List z Geraltem
"Giermasz bez Wiedźmina, Giermaszem straconym..." - ostatnio nieco rzadziej wypowiadamy tę nieco wyświechtaną, żartobliwą formułkę - ale skoro Poczta Polska wypuściła znaczki z Geraltem, to z przyjemnością wróciliśmy do rozmowy…
» więcej
2016-09-17, godz. 06:00
[17.09.2016] Giermasz #210 - Mocne nerwy, słabe hamulce
To wydanie audycji zaczyna się wyjątkowo krwawo - czyli się witamy... Żart, jatka zaczyna się dosłownie chwilę później, gdy Jarek Gowin zaczyna opowiadać o utrzymanej w pikselowym stylu bijatyce "ciągle w prawo" Mother Russia Bleeds…
» więcej