Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Wargaming.net
Trzeba zacząć od tego, że jest pięknie. Rzadko zdarza się, by strategie były tak dopieszczone pod względem wizualnym. Tu zadbano o każdy szczegół. Poczynając od planet rozrzuconych na izometrycznej planszy rozgrywki, poprzez animowane rozmowy dyplomatyczne z przedstawicielami innych cywilizacji, bitwy, kończąc na przepięknych, filmowych ujęciach, lądujących na kolonizowanych planetach statków kosmicznych. Wrażenia wizualne uzupełnia przywołująca skojarzenia z serialem Star Trek muzyka, którą skomponował Dave Govett.
Po zachwytach nad oprawą, bierzemy się za rozgrywkę. Na początku wybieramy sobie jedną z dziesięciu ras. Paleta możliwości jest naprawdę duża, bo każda z nich ma unikalne cechy. Są Alkari - humanoidalne orły, urodzeni piloci. Bulrathi - przypominający niedźwiedzie ekolodzy, stworzeni do działań lądowych. Klackoni - błyskawicznie mnożące się, gigantyczne mrówki. Silikoidzi - żyjący krzem, który nie potrzebuje żywności, dzięki czemu może skupić się na badaniach, nauce i produkcji, czym szybko zyskuje przewagę nad cywilizacjami, które muszą jeść, by żyć.
Są też Ludzie i to w dwóch wariantach. Ludzkość w grze reprezentują urodzeni handlowcy i dyplomaci oraz Terranie - dążący do szybkiej ekspansji i podbojów militaryści. Co ciekawe, możemy też stworzyć własny wariant swojej rasy, przydzielając punkty do wybranych cech. Możliwości jest mnóstwo.
Na początku nasza cywilizacja ma jedną planetę. Na ojczystym globie produkujemy żywność, by zwiększyć populację (tu wyjątkiem jest rasa Silikoidów). Im większa populacja, tym więcej rąk do pracy przy produkcji i badaniach. Gdy opanujemy odpowiednie technologie i będziemy zdolni do produkcji statków kosmicznych, zaczyna się zwiedzanie wszechświata.
Mapa galaktyki podzielona jest na różnego typu układy słoneczne. Słońca mogą być młode, dojrzałe albo stare. To istotny element, bo planety są różne w zależności od typu gwiazd. W młodych układach słonecznych znajdziemy planety o nieprzyjaznym środowisku a wokół starych gwiazd krążyć będą wypalone i toksyczne globy. Planety można zasiedlać, zdobywając w ten sposób nowe terytoria. Można też eksploatować, zyskując nowe źródła surowców. Najważniejszą jednak rzeczą jest zapewnienie bezpieczeństwa swojemu kosmicznemu imperium.
Tu w grę wchodzą trzy aspekty rozgrywki: dyplomacja, szpiegostwo i oczywiście wojsko. W każdym z tych wariantów jest wiele możliwości. Najbardziej spektakularne są oczywiście bitwy, które możemy prowadzić samodzielnie na mapie taktycznej lub zdać się na sztuczną inteligencję i obserwować batalię w trybie filmowym. Udanym urozmaiceniem rozgrywki są kolejne wydania serwisów informacyjnych, prowadzonych przez... roboty, które zdają relację z bieżących wydarzeń w galaktyce, dorzucając przy tym ironiczne uwagi.
Jest wreszcie tytułowy Orion - ziemia obiecana wszystkich gwiezdnych pielgrzymów. To wielki glob z przyjazną atmosferą i bogatymi zasobami mineralnymi. Na Oriona dotrzeć niełatwo, bo strzeże go legendarny kosmiczny potwór. Jedno jest pewne - kto go pokona, zostanie Władcą Oriona.
Tak w dużym skrócie przedstawia się rozgrywka w "Master of Orion: Conquer the Stars". Po kilkudziesięciu godzinach gry i kilku przegranych kampaniach mogę powiedzieć już, że gra na stałe zalęgła się w mojej bibliotece. Twórcom tego tytułu udały się dwie bardzo ważne rzeczy: nie zepsuć dobrego pierwowzoru i stworzyć wersję bardzo przyjazną dla początkujących graczy. Wargaming.net utrzymał przy tym odpowiedni poziom trudności i sporą dawkę humoru.
Jest kilka błędów, które komplikują rozgrywkę. Dopracowania wymaga system walk taktycznych a sztuczna inteligencja powinna jeszcze pójść do szkoły. To jednak drobiazgi, które - na co liczę - niebawem będą zlikwidowane kolejnymi łatkami i to jeszcze przed moim powrotem na Ziemię.
Zobacz także
2016-11-12, godz. 06:00
[12.11.2016] The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition [PS4]
"Masz może 200 godzin wolnego czasu w tym tygodniu?" zapytał mnie mój redakcyjny kolega chyba nie licząc na twierdzącą odpowiedź. I słusznie. Ale przecież to Skyrim, więc spanie to przeżytek. Minęło już 5 lat odkąd świat poznał…
» więcej
2016-11-12, godz. 06:00
[12.11.2016] Call of Duty: Infinite Warfare [PS4]
Futurystyczne bronie, starcia w przestrzeni kosmicznej, niesamowity rozmach kampanii, szaleńcza zabawa w trybie dla wielu graczy i sympatyczny tryb eliminowania zombie - Panie i Panowie, oto najnowsze Call of Duty: Infinite Warfare. Czyli…
» więcej
2016-11-12, godz. 06:00
[12.11.2016] Call of Duty: Infinite Warfare [PS4]
Futurystyczne bronie, starcia w przestrzeni kosmicznej, niesamowity rozmach kampanii, szaleńcza zabawa w trybie dla wielu graczy i sympatyczny tryb eliminowania zombie - Panie i Panowie, oto najnowsze Call of Duty: Infinite Warfare. Czyli…
» więcej
2016-11-12, godz. 06:00
[12.11.2016] Hitman [PS4]
Pierwszy sezon wydawanej w odcinkach najnowszej opowieści o przygodach płatnego zabójcy Agenta 47 właśnie się zakończył. Rafał Molenda recenzował poszczególne epizody na bieżąco (możecie klikać: pierwszy , drugi , trzeci , czwarty…
» więcej
2016-11-12, godz. 06:00
[12.11.2016] Giermasz #218 - Przodownicy pracy cz2
Znowu pięć recenzji w Giermaszu - znowu zaangażowana w granie była praktycznie cała nasza redakcja. Andrzej Kutys wcielił się w wojaka z przyszłości w super-wysokooktanowej strzelance Call of Duty: Infinite Warfare . Kolejna odsłona…
» więcej
2016-11-12, godz. 06:00
[12.11.2016] Hitman [PS4]
Pierwszy sezon wydawanej w odcinkach najnowszej opowieści o przygodach płatnego zabójcy Agenta 47 właśnie się zakończył. Rafał Molenda recenzował poszczególne epizody na bieżąco (możecie klikać: pierwszy , drugi , trzeci , czwarty…
» więcej
2016-11-11, godz. 16:14
ARCHIWUM 2016, październik
» więcej
2016-11-05, godz. 13:18
[05.11.2016] Farming Simulator 17 [PS4]
Chyba każdy, kto spędził choć raz wakacje na wsi, myślał o pracy na roli. Wielkie ciągniki, nietypowe specjalistyczne naczepy, zbieranie plonów, sianokosy, ten klimat i zapach... obornika. Co prawda mój kolega redakcyjny Andrzej wygląda…
» więcej
2016-11-05, godz. 08:40
[05.11.2016] Górą "Nasi"
Nasi znowu zdobywają nagrody, posłuchajcie, kto tym razem. Michał Król ma też jak zawsze sporo informacji na temat polskich twórców - między innymi o losach ciekawie zapowiadającego się Agony. A jeżeli czekacie na Sniper: Ghost…
» więcej
2016-11-05, godz. 08:39
GIERMASZ 2016, listopad
» więcej