Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Cenega.
Plus to przede wszystkim sympatyczna grafika. Lokacje co prawda nie powalają złożonością czy wielkością, ale znając inne gry z gatunku powiem, że nie jest to nic zaskakującego. Przy czym - patrz punkt pierwszy: pamiętajcie, że World of Final Fantasy to prawdziwy "słodziuch", co nie wszystkim musi odpowiadać. W przygodzie dwójki rodzeństwa Lanny i Reynna kluczowe jest właśnie słowo "przygoda". To lubię w gatunku jRPG: niesamowicie zaprojektowane lokacje, jakże inne od codzienności, do tego różnorodne - i w tym wszystkim jest gracz. Chociaż sama historia nie powala na kolana, bo któryż to raz okazuje się, że główni bohaterowie stracili pamięć i muszą wyruszyć w podróż do bajkowej krainy - a przy okazji uratować świat...
... i mimo ogólnej cukierkowości to niekoniecznie musi być gra dla dzieci. Po pierwsze: jest w angielskiej wersji językowej. Z czego wynika drugie: młodszym będzie trudniej opanować system turowej walki. Ale dorośli z World of Final Fantasy absolutnie nie powinni mieć żadnego problemu. Japońskie RPG w przeważającej większości zaprojektowano tak, że walki są niezbędne, aby rozwijać statystyki postaci. Z doświadczenia wiem, że jeżeli poświęcisz temu dużo czasu, to batalie z podstawowymi typami wrogów staną się banalne i zabawa zaczyna się dopiero w czasie potyczek z bossami. Dodajmy, że jeżeli grając w jRPG walki omijasz, to nagle może się okazać, że do mocnego przeciwnika w ogóle "nie masz podejścia" i trzeba się cofnąć, aby mozolnie nabić statystyki naszego bohatera.
World of Final Fantasy ma tu pewien problem z balansem - gra po prostu wydaje się za łatwa. Od pewnego momentu można poczuć znużenie, gdy mechanicznie powtarzasz najprostsze czynności, "przeklikujesz" walkę, aby szybko przejść dalej. Jako ciekawostkę warto wskazać mechanizm łapania potworków i używania ich w walce. Nie wdając się w szczegóły powiem, że ten element zaprojektowano całkiem pomysłowo. Ale znowu: jeżeli batalie są nad wyraz proste, to szybko przestajesz kombinować wykorzystując złożoność systemu i to jest pewnym problemem opisywanej produkcji.
Oczywiście fan serii Final Fantasy znajdzie mnóstwo nawiązań do tej wielkiej serii. I myślę, że taka osoba nie będzie żałować zakupu, mimo pewnych uproszczeń. Pytanie - co z resztą graczy? Gra zaprojektowana niby dla dzieci, chociaż przeznaczona jest chyba jednak dla trochę starszych. A oni z kolei nie muszą być miłośnikami zbytniej słodkości. Nie ukrywam, przeglądałem różne opinie w sieci. Ja przyłączam się do tych graczy, którym World of Final Fantasy się mimo wszystko podobało, chociaż jestem w stanie zrozumieć głosy niezadowolenia. "Kupił mnie" klimat przygody, fajna grafika, polubiłem bohaterów - fani gatunku jRPG omijać nie powinni. Pozostali gracze chyba powinni poczekać na bardzo już bliską premierę Final Fantasy XV, "dużej" odsłony serii, która ogólnie może przekonać do gatunku jRPG - a jak Wam się spodoba, to jak najbardziej można wtedy i wrócić do World of Final Fantasy.
Zobacz także
2016-09-17, godz. 06:00
[17.09.2016] Giermasz #210 - Mocne nerwy, słabe hamulce
To wydanie audycji zaczyna się wyjątkowo krwawo - czyli się witamy... Żart, jatka zaczyna się dosłownie chwilę później, gdy Jarek Gowin zaczyna opowiadać o utrzymanej w pikselowym stylu bijatyce "ciągle w prawo" Mother Russia Bleeds…
» więcej
2016-09-11, godz. 14:33
[10.09.2016] Battlefield 1 - test wersji beta [PS4]
Ta sieciowa strzelanka, w której pole bitwy I wojny światowej obserwujemy z oczu bohatera to jedna z najbardziej wyczekiwanych gier roku. Ostatnio twórcy zaprosili graczy do otwartego testowania będącego jeszcze w produkcji Battlefield…
» więcej
2016-09-10, godz. 10:03
[10.09.2016] Oczekiwania
Czasami warto wczytać się w raporty giełdowe - ostatnio taki dokument opublikowało warszawskie studio CI Games. Co dzieje się z wyczekiwaną kolejną odsłoną serii Sniper: Ghost Warrior 3? Kiedy doczekamy się kontynuacji całkiem niezłego…
» więcej
2016-09-10, godz. 09:55
GIERMASZ 2016, wrzesień
» więcej
2016-09-10, godz. 09:55
[10.09.2016] Wielkie premiery?
Nie byliśmy w tym roku na targach IFA w Berlinie - ale, po prawdzie, dwa inne wydarzenia w tym roku nieco przyćmiły tę imprezę. Czyli nasz ekspert Radek Lis mówi o premierze nowej, ulepszonej wersji najpopularniejszej ostatnio konsoli…
» więcej
2016-09-10, godz. 09:50
[10.09.2016] Super Cobra (1981 r.)
Wśród wielu scrollowanych strzelanin, w pamięć graczom na pewno zapadła produkcja studia Parker Brothers a wydana przez Konami - Super Cobra. I nie, nie jest to filmowa adaptacja filmu z Sylvesterem Stallone, a klasyczna strzelanina "ciągle…
» więcej
2016-09-10, godz. 09:27
[10.09.2016] Giermasz #209 - Klimatycznie
Dwie recenzje, dwa bardzo różne klimaty: "mistyczne", tajemnicze, rozgrywane w pięknych okolicznościach przyrody Obduction docenią fani przygodówek i gier logicznych. Łukasz Rabikowski poleca tę produkcję, w prostej linii wywodzącej…
» więcej
2016-09-10, godz. 09:17
[10.09.2016] Battlefield 1 - test wersji beta [PS4]
Ta sieciowa strzelanka, w której pole bitwy I wojny światowej obserwujemy z oczu bohatera to jedna z najbardziej wyczekiwanych gier roku. Ostatnio twórcy zaprosili graczy do otwartego testowania będącego jeszcze w produkcji Battlefield…
» więcej
2016-09-10, godz. 06:00
[10.09.2016] Battlefield 1 - test wersji beta [PS4]
Ta sieciowa strzelanka, w której pole bitwy I wojny światowej obserwujemy z oczu bohatera to jedna z najbardziej wyczekiwanych gier roku. Ostatnio twórcy zaprosili graczy do otwartego testowania będącego jeszcze w produkcji Battlefield…
» więcej
2016-09-10, godz. 06:00
[10.09.2016] Obduction [PC]
Tym razem przyszło mi zagrać chyba w jedną z najładniejszych i najbardziej tajemniczych gier z jakimi się do tej pory mierzyłem. Obduction od studia Cyan to naprawdę nietuzinkowa produkcja. Ale w sumie to nie ma się czemu dziwić…
» więcej