Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Cenega.
Jak zapewne się domyślacie, przede wszystkim grafika. Nasi bohaterowie pierwszego i dalszych planów są trochę mniej "klockowaci", trochę bardziej "opływowi". Pojawiło się więcej świetlnych refleksów i góry oddalone od nas o wiele kilometrów już nie są tak wyraźne jak kiedyś...
Zaraz zaraz, są mniej wyraźne? Tak, właśnie. Straciliśmy wzrok młodego sokoła - zyskaliśmy na realizmie. Pojawiła się mgła. Do tego nasz świat stał się jakby bardziej... kolorowy? Pojawił się szerszy wachlarz barw a słoneczne dni są tak słoneczne, że aż kują w oczy swoją słonecznością. Czy ta zmiana jest zmianą na dobre - jest kwestią sporną. Z jednej strony dostaliśmy większe zróżnicowanie ale z drugiej pojawił się lekki uszczerbek na klimacie. Jeżeli graliście w pierwotną wersję Skyrim to jaka pogoda przychodzi wam jako pierwsza na myśl? Oczywiście, że zimno, śnieg, wiatr i półmrok. To palące jak na Jamajce słońce w Skyrimie jest jakieś... bezczelne. I trochę jakby... nie na miejscu.
Nie tylko grafika została wyraźnie podrasowana w zremasterowanej wersji Skyrim. Również niezwykle uciążliwe wcześniej czasy ładowania przy poruszaniu się pomiędzy krainami zostało znacząco skrócone. Już nie da się zjeść całej pizzy czekając aż nasz bohater wyjdzie z budynku. Ale - żeby nie było tak różowo - jeden kawałek margarity spokojnie wciągniemy.
Co nie zostało poprawione to nadal prosty jak konstrukcja cepa system walki i równie skomplikowana sztuczna inteligencja. Nadal sprzątaczka na dworze jarla może nam marudzić do ucha podczas gdy ten przekazuje nam właśnie kluczową misję. Nadal schodzenie z gór wysokich niczym co najmniej Mount Blanc przypomina zeskakiwanie ze schodów. Takie "skyrimowe" smaczki.
W Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition w wersjach konsolowych dostajemy od razu wszystkie dodatki. Co więcej, dostajemy też dostęp do tzw. "modów". Dzięki nim wiele modyfikacji można wprowadzić do gry - od szybszego rąbania drewna po koty i przyjazne smoki. Ale nie dostaniemy dostępu do wszystkich, które istnieją w wersji na PC. To kompromis, który musimy uznać i z którego powinniśmy się raczej cieszyć bo mody na konsolach to jednak rzadkość.
A już abstrahując od tych wszystkich ulepszeń i dodatków - naprawdę miło jest znów wylądować w Skyrimie. Przypominać sobie jak to się ten Smoczy Ząb zdobywało i znów zostać Smoczym Dziecięciem i biegać po tundrze. Krzyczeć sobie na przeciwników i szukać odpowiedniego męża czy żony.
To jak? Macie dwieście godzin wolnego czasu?
Zobacz także
2016-06-11, godz. 06:00
[11.06.2016] Giermasz #196 - Strzał w dziesiątkę
To się nazywa "wejście smoka": przecież Blizzard - tak jak jest słynny seriami Diablo, Starcraft czy Warcraft - tak nigdy nie robił sieciowej strzelaniny. Ale są doskonale znani z jeszcze jednej rzeczy: nie zdarzają się im "niewypały"…
» więcej
2016-06-11, godz. 06:00
[11.06.2016] Pixel Heaven część 1
Zgodnie z zapowiedzią z poprzednich programów czas na relację z warszawskiego Pixel Heaven . Na imprezę poświęconą grom niezależnym, z silną reprezentacją staroci, planszówek czy komiksów pojechał Michał Król. W tym Giermaszu…
» więcej
2016-06-10, godz. 20:43
ARCHIWUM 2016, maj
» więcej
2016-06-10, godz. 20:42
ARCHIWUM 2016, kwiecień
» więcej
2016-06-10, godz. 20:27
[28.05.2016] Digital Dragons 2016 cz2
Druga część relacji Michała Króla ze spotkania twórców gier komputerowych Digital Dragons w Krakowie. Opowiadają: - Maciej Kacprzak z Techland o planach i pomysłach - Grzegorz Mazur z Vile Monarch o grze "Crash Your Enemies", - Krzysztof…
» więcej
2016-06-04, godz. 06:00
[04.06.2016] IS Defense [PC]
Temat terrorystów w świetle ostatnich wydarzeń w Europie i na świecie jest bardzo delikatną sprawą. Przerażające zamachy na zawsze zmieniły nastawienie ludzi do świata islamu, a dla wielu jest to wręcz temat tabu. Ale nie dla gliwickiego…
» więcej
2016-06-04, godz. 06:00
[04.06.2016] IS Defense [PC]
Temat terrorystów w świetle ostatnich wydarzeń w Europie i na świecie jest bardzo delikatną sprawą. Przerażające zamachy na zawsze zmieniły nastawienie ludzi do świata islamu, a dla wielu jest to wręcz temat tabu. Ale nie dla gliwickiego…
» więcej
2016-06-04, godz. 06:00
[04.06.2016] Kirby: Planet Robobot [3DS]
Nie wiem, jak Wy, ale gdy słyszę określenie "gra dla dzieci" to mam kilka skojarzeń: po pierwsze liczone w setki, tysiące, często robione metodą kopiuj-wklej produkcje na sprzęty mobilne. Niektóre fajne, reszta do zapomnienia. Gry…
» więcej
2016-06-04, godz. 06:00
[04.06.2016] Kirby: Planet Robobot [3DS]
Nie wiem, jak Wy, ale gdy słyszę określenie "gra dla dzieci" to mam kilka skojarzeń: po pierwsze liczone w setki, tysiące, często robione metodą kopiuj-wklej produkcje na sprzęty mobilne. Niektóre fajne, reszta do zapomnienia. Gry…
» więcej
2016-06-04, godz. 06:00
[04.06.2016] Kirby: Planet Robobot [3DS]
Nie wiem, jak Wy, ale gdy słyszę określenie "gra dla dzieci" to mam kilka skojarzeń: po pierwsze liczone w setki, tysiące, często robione metodą kopiuj-wklej produkcje na sprzęty mobilne. Niektóre fajne, reszta do zapomnienia. Gry…
» więcej