Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Są takie produkcje ze złotej ery gier wideo, które miały niebagatelny wpływ na rozwój całej branży. Jednym z takich tytułów jest wydany w 1981 roku, niepozorny i wciągający Frogger. Tak, przygoda rozjeżdżanej przez samochody żaby.

Ta gra zręcznościowa opracowana została przez szanowane wtedy przez graczy studio Konami. Prosta z założenia produkcja na lata wyznaczyła trendy, bo zaskakiwała pomysłem i wykonaniem. Na długi czas opanowała salony gier, bo właśnie na ustawionych wszędzie automatach debiutowała.

Frogger polegał na - wyglądającym na proste - przejściu przez ruchliwą ulicę i rwącą rzekę pełną niebezpieczeństw. Każdy kontakt z przeszkodą oznaczał zgon i rozpoczęcie wyprawy od nowa. Tutaj nie było miejsca na błędy.

Automat z Froggerem był też wczesnym przykładem gry, w której użyto dwóch procesorów Z80. Wtedy to było coś. Produkcja w różnych wcieleniach sprzedała się w ponad 20 milionach egzemplarzy na całym świecie. Doczekała się też kilkudziesięciu przeróżnych kontynuacji i edycji. Dziś to absolutny klasyk.

Zobacz także

2016-03-12, godz. 06:00 [12.03.2016] Z Wieśkiem przez świat Zawrót głowy od milionów - tych na koncie i ilości sprzedanych egzemplarzy gier z serii Wiedźmin na całym świecie. Ale studio CD Projekt RED nie spoczywa na laurach, z racji opublikowanego sprawozdania dla inwestorów, bardzo dużo… » więcej 2016-03-12, godz. 06:00 [12.03.2016] Czarna dziura Czy wiecie, że nie ma na świecie takiego komputera firmy Apple, który jest w stanie obsłużyć gogle do wirtualnej rzeczywistości? Z taką "obrazoburczą" tezą przyszedł do studia nasz ekspert od nowych technologii Radek Lis... A tak… » więcej 2016-03-12, godz. 06:00 [12.03.2016] Jak powstaje Shadow of Nebula W dzisiejszych czasach cyfrowej dystrybucji gier, kupowanych bezpośrednio w internecie, możliwe są kariery niewielkich zespołów, które mimo małego budżetu potrafiły stworzyć zapadającą w pamięć produkcję. Z drugiej strony -… » więcej 2016-03-05, godz. 06:00 [05.03.2016] SUPERHOT [PC] Zatrzymaj się, by zatrzymać czas i wygrać. Taki paradoks, to główny mechanizm gry SUPERHOT. Strzelanina z perspektywy pierwszej osoby jest dzieckiem małego łódzkiego studia. Gra pojawiła się na rynku dzięki składce internautów… » więcej 2016-03-05, godz. 06:00 [05.03.2016] Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2 Są takie gry o których jakby tak racjonalnie pomyśleć z boku to możemy się zastanawiać czy ich twórcy na pewno mają wszystkie klepki. Jest taki rodzaj poczucia humoru który swoim absurdem sprawia że plujemy herbatą w monitor. I… » więcej 2016-03-05, godz. 06:00 [05.03.2016] Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2 Są takie gry o których jakby tak racjonalnie pomyśleć z boku to możemy się zastanawiać czy ich twórcy na pewno mają wszystkie klepki. Jest taki rodzaj poczucia humoru który swoim absurdem sprawia że plujemy herbatą w monitor. I… » więcej 2016-03-05, godz. 06:00 [05.03.2016] SUPERHOT [PC] Zatrzymaj się, by zatrzymać czas i wygrać. Taki paradoks, to główny mechanizm gry SUPERHOT. Strzelanina z perspektywy pierwszej osoby jest dzieckiem małego łódzkiego studia. Gra pojawiła się na rynku dzięki składce internautów… » więcej 2016-03-05, godz. 06:00 [05.03.2016] Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2 Są takie gry o których jakby tak racjonalnie pomyśleć z boku to możemy się zastanawiać czy ich twórcy na pewno mają wszystkie klepki. Jest taki rodzaj poczucia humoru który swoim absurdem sprawia że plujemy herbatą w monitor. I… » więcej 2016-03-05, godz. 06:00 [05.03.2016] Przegląd tygodnia No i doczekaliśmy się - nie, nie, jeszcze nie samej gry, ale przynajmniej daty premiery. Tak więc, jeżeli chcecie zwiedzić gigantyczny kosmos w totalnym sandboxie No Man's Sky , to szykujcie portfele na 22 czerwca. O ile macie PS4… » więcej 2016-03-05, godz. 06:00 GIERMASZ 2016, marzec » więcej
482483484485486487488