Nie wiem czy kogoś przekonam, czy zniechęcę - czy zachęcę. A jak nie wiem, to nawet nie zamierzam tego robić. Zamiast tego naświetlę i sami zdecydujecie czy macie ochotę na przygodę w świecie Dragon Balla. Bo na Dragon Ball: Xenoverse 2 fani sławnego serialu szykują się od dawna. A "nie-fani" od dawna wzruszają ramionami widząc zapał tych pierwszych. Ok, najpierw w dwóch słowach co to w ogóle jest? Dragon Ball: Xenoverse 2 to bijatyka. I gra sieciowa. Trudno powiedzieć, co bardziej. Oba gatunki się tu przenikają i ze sobą współgrają. No dobra - próbują jakoś współgrać...
Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Cenega.
Ale zaczynamy od stworzenia postaci. Do wyboru kilka ras, które znamy z japońskiej kreskówki. Moje pokolenie pamięta przygody głównego bohatera - Songa - przede wszystkim z serialu emitowanego przez RTL 7, który cieszył się sporym powodzeniem, a teraz jest wręcz przedmiotem kultu w niektórych kręgach. Dlaczego? Z różnych powodów. Jednym z nich były widowiskowe walki z użyciem mocy, które niszczyły całe planety. Do tego dramaty fabularne typu poświęcenie się dla ludzkości albo "kosmitości", jeśli któryś z bohaterów bronił akurat kosmitów, a to wszystko przeplatane sporą dawką humoru i opakowane w prostą, ale przyciągająca oko kreskę.
Po wyborze bohatera trafiamy do miasta - takiego pół otwartego świata, gdzie czekają na nas zadania fabularne, możliwość nauki nowych umiejętności i misje poboczne. Wszystkiego naprawdę jest mnóstwo. Bardzo dużo. Na początku trudno się połapać i nie mogłem oprzeć się wrażeniu, że zaczynam grać w jakieś epickie RPG. Ale to bardziej denerwowało, bo samouczek to przede wszystkim komunikaty wyświetlane na ekranie. Często długie komunikaty, których nie sposób spamiętać, a potem - tym bardziej - wykorzystać. Za to minus. Bo nuży, zamiast bawić.
No dobra. Ale wybieramy misję. Na czym misja polega? Na spuszczeniu łomotu temu i owemu. Po co? O jaaaaa. Bo tak. No dobra, bo jacyś źli wpływają na bieg historii i ją zmieniają. Tak, że ta historia, którą znamy z serialu zaczyna się zmieniać i to na gorsze. Trzeba więc pokonać złych i ustawić kolejkę wydarzeń z powrotem na swoim miejscu. Spuszczając manto oczywiście. Takie wyszukane metody. No, ale to w końcu bijatyka.
To jak się tu bije? Przyjemnie. I to w sumie wszystko. Wygląda to fajnie, gra się gorzej. Bo brakuje tu jakiejś finezji. Bach, bach ciosy podstawowe. O! Naładował się cios specjalny. To cios specjalny. Bach. I znowu ciosy podstawowe. Widowiskowo, bo przede wszystkim bijemy się w powietrzu, rozwijamy kosmiczne prędkości, raz znajdujemy się tu, potem tam, tu jakaś dziura w ziemi, a tam kula energii. I po sprawie.
No to jak? No fajnie, fajnie. Ale podobnie, jak w przypadku "jedynki" - Dragon Ball: Xenoverse 2 to przede wszystkim gra dla fanów serialu. Może spodobać się też innym, ale tylko może, nie musi. Fani serialu i tak kupią. Zresztą pewnie już to zrobili.
Pozostali? Niech pograją u kumpli, spodoba się - to kupią, nie spodoba? To nie kupią.
Zobacz także
2016-09-24, godz. 06:00
[24.09.2016] Kozacy 3 [PC]
Przygotujcie się, bo teraz będzie bardzo sentymentalnie. Gdy pierwsza wersja tej gry wchodziła na salony, do Międzynarodowej Stacji Kosmicznej przybyła jej pierwsza załoga, w TVP2 wyemitowano pierwszy odcinek telenoweli M jak Miłość…
» więcej
2016-09-24, godz. 06:00
[24.09.2016] Kozacy 3 [PC]
Przygotujcie się, bo teraz będzie bardzo sentymentalnie. Gdy pierwsza wersja tej gry wchodziła na salony, do Międzynarodowej Stacji Kosmicznej przybyła jej pierwsza załoga, w TVP2 wyemitowano pierwszy odcinek telenoweli M jak Miłość…
» więcej
2016-09-24, godz. 06:00
[24.09.2016] Worlds of Magic: Planar Conquest [PS4]
Mmmm: Worlds of Magic: Planar Conquest, nowa strategia - i to polska - i to oparta na Worlds of Magic opartym na Master of Magic. Mniam. Co może pójść nie tak? Przecież to przepis na sukces. Ale nie uprzedzajmy faktów tylko pad w dłonie…
» więcej
2016-09-24, godz. 06:00
[24.09.2016] Sky Force Anniversary [PS4, PS Vita]
Shoot 'em up znane także jako gry gatunku shmup to absolutna klasyka strzelanin. Widok z góry, przeciwnicy wylatujący najczęściej z góry i boków oraz tony wystrzelonych pocisków i użytych power upów. Zetknął się z tym chyba…
» więcej
2016-09-24, godz. 06:00
[24.09.2016] Kto jest dobry w te klocki...
Polska produkcja odtworzona w jednej z najsłynniejszych produkcji wszechczasów czyli Minecrafcie - jak prezentuje się "klockowe" This War of Mine, między innymi o tym opowiada Michał Król. Poza tym, zapowiadamy imprezę Good Game Warsaw…
» więcej
2016-09-24, godz. 06:00
[24.09.2016] Rakietowy pociąg
Czy premiera Xboxa Scorpio oznacza koniec Xboxa One - dlaczego amerykanie twierdzą, że ulepszone PlayStation 4 Pro nie ma szans z ich produkcją? Między innymi o tym rozmawiamy w tym wydaniu kącika technologicznego w Giermaszu. Nasz ekspert…
» więcej
2016-09-24, godz. 06:00
[24.09.2016] Worlds of Magic: Planar Conquest [PS4]
Mmmm: Worlds of Magic: Planar Conquest, nowa strategia - i to polska - i to oparta na Worlds of Magic opartym na Master of Magic. Mniam. Co może pójść nie tak? Przecież to przepis na sukces. Ale nie uprzedzajmy faktów tylko pad w dłonie…
» więcej
2016-09-24, godz. 06:00
[24.09.2016] Worlds of Magic: Planar Conquest [PS4]
Mmmm: Worlds of Magic: Planar Conquest, nowa strategia - i to polska - i to oparta na Worlds of Magic opartym na Master of Magic. Mniam. Co może pójść nie tak? Przecież to przepis na sukces. Ale nie uprzedzajmy faktów tylko pad w dłonie…
» więcej
2016-09-24, godz. 06:00
[24.09.2016] Giermasz #211 - Mogło być lepiej
Trzy recenzje, z czego dwie polskich produkcji plus sentymentalny powrót do gry swego czasu bardzo lubianej w naszym kraju. Tylko tak: o ile Michał Król bardzo poleca zabawę w staroszkolne strzelanie w Sky Force Anniversary - a bawić…
» więcej
2016-09-23, godz. 15:37
ARCHIWUM 2016, sierpień
» więcej