"Jeżeli robicie grę o byciu farmerem, to niczego nie przemilczajcie: na przykład koszmarnej rzeczywistości hodowlanego chowu - i uboju - zwierząt". Mniej więcej taki apel do twórców gry Farming Simulator 17 wystosowała organizacja PETA walcząca o prawa zwierząt. Albo, sugerują, niech gracze uprawiają tylko zboża i "do nazwy dopiszcie słówko Vegan". W chwili gdy o tym piszemy, nie było reakcji twórców gry. A, co by nie powiedzieć, fakt jest faktem: zwierzęta w przemyśle mięsnym są traktowane strasznie.
Dobra informacja dla fanów jRPG: po wspaniałej części pierwszej, z cudowną, rysowaną grafiką, powstanie godnego następcy ma być niezagrożone i prace według twórców trwają w najlepsze. Mowa o Ni no Kuni II: Revenant Kingdom - grę zapowiedziano ponad rok temu, a przez ten czas nie było o niej praktycznie żadnych informacji. Ale ostatnio twórcy ze znanego studia Level-5 zapewnili, że wszystko jest ok i gra będzie "ogromna". Super!
Pracowała przy znakomitej serii Uncharted, ale odeszła ze studia i przygotowuje teraz grę akcji w uniwersum Gwiezdnych Wojen. Scenarzystka Amy Hennig niedawno zabrała głos w sprawie postępu prac: podkreśliła, że to nie będzie kalka Uncharted, że współpracują z ekipą filmową, żeby nie zatracić magii uniwersum. Premiera i tak dopiero za dwa lata, więc na więcej informacji jeszcze poczekamy. A że ten tytuł wyda gigant, czyli Electronic Arts, spodziewamy się zatrzęsienia materiałów promocyjnych.
Piękne wirtualne panny, mini-gierka coś a la flirt towarzyski, dzięki której będziemy mogli zawrzeć z nimi, hmm, "bliższą znajomość" - tak, wydawca wie, jak promować gangsterski sandbox Yakuza 6. Ale są też inne mini-gierki: pamiętacie klasyczne automatowe wyścigi Out Run? Albo Space Harrier? Albo Virtua Fighter 5: Final Showdown? To będą prawdziwe, całe "gry w grze". Bardzo dobrze to brzmi, prawda?
Plotki, ploteczki: czy doczekamy się remastera znakomitego westernu Red Dead Redemption? Co prawda posiadacze Xboxa One mogą w to grać w ramch usługi wstecznej kompatybilności - ale to wciąż tak samo wyglądająca gra jak na poprzedniej generacji konsol. O remasterze - jako pewniku - napisał ostatnio jeden z koreańskich magazynów o grach. A może powstaje "dwójka"? My obstawiamy, że niemal na pewno tak, pytanie, kiedy dowiemy się o tym oficjalnie?
500 milionów pobrań, ponad 440 milionów przychodów - czy kogoś dziwi, że fenomen Pokemon GO rozpala graczy - ale tych największych graczy w biznesie elektronicznej rozrywki? Ostatnio szef Sony przyznał, że to "przełom" w wykorzystaniu rozszerzonej rzeczywistości w smartfonach. Kazuo Hirai w wywiadzie dla poważnego Financial Times zapewnił też, że "granie mobilne jest czymś, w co zdecydowanie inwestujemy". Byle nie ze szkodą dla tego konsolowego, prosimy...
... szczególnie, że - nie, nie zapomnieliśmy o tym! - że Sony oczywiście ujawniło szczegóły mocniejszej wersji PlayStation 4 Pro. A w odpowiedzi Microsoft obniżył ceny Xboxa One i zapewnia, że ich Project Scorpio - także mocniejsza wersja konsoli - będzie lepsza. Ale o tym w szczególe i ogóle mówimy w kąciku technologicznym w Giermaszu z 10 września.
Zobacz także
2016-07-02, godz. 06:00
[02.07.2017] Umbrella Corps [PS4]
No dobra... Przyznaję, że nie jestem wielkim fanem Resident Evil. Nie to, że nie lubię tej gry, ale ta gra mnie za bardzo nie lubi. Za każdym razem, kiedy jakieś części pojawiały się na rynku przegapiałem je i wracałem je do nich…
» więcej
2016-07-02, godz. 06:00
[02.07.2017] Umbrella Corps [PS4]
No dobra... Przyznaję, że nie jestem wielkim fanem Resident Evil. Nie to, że nie lubię tej gry, ale ta gra mnie za bardzo nie lubi. Za każdym razem, kiedy jakieś części pojawiały się na rynku przegapiałem je i wracałem je do nich…
» więcej
2016-07-02, godz. 06:00
[02.07.2016] Deadlight: Director's Cut [PC]
Zombie - temat wiecznie... żywy... Na temat żywych trupów, post apokaliptycznego świata i walki jednostki o przetrwanie powstały dziesiątki filmów i gier. I oto mamy kolejną ze śmiercią w tytule. Deadlight hiszpańskiego studia Tequila…
» więcej
2016-07-02, godz. 06:00
[02.07.2016] Deadlight: Director's Cut [PC]
Zombie - temat wiecznie... żywy... Na temat żywych trupów, post apokaliptycznego świata i walki jednostki o przetrwanie powstały dziesiątki filmów i gier. I oto mamy kolejną ze śmiercią w tytule. Deadlight hiszpańskiego studia Tequila…
» więcej
2016-07-02, godz. 06:00
GIERMASZ 2016, lipiec
» więcej
2016-07-02, godz. 06:00
[02.07.2016] Przestroga
Tym razem zaczynamy od śmiertelnej ofiary nowych technologii - przestrogi, że póki co jednak człowiek jest niezastąpionym elementem systemu. Na całe szczęście... poza tym, nasz ekspert Radek Lis opowiada o nowej wersji systemu operacyjnego…
» więcej
2016-07-02, godz. 06:00
GIERMASZ 2016, lipiec
» więcej
2016-07-02, godz. 06:00
[02.07.2016] Horror za horror
Dla Biało-Czerwonych EURO się skończyło - ale po horrorze ze Szwajcarią dostali od jednego z polskich studiów grę - a jakże, horror. Kto wysłał i jaką grę, o tym opowiada nasz ekspert od polskiej branży Michał Król. Poza tym…
» więcej
2016-06-25, godz. 06:00
[25.06.2016] Stardew Valley [PC]
Kiedy dowiedziałem się, że to właśnie mi przypadnie zrecenzowanie tej gry byłem do niej baardzo sceptycznie nastawiony. Nie ukrywajmy, tego typu tytuły nie należą ani do zbyt dynamicznych, nie mają też tak bardzo rozbudowanych scenariuszy…
» więcej
2016-06-25, godz. 06:00
[25.06.2016] Stardew Valley [PC]
Kiedy dowiedziałem się, że to właśnie mi przypadnie zrecenzowanie tej gry byłem do niej baardzo sceptycznie nastawiony. Nie ukrywajmy, tego typu tytuły nie należą ani do zbyt dynamicznych, nie mają też tak bardzo rozbudowanych scenariuszy…
» więcej