Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
"Masz może 200 godzin wolnego czasu w tym tygodniu?" zapytał mnie mój redakcyjny kolega chyba nie licząc na twierdzącą odpowiedź. I słusznie. Ale przecież to Skyrim, więc spanie to przeżytek. Minęło już 5 lat odkąd świat poznał tę wielką krainę. Przy okazji: uściślijmy. Gra tak naprawdę nazywa się The Elder Scrolls V a Skyrim to tylko podtytuł. Ci, którzy sięgnęli po tę pozycję jeszcze na odchodzącym już na emeryturę Playstation 3 czy Xbox 360, w większości spędzali nad nią wiele miesięcy. Tak naprawdę, 5 lat przerwy od momentu wydania to nie jest tak długo. A może jest? W obecnym świecie 5 lat to cała epoka. Jesień 2011 roku to czas kiedy najnowszym modelem iPhone'a był 4s a Justin Bieber był jeszcze niepełnoletni. Co zmieniło się w krainie zwanej Skyrim od tego czasu?

Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Cenega.
GIERMASZ-Recenzja The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition

Jak zapewne się domyślacie, przede wszystkim grafika. Nasi bohaterowie pierwszego i dalszych planów są trochę mniej "klockowaci", trochę bardziej "opływowi". Pojawiło się więcej świetlnych refleksów i góry oddalone od nas o wiele kilometrów już nie są tak wyraźne jak kiedyś...

Zaraz zaraz, są mniej wyraźne? Tak, właśnie. Straciliśmy wzrok młodego sokoła - zyskaliśmy na realizmie. Pojawiła się mgła. Do tego nasz świat stał się jakby bardziej... kolorowy? Pojawił się szerszy wachlarz barw a słoneczne dni są tak słoneczne, że aż kują w oczy swoją słonecznością. Czy ta zmiana jest zmianą na dobre - jest kwestią sporną. Z jednej strony dostaliśmy większe zróżnicowanie ale z drugiej pojawił się lekki uszczerbek na klimacie. Jeżeli graliście w pierwotną wersję Skyrim to jaka pogoda przychodzi wam jako pierwsza na myśl? Oczywiście, że zimno, śnieg, wiatr i półmrok. To palące jak na Jamajce słońce w Skyrimie jest jakieś... bezczelne. I trochę jakby... nie na miejscu.

Nie tylko grafika została wyraźnie podrasowana w zremasterowanej wersji Skyrim. Również niezwykle uciążliwe wcześniej czasy ładowania przy poruszaniu się pomiędzy krainami zostało znacząco skrócone. Już nie da się zjeść całej pizzy czekając aż nasz bohater wyjdzie z budynku. Ale - żeby nie było tak różowo - jeden kawałek margarity spokojnie wciągniemy.

Co nie zostało poprawione to nadal prosty jak konstrukcja cepa system walki i równie skomplikowana sztuczna inteligencja. Nadal sprzątaczka na dworze jarla może nam marudzić do ucha podczas gdy ten przekazuje nam właśnie kluczową misję. Nadal schodzenie z gór wysokich niczym co najmniej Mount Blanc przypomina zeskakiwanie ze schodów. Takie "skyrimowe" smaczki.

W Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition w wersjach konsolowych dostajemy od razu wszystkie dodatki. Co więcej, dostajemy też dostęp do tzw. "modów". Dzięki nim wiele modyfikacji można wprowadzić do gry - od szybszego rąbania drewna po koty i przyjazne smoki. Ale nie dostaniemy dostępu do wszystkich, które istnieją w wersji na PC. To kompromis, który musimy uznać i z którego powinniśmy się raczej cieszyć bo mody na konsolach to jednak rzadkość.

A już abstrahując od tych wszystkich ulepszeń i dodatków - naprawdę miło jest znów wylądować w Skyrimie. Przypominać sobie jak to się ten Smoczy Ząb zdobywało i znów zostać Smoczym Dziecięciem i biegać po tundrze. Krzyczeć sobie na przeciwników i szukać odpowiedniego męża czy żony.

To jak? Macie dwieście godzin wolnego czasu?

Zobacz także

2016-11-12, godz. 06:00 [12.11.2016] The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition [PS4] "Masz może 200 godzin wolnego czasu w tym tygodniu?" zapytał mnie mój redakcyjny kolega chyba nie licząc na twierdzącą odpowiedź. I słusznie. Ale przecież to Skyrim, więc spanie to przeżytek. Minęło już 5 lat odkąd świat poznał… » więcej 2016-11-12, godz. 06:00 [12.11.2016] Call of Duty: Infinite Warfare [PS4] Futurystyczne bronie, starcia w przestrzeni kosmicznej, niesamowity rozmach kampanii, szaleńcza zabawa w trybie dla wielu graczy i sympatyczny tryb eliminowania zombie - Panie i Panowie, oto najnowsze Call of Duty: Infinite Warfare. Czyli… » więcej 2016-11-12, godz. 06:00 [12.11.2016] Call of Duty: Infinite Warfare [PS4] Futurystyczne bronie, starcia w przestrzeni kosmicznej, niesamowity rozmach kampanii, szaleńcza zabawa w trybie dla wielu graczy i sympatyczny tryb eliminowania zombie - Panie i Panowie, oto najnowsze Call of Duty: Infinite Warfare. Czyli… » więcej 2016-11-12, godz. 06:00 [12.11.2016] Hitman [PS4] Pierwszy sezon wydawanej w odcinkach najnowszej opowieści o przygodach płatnego zabójcy Agenta 47 właśnie się zakończył. Rafał Molenda recenzował poszczególne epizody na bieżąco (możecie klikać: pierwszy , drugi , trzeci , czwarty… » więcej 2016-11-12, godz. 06:00 [12.11.2016] Giermasz #218 - Przodownicy pracy cz2 Znowu pięć recenzji w Giermaszu - znowu zaangażowana w granie była praktycznie cała nasza redakcja. Andrzej Kutys wcielił się w wojaka z przyszłości w super-wysokooktanowej strzelance Call of Duty: Infinite Warfare . Kolejna odsłona… » więcej 2016-11-12, godz. 06:00 [12.11.2016] Hitman [PS4] Pierwszy sezon wydawanej w odcinkach najnowszej opowieści o przygodach płatnego zabójcy Agenta 47 właśnie się zakończył. Rafał Molenda recenzował poszczególne epizody na bieżąco (możecie klikać: pierwszy , drugi , trzeci , czwarty… » więcej 2016-11-11, godz. 16:14 ARCHIWUM 2016, październik » więcej 2016-11-05, godz. 13:18 [05.11.2016] Farming Simulator 17 [PS4] Chyba każdy, kto spędził choć raz wakacje na wsi, myślał o pracy na roli. Wielkie ciągniki, nietypowe specjalistyczne naczepy, zbieranie plonów, sianokosy, ten klimat i zapach... obornika. Co prawda mój kolega redakcyjny Andrzej wygląda… » więcej 2016-11-05, godz. 08:40 [05.11.2016] Górą "Nasi" Nasi znowu zdobywają nagrody, posłuchajcie, kto tym razem. Michał Król ma też jak zawsze sporo informacji na temat polskich twórców - między innymi o losach ciekawie zapowiadającego się Agony. A jeżeli czekacie na Sniper: Ghost… » więcej 2016-11-05, godz. 08:39 GIERMASZ 2016, listopad » więcej
444445446447448449450