"Jeżeli robicie grę o byciu farmerem, to niczego nie przemilczajcie: na przykład koszmarnej rzeczywistości hodowlanego chowu - i uboju - zwierząt". Mniej więcej taki apel do twórców gry Farming Simulator 17 wystosowała organizacja PETA walcząca o prawa zwierząt. Albo, sugerują, niech gracze uprawiają tylko zboża i "do nazwy dopiszcie słówko Vegan". W chwili gdy o tym piszemy, nie było reakcji twórców gry. A, co by nie powiedzieć, fakt jest faktem: zwierzęta w przemyśle mięsnym są traktowane strasznie.
Dobra informacja dla fanów jRPG: po wspaniałej części pierwszej, z cudowną, rysowaną grafiką, powstanie godnego następcy ma być niezagrożone i prace według twórców trwają w najlepsze. Mowa o Ni no Kuni II: Revenant Kingdom - grę zapowiedziano ponad rok temu, a przez ten czas nie było o niej praktycznie żadnych informacji. Ale ostatnio twórcy ze znanego studia Level-5 zapewnili, że wszystko jest ok i gra będzie "ogromna". Super!
Pracowała przy znakomitej serii Uncharted, ale odeszła ze studia i przygotowuje teraz grę akcji w uniwersum Gwiezdnych Wojen. Scenarzystka Amy Hennig niedawno zabrała głos w sprawie postępu prac: podkreśliła, że to nie będzie kalka Uncharted, że współpracują z ekipą filmową, żeby nie zatracić magii uniwersum. Premiera i tak dopiero za dwa lata, więc na więcej informacji jeszcze poczekamy. A że ten tytuł wyda gigant, czyli Electronic Arts, spodziewamy się zatrzęsienia materiałów promocyjnych.
Piękne wirtualne panny, mini-gierka coś a la flirt towarzyski, dzięki której będziemy mogli zawrzeć z nimi, hmm, "bliższą znajomość" - tak, wydawca wie, jak promować gangsterski sandbox Yakuza 6. Ale są też inne mini-gierki: pamiętacie klasyczne automatowe wyścigi Out Run? Albo Space Harrier? Albo Virtua Fighter 5: Final Showdown? To będą prawdziwe, całe "gry w grze". Bardzo dobrze to brzmi, prawda?
Plotki, ploteczki: czy doczekamy się remastera znakomitego westernu Red Dead Redemption? Co prawda posiadacze Xboxa One mogą w to grać w ramch usługi wstecznej kompatybilności - ale to wciąż tak samo wyglądająca gra jak na poprzedniej generacji konsol. O remasterze - jako pewniku - napisał ostatnio jeden z koreańskich magazynów o grach. A może powstaje "dwójka"? My obstawiamy, że niemal na pewno tak, pytanie, kiedy dowiemy się o tym oficjalnie?
500 milionów pobrań, ponad 440 milionów przychodów - czy kogoś dziwi, że fenomen Pokemon GO rozpala graczy - ale tych największych graczy w biznesie elektronicznej rozrywki? Ostatnio szef Sony przyznał, że to "przełom" w wykorzystaniu rozszerzonej rzeczywistości w smartfonach. Kazuo Hirai w wywiadzie dla poważnego Financial Times zapewnił też, że "granie mobilne jest czymś, w co zdecydowanie inwestujemy". Byle nie ze szkodą dla tego konsolowego, prosimy...
... szczególnie, że - nie, nie zapomnieliśmy o tym! - że Sony oczywiście ujawniło szczegóły mocniejszej wersji PlayStation 4 Pro. A w odpowiedzi Microsoft obniżył ceny Xboxa One i zapewnia, że ich Project Scorpio - także mocniejsza wersja konsoli - będzie lepsza. Ale o tym w szczególe i ogóle mówimy w kąciku technologicznym w Giermaszu z 10 września.
Zobacz także
2017-05-13, godz. 06:00
[13.05.2017] Prey [PS4]
Jest rok 2032. Morgan Yu budzi się w swoim mieszkaniu, zakłada kombinezon i spotyka się ze swoim bratem, rozpoczyna trening z naukowcami. Nic nie zapowiada tego co wydarzy się za chwilę. Chwilę później okazuje się, że Morgan wcale…
» więcej
2017-05-13, godz. 06:00
[13.05.2017] Prey [PS4]
Jest rok 2032. Morgan Yu budzi się w swoim mieszkaniu, zakłada kombinezon i spotyka się ze swoim bratem, rozpoczyna trening z naukowcami. Nic nie zapowiada tego co wydarzy się za chwilę. Chwilę później okazuje się, że Morgan wcale…
» więcej
2017-05-13, godz. 06:00
[13.05.2017] Prey [PS4]
Jest rok 2032. Morgan Yu budzi się w swoim mieszkaniu, zakłada kombinezon i spotyka się ze swoim bratem, rozpoczyna trening z naukowcami. Nic nie zapowiada tego co wydarzy się za chwilę. Chwilę później okazuje się, że Morgan wcale…
» więcej
2017-05-13, godz. 06:00
[13.05.2017] Giermasz #244 - Kosmiczne historie
Zaprawieni w bojach gracze doskonale wiedzą, że jeżeli jakaś produkcja powstaje "w bólach" przez długie lata, jeżeli przy okazji mamy zawirowania z zespołem twórców, wydawcą i co tam jeszcze - to się nie może udać... Nie? A jednak…
» więcej
2017-05-13, godz. 06:00
[13.05.2017] Z wizytą w EXOR Studios
To wydanie kącika Gramy po polsku podzielone na dwie części. W pierwszej tradycyjna porcja newsów dotyczących rodzimych twórców gier. A w drugiej części odwiedzamy szczecińskie EXOR Studios. Michał Król odpytał współzałożyciela…
» więcej
2017-05-08, godz. 10:57
[29.04.2017] Syberia 3 [PC]
Hej! Czy zdarzyło się wam kiedyś śnić, że to właśnie Wy jesteście głównym bohaterem trzymającego w napięciu filmu? Że pierwszy raz macie realną możliwość, aby wziąć losy fabuły w swoje ręce, decydować o tym jak dalej…
» więcej
2017-05-06, godz. 06:00
[06.05.2017] Future Unfolding [PC]
Nie będzie to łatwe. Ale też Future Unfolding nie jest grą łatwą w odbiorze. Pierwszy raz chyba podczas pracy dla Giermaszu mam problem, żeby zaklasyfikować przedmiot recenzji do jakiegoś konkretnego gatunku. W internecie spotkałem…
» więcej
2017-05-06, godz. 06:00
[06.05.2017] Little Nightmares [PS4]
Czujcie się uprzedzeni: lubię takie gry, "artystyczne" produkcje z przesłaniem. Które zazwyczaj - umówmy się - nie zajmują też dużo czasu do skończenia, ale chodzi w nich o to, aby gracz zadumał się obserwując napisy końcowe…
» więcej
2017-05-06, godz. 06:00
[06.05.2017] Sniper: Ghost Warrior 3 [PS4]
Długo oczekiwałem trzeciej odsłony snajperskiej serii warszawskiego studia CI Games. Sniper: Ghost Warrior 3 miał być powiewem świeżości, zmianą podejścia znanego z dwóch pierwszych części i znacznym krokiem w przód. Co prawda…
» więcej
2017-05-06, godz. 06:00
[06.05.2017] Little Nightmares [PS4]
Czujcie się uprzedzeni: lubię takie gry, "artystyczne" produkcje z przesłaniem. Które zazwyczaj - umówmy się - nie zajmują też dużo czasu do skończenia, ale chodzi w nich o to, aby gracz zadumał się obserwując napisy końcowe…
» więcej