Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy CDP.pl
Odrobina historii: gdy po trzech odsłonach osadzonych w realiach II wojny światowej, seria Call of Duty pokazała współczesne pole walki - Modern Warfare - to mimo utyskiwania niektórych generalnie graczom opadły szczęki. To wartka opowieść z gatunku political fiction - czyli co by było gdyby ultranacjonaliści w Rosji położyli łapy na głowicach atomowych (no i dodajcie do tego niepokój na Bliskim Wschodzie) - świetnie wyreżyserowana, pełna adrenaliny i znakomitych plansz z genialną misją snajperską w Czernobylu na czele. Taka była ta kampania. I po latach powiedzieć, że to się dalej broni, to nic nie powiedzieć. Opowieść dla jednego gracza jest po prostu wyborna...
... czemu naturalnie bardzo pomaga odświeżona oprawa graficzna. Ta gra wygląda świetnie. Oczywiście, ogólnie mówiąc, to dalej silnik graficzny serii Call of Duty, czyli oprócz miejscówek wyglądających genialnie, zdarzają się słabsze momenty - ale, zapewniam, zremasterowane Modern Warfare wygląda super. A przecież ogrywałem większość najnowszych graficznych "killerów" na konsolach - więc mam, nomen omen, porównanie.
Co do multiplayera, czyli sieciowej strzelanki dla wielu graczy, to - tak jak przyznałem się przy okazji recenzji Call of Duty: Infinite Warfare - nie czuję się do końca kompetentny, aby ten element oceniać. Bo cały czas się go uczę. W porównaniu do wycieczki w kosmos w najnowszej odsłonie serii, w Call of Duty: Modern Warfare było mi chyba trochę łatwiej. Chociaż jako wciąż "świeżak" w sieciowym strzelaniu, dalej generalnie dostaję "w trąbę". Ale bez tych futurystycznych zabawek radzę sobie nieco lepiej...
... i generalnie, porównując (znowu to słowo) najnowsze Call of Duty: Infinite Warfare, gdzie twórcy proponują przygodę osadzoną w przyszłości z bitwami w kosmosie włącznie - a remaster Modern Warfare, osadzony w realiach, jakie są nam z definicji znacznie bliższe - być może właśnie w tym tkwi siła tej historii. Czy bitwy i technika wojskowa kiedyś będzie wyglądać tak, jak wyobrażają sobie twórcy Infinite Warfare, możemy tylko gdybać. Za to - przynajmniej mi - o wiele łatwiej jest wczuć się w rolę żołnierza na współczesnym nam polu walki. Chociaż naturalnie trzeba przyznać, że kampanię dla jednego gracza twórcy Modern Warfare sklecili z naprawdę dużym polotem, a to przecież wcale nie takie proste jak by się mogło wydawać.
Problemem Call of Duty: Modern Warfare Remastered jest póki co cena. W tej chwili nie kupimy tej produkcji osobno, a jedynie jako element bogatszego wydania Call of Duty: Infinite Warfare. Co w sumie, nawet za pełną cenę, dla fanów gatunku nie jest złym pomysłem, bo przecież najnowsza odsłona serii jest naprawdę w porządku. Zresztą, znając dotychczasową politykę wydawcy, nawet jeżeli kiedyś będzie możliwość kupić Modern Warfare osobno, cena też pewnie będzie solidna. Ale ten remaster w pełni zasługuje na to, aby go mieć w swojej kolekcji.
Zobacz także
2016-05-14, godz. 06:00
[14.05.2016] Battleborn [PS4]
Battleborn jest jedną z tych gier, które oferują tak wiele wszystkiego, tyle możliwości, funkcji, postaci, wariantów, że w sumie nie bardzo wiadomo co oferuje. A potem się jednak okazuje, że nie ma tego tak wiele. Ja kataloguję takie…
» więcej
2016-05-14, godz. 06:00
[14.05.2016] Battleborn [PS4]
Battleborn jest jedną z tych gier, które oferują tak wiele wszystkiego, tyle możliwości, funkcji, postaci, wariantów, że w sumie nie bardzo wiadomo co oferuje. A potem się jednak okazuje, że nie ma tego tak wiele. Ja kataloguję takie…
» więcej
2016-05-14, godz. 06:00
[14.05.2016] Deponia Doomsday [Mac]
Z ratowaniem świata przed zagładą jest tak, że zazwyczaj mamy do tego pewne predyspozycje. Ukryte talenty, mroczną i traumatyczną przeszłość, albo bardzo jawne talenty i mnóstwo mięśni. Ewentualnie szybko okazuje się, że nasi…
» więcej
2016-05-14, godz. 06:00
[14.05.2016] Deponia Doomsday [Mac]
Z ratowaniem świata przed zagładą jest tak, że zazwyczaj mamy do tego pewne predyspozycje. Ukryte talenty, mroczną i traumatyczną przeszłość, albo bardzo jawne talenty i mnóstwo mięśni. Ewentualnie szybko okazuje się, że nasi…
» więcej
2016-05-14, godz. 06:00
[14.05.2016] Giermasz #192 - Na dużym plusie
Aż cztery recenzje w tym Giermaszu. Fajnie, że każdą z tych produkcji możemy polecić. Co prawda Jarek Gowin zwraca uwagę na pewne minusy sieciowej strzelanki Battleborn , ale jeżeli twórcy tę grę rozwiną, to będzie bardzo dobrze…
» więcej
2016-05-14, godz. 06:00
[14.05.2016] Zapraszamy do ambasady
Już wkrótce w Krakowie rozpocznie się festiwal branży i deweloperów czyli Digital Dragons. Liczba polskich gier, jakie będzie tam można zobaczyć, wręcz przyprawia o zawrót głowy. Michał Król z Graczpospolita.pl będzie tam także…
» więcej
2016-05-14, godz. 06:00
[14.05.2016] Łamacze blokady
Na początku naszej rozmowy z ekspertem Giermaszu Radkiem Lisem zanurzamy się w wirtualną rzeczywistość i trochę dywagujemy o sprzęcie, który ma się jeszcze pojawić na rynku. Poza tym, zapowiadamy najnowsze "potwory grafiki", czyli…
» więcej
2016-05-07, godz. 06:00
[07.05.2016] Przegląd tygodnia
Szok! Będzie nowe Call of Duty... Taki żarcik na początek, bo co jak co, ale coroczna premiera kolejnej części tej wysokobudżetowej strzelanki jest pewna jak w banku. W Call of Duty: Infinite Warfare zagramy 4 listopada. Tematyka - pełen…
» więcej
2016-05-07, godz. 06:00
GIERMASZ 2016, maj
» więcej
2016-05-07, godz. 06:00
[07.05.2016] "Jam Łasica"
Bogatym szejkom zamarzyło się... wybudowanie góry... Oczywiście w oparciu o nowe technologie - po co to, między innymi o tym mówi nasz ekspert Radek Lis. Poza, standardową, porcją informacji o nowych procesorach, smartfonach, kartach…
» więcej