"Jeżeli robicie grę o byciu farmerem, to niczego nie przemilczajcie: na przykład koszmarnej rzeczywistości hodowlanego chowu - i uboju - zwierząt". Mniej więcej taki apel do twórców gry Farming Simulator 17 wystosowała organizacja PETA walcząca o prawa zwierząt. Albo, sugerują, niech gracze uprawiają tylko zboża i "do nazwy dopiszcie słówko Vegan". W chwili gdy o tym piszemy, nie było reakcji twórców gry. A, co by nie powiedzieć, fakt jest faktem: zwierzęta w przemyśle mięsnym są traktowane strasznie.
Dobra informacja dla fanów jRPG: po wspaniałej części pierwszej, z cudowną, rysowaną grafiką, powstanie godnego następcy ma być niezagrożone i prace według twórców trwają w najlepsze. Mowa o Ni no Kuni II: Revenant Kingdom - grę zapowiedziano ponad rok temu, a przez ten czas nie było o niej praktycznie żadnych informacji. Ale ostatnio twórcy ze znanego studia Level-5 zapewnili, że wszystko jest ok i gra będzie "ogromna". Super!
Pracowała przy znakomitej serii Uncharted, ale odeszła ze studia i przygotowuje teraz grę akcji w uniwersum Gwiezdnych Wojen. Scenarzystka Amy Hennig niedawno zabrała głos w sprawie postępu prac: podkreśliła, że to nie będzie kalka Uncharted, że współpracują z ekipą filmową, żeby nie zatracić magii uniwersum. Premiera i tak dopiero za dwa lata, więc na więcej informacji jeszcze poczekamy. A że ten tytuł wyda gigant, czyli Electronic Arts, spodziewamy się zatrzęsienia materiałów promocyjnych.
Piękne wirtualne panny, mini-gierka coś a la flirt towarzyski, dzięki której będziemy mogli zawrzeć z nimi, hmm, "bliższą znajomość" - tak, wydawca wie, jak promować gangsterski sandbox Yakuza 6. Ale są też inne mini-gierki: pamiętacie klasyczne automatowe wyścigi Out Run? Albo Space Harrier? Albo Virtua Fighter 5: Final Showdown? To będą prawdziwe, całe "gry w grze". Bardzo dobrze to brzmi, prawda?
Plotki, ploteczki: czy doczekamy się remastera znakomitego westernu Red Dead Redemption? Co prawda posiadacze Xboxa One mogą w to grać w ramch usługi wstecznej kompatybilności - ale to wciąż tak samo wyglądająca gra jak na poprzedniej generacji konsol. O remasterze - jako pewniku - napisał ostatnio jeden z koreańskich magazynów o grach. A może powstaje "dwójka"? My obstawiamy, że niemal na pewno tak, pytanie, kiedy dowiemy się o tym oficjalnie?
500 milionów pobrań, ponad 440 milionów przychodów - czy kogoś dziwi, że fenomen Pokemon GO rozpala graczy - ale tych największych graczy w biznesie elektronicznej rozrywki? Ostatnio szef Sony przyznał, że to "przełom" w wykorzystaniu rozszerzonej rzeczywistości w smartfonach. Kazuo Hirai w wywiadzie dla poważnego Financial Times zapewnił też, że "granie mobilne jest czymś, w co zdecydowanie inwestujemy". Byle nie ze szkodą dla tego konsolowego, prosimy...
... szczególnie, że - nie, nie zapomnieliśmy o tym! - że Sony oczywiście ujawniło szczegóły mocniejszej wersji PlayStation 4 Pro. A w odpowiedzi Microsoft obniżył ceny Xboxa One i zapewnia, że ich Project Scorpio - także mocniejsza wersja konsoli - będzie lepsza. Ale o tym w szczególe i ogóle mówimy w kąciku technologicznym w Giermaszu z 10 września.
Zobacz także
2016-06-18, godz. 06:00
[18.06.2016] Digital Dragons i Pixel Heaven - wszystkie relacje
Mnóstwo rozmów z polskimi twórcami gier, bardzo dobrze zapowiadające się produkcje, ciekawe imprezy - czyli tutaj znajdziecie odnośniki do naszych wszystkich relacji z Digital Dragons i Pixel Heaven! Relacja, film, wywiady i zdjęcia…
» więcej
2016-06-18, godz. 06:00
[18.06.2016] The Way [PC]
Zobacz, mam nową, podobno bardzo dobrą polską grę - powiedziałem żonie uruchamiając The Way, tytuł studia Puzzling Dream (który zdobył trzy nagrody na warszawskim festiwalu Pixel Heaven). Chwilę później stojąc w strugach deszczu…
» więcej
2016-06-18, godz. 06:00
[18.06.2016] Hearts of Iron IV [PC]
Wyobraźcie sobie, że otwieracie oczy, przed wami stoi bezkres oceanu, wiatr delikatnie podrywa drobiny piasku. Z wolna na horyzoncie pojawia się najpierw kilka, a następnie kilkaset wojskowych łodzi po brzegi wypełnionych żołnierzami…
» więcej
2016-06-18, godz. 06:00
[18.06.2016] Mirror's Edge Catalyst [PS4]
Mirror's Edge Catalyst. Krawędź lustra - katalizator. Brzmi romantycznie, tajemniczo, rewolucyjnie, pięknie. A przede wszystkim obiecująco. Minęło 8 lat od wydania tego pierwotnego Mirror's Edge. Trochę lubianego, trochę…
» więcej
2016-06-18, godz. 06:00
[18.06.2016] Schronisko dla myszy
W tym wydaniu kącika technologicznego mniej informacji a więcej dyskusji - głównie o Microsofcie. Pretekstem do rozmowy były ostatnie ogłoszenia firmy czyli między innymi mniejsza wersja konsoli Xbox One. Ale i "zahaczyliśmy" o innych…
» więcej
2016-06-18, godz. 06:00
[18.06.2016] Hearts of Iron IV [PC]
Wyobraźcie sobie, że otwieracie oczy, przed wami stoi bezkres oceanu, wiatr delikatnie podrywa drobiny piasku. Z wolna na horyzoncie pojawia się najpierw kilka, a następnie kilkaset wojskowych łodzi po brzegi wypełnionych żołnierzami…
» więcej
2016-06-18, godz. 06:00
[18.06.2016] Hearts of Iron IV [PC]
Wyobraźcie sobie, że otwieracie oczy, przed wami stoi bezkres oceanu, wiatr delikatnie podrywa drobiny piasku. Z wolna na horyzoncie pojawia się najpierw kilka, a następnie kilkaset wojskowych łodzi po brzegi wypełnionych żołnierzami…
» więcej
2016-06-18, godz. 06:00
[18.06.2016] Pixel Heaven część 2
I tak jak mówiliśmy w zeszłym programie, niniejszym zapraszamy do odsłuchania kolejnych rozmów z polskimi twórcami gier, jakie w Warszawie nagrał Michał Król na imprezie Pixel Heaven. Opowiadają: - Dariusz Łęczycki ze studia Sleepless…
» więcej
2016-06-18, godz. 06:00
[18.06.2016] Mirror's Edge Catalyst [PS4]
Mirror's Edge Catalyst. Krawędź lustra - katalizator. Brzmi romantycznie, tajemniczo, rewolucyjnie, pięknie. A przede wszystkim obiecująco. Minęło 8 lat od wydania tego pierwotnego Mirror's Edge. Trochę lubianego, trochę…
» więcej
2016-06-18, godz. 06:00
[18.06.2016] Mirror's Edge Catalyst [PS4]
Mirror's Edge Catalyst. Krawędź lustra - katalizator. Brzmi romantycznie, tajemniczo, rewolucyjnie, pięknie. A przede wszystkim obiecująco. Minęło 8 lat od wydania tego pierwotnego Mirror's Edge. Trochę lubianego, trochę…
» więcej