Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy CDP.pl
Odrobina historii: gdy po trzech odsłonach osadzonych w realiach II wojny światowej, seria Call of Duty pokazała współczesne pole walki - Modern Warfare - to mimo utyskiwania niektórych generalnie graczom opadły szczęki. To wartka opowieść z gatunku political fiction - czyli co by było gdyby ultranacjonaliści w Rosji położyli łapy na głowicach atomowych (no i dodajcie do tego niepokój na Bliskim Wschodzie) - świetnie wyreżyserowana, pełna adrenaliny i znakomitych plansz z genialną misją snajperską w Czernobylu na czele. Taka była ta kampania. I po latach powiedzieć, że to się dalej broni, to nic nie powiedzieć. Opowieść dla jednego gracza jest po prostu wyborna...
... czemu naturalnie bardzo pomaga odświeżona oprawa graficzna. Ta gra wygląda świetnie. Oczywiście, ogólnie mówiąc, to dalej silnik graficzny serii Call of Duty, czyli oprócz miejscówek wyglądających genialnie, zdarzają się słabsze momenty - ale, zapewniam, zremasterowane Modern Warfare wygląda super. A przecież ogrywałem większość najnowszych graficznych "killerów" na konsolach - więc mam, nomen omen, porównanie.
Co do multiplayera, czyli sieciowej strzelanki dla wielu graczy, to - tak jak przyznałem się przy okazji recenzji Call of Duty: Infinite Warfare - nie czuję się do końca kompetentny, aby ten element oceniać. Bo cały czas się go uczę. W porównaniu do wycieczki w kosmos w najnowszej odsłonie serii, w Call of Duty: Modern Warfare było mi chyba trochę łatwiej. Chociaż jako wciąż "świeżak" w sieciowym strzelaniu, dalej generalnie dostaję "w trąbę". Ale bez tych futurystycznych zabawek radzę sobie nieco lepiej...
... i generalnie, porównując (znowu to słowo) najnowsze Call of Duty: Infinite Warfare, gdzie twórcy proponują przygodę osadzoną w przyszłości z bitwami w kosmosie włącznie - a remaster Modern Warfare, osadzony w realiach, jakie są nam z definicji znacznie bliższe - być może właśnie w tym tkwi siła tej historii. Czy bitwy i technika wojskowa kiedyś będzie wyglądać tak, jak wyobrażają sobie twórcy Infinite Warfare, możemy tylko gdybać. Za to - przynajmniej mi - o wiele łatwiej jest wczuć się w rolę żołnierza na współczesnym nam polu walki. Chociaż naturalnie trzeba przyznać, że kampanię dla jednego gracza twórcy Modern Warfare sklecili z naprawdę dużym polotem, a to przecież wcale nie takie proste jak by się mogło wydawać.
Problemem Call of Duty: Modern Warfare Remastered jest póki co cena. W tej chwili nie kupimy tej produkcji osobno, a jedynie jako element bogatszego wydania Call of Duty: Infinite Warfare. Co w sumie, nawet za pełną cenę, dla fanów gatunku nie jest złym pomysłem, bo przecież najnowsza odsłona serii jest naprawdę w porządku. Zresztą, znając dotychczasową politykę wydawcy, nawet jeżeli kiedyś będzie możliwość kupić Modern Warfare osobno, cena też pewnie będzie solidna. Ale ten remaster w pełni zasługuje na to, aby go mieć w swojej kolekcji.
Zobacz także
2016-02-01, godz. 10:25
[30.01.2016] Dragon's Dogma: Dark Arisen [PC]
Ta gra wprawiła mnie w takie zakłopotanie, że nawet nie bardzo wiem, od czego zacząć tę recenzję. Dragon's Dogma: Dark Arisen w pierwszym kontakcie trochę mnie odrzuciło - żeby w drugim podejściu następnego dnia wciągnąć…
» więcej
2016-01-29, godz. 19:21
[30.01.2016] Life is Strange [PS4]
Życie jest dziwne. Jesteś nastolatkiem i mimo małego doświadczenia podejmujesz jedne z najważniejszych decyzji życiowych. Życie jest dziwne. Popełniasz błędy, ale rzadko kiedy się na nich uczysz, nawet jeśli są to złe wybory…
» więcej
2016-01-29, godz. 19:20
[30.01.2016] Life is Strange [PS4]
Życie jest dziwne. Jesteś nastolatkiem i mimo małego doświadczenia podejmujesz jedne z najważniejszych decyzji życiowych. Życie jest dziwne. Popełniasz błędy, ale rzadko kiedy się na nich uczysz, nawet jeśli są to złe wybory…
» więcej
2016-01-29, godz. 19:18
[30.01.2016] Life is Strange [PS4]
Życie jest dziwne. Jesteś nastolatkiem i mimo małego doświadczenia podejmujesz jedne z najważniejszych decyzji życiowych. Życie jest dziwne. Popełniasz błędy, ale rzadko kiedy się na nich uczysz, nawet jeśli są to złe wybory…
» więcej
2016-01-29, godz. 15:49
[30.01.2016] Giermasz #177 - Smoki, demony i amerykańskie nastolatki
Dwie smakowitości dzisiaj w Giermaszu, obie może nie najnowsze, ale właśnie w styczniu wyszły w - jak to się mówi - kompletnej edycji. Czyli po pierwsze wydawane wcześniej w epizodach Life is Strange , teraz w pełnej, pudełkowej…
» więcej
2016-01-29, godz. 15:48
[30.01.2016] Super-komputery-bajery
Co jakiś czas pojawiają się informacje o kolejnych super ekstra maszynach o gigantycznej mocy obliczeniowej. I co z tego, skoro gier nie można na nich odpalać? Ale to jest właśnie to miejsce w Giermaszu, kiedy nie tylko granie nam w…
» więcej
2016-01-29, godz. 15:42
[30.01.2016] W oparach wirtualnej rzeczywistości
Ponad milion egzemplarzy wszystkich gier w serii sprzedanych w Polsce, sama "trójka" w ponad 360 tysiącach egzemplarzy - czy słyszeliście ostatnio o, przykładowo, jakiejś gwieździe muzyki, która cieszy się w naszym kraju taką popularnością…
» więcej
2016-01-29, godz. 12:45
[30.01.2016] Robbo (1990 r.)
Koniec lat 80 i początek 90 to wielki bum popularności komputerów Atari i Commodore w Polsce. Wtedy to też powstało mnóstwo pierwszych polskich gier, a jedną z nich jest do dziś uważana za najpopularniejszą i najlepszą rodzimą…
» więcej
2016-01-29, godz. 12:32
[30.01.2016] Przegląd tygodnia
"Skoro "jedynka" była opóźniona, to i opóźniamy premierę "dwójki"" - podobno tak wygląda sytuacja z następcą hitowej sieciowej strzelanki Destiny . Reklamowana swego czasu jako najdroższa gra w historii, cieszy się ogromnym powodzeniem…
» więcej
2016-01-27, godz. 16:31
[30.01.2016] Dragon's Dogma: Dark Arisen [PC]
Ta gra wprawiła mnie w takie zakłopotanie, że nawet nie bardzo wiem, od czego zacząć tę recenzję. Dragon's Dogma: Dark Arisen w pierwszym kontakcie trochę mnie odrzuciło - żeby w drugim podejściu następnego dnia wciągnąć…
» więcej