Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Na pudełku z tą grą powinno być ostrzeżenie, że odpalacie tylko na własną odpowiedzialność. Gra logiczna Picross 3D Round 2 na przenośną konsolę Nintendo 3DS to... doskonała rozrywka, ale powinni poinformować biednego człowieka, że nie będzie się mógł od tego tytułu oderwać... Wiecie, mamy jesień, czyli o uwagę gracza (i jego pieniądze) co i rusz walczy kolejny mega hit za mega miliony z wypalającą gałki oczne grafiką 10K (taki żarcik) - a tu nie możesz człowieku oderwać się od konsolki, która wyświetla... kolorowe klocki i drewniane zabawki. Przyznaję, nie miałem wcześniej kontaktu z tą długą jak się okazuje serią gier logicznych, może dlatego nie byłem przygotowany, że Picross 3D Round 2 skradnie mi długie godziny. I wcale tego nie żałuję!

Grę do recenzji dostaliśmy od dystrybutora Nintendo na Polskę firmy Conquest entertainment a.s.
GIERMASZ-Recenzja Picross 3D Round 2

Kiedy pokazałem Picross 3D Round 2 koledze w redakcji, stwierdził - i nie jest odosobniony - "a to taki Saper w trójwymiarze?". O co chodzi? Na dolnym ekranie dotykowym 3DS-a wyświetla się prostopadłościan, podzielony na mniejsze sześciany, które tworzą poziome i pionowe rzędy. Niczym kratka w zeszycie w kratkę (oczywiście) - tyle, że w trójwymiarze. Każdy klocek możemy pokolorować na niebiesko bądź pomarańczowo - na zewnętrznych bokach widzimy cyfry, które informują, ile klocków i jakiego koloru w danym rzędzie czy kolumnie znajdziemy. Gdzie dokładnie? A to właśnie Twoje zadanie graczu, żeby je znaleźć.

Oczywiście mamy też dodatkowe wskazówki. Na przykład cyfra w kółeczku - to kółeczko tutaj ma znaczenie - dajmy na to pomarańczowa trójka, informuje nas, że w tym rzędzie czy kolumnie znajdziemy trzy klocki pomarańczowego koloru, podzielone na dwie grupy. Myślisz sekundę i zdajesz sobie sprawę, że to musi być sekwencja "jeden klocek - dwa klocki", prawda?

Zasad jest więcej, ale nie będę się zagłębiał - chodziło o oddanie idei. Zresztą, samouczek - przynajmniej w moim przypadku - bezboleśnie nauczył mnie reguł panujących w Picross 3D Round 2.

Do czego to prowadzi? Odkrywane kolorowe klocki tworzą ukryty wewnątrz prostopadłościanu kształt drewnianej zabawki. Może to być samochód, huśtawka, plansza do gry w szachy, nożyczki... Może to być także na przykład bohater jednej ze słynnych gier Nintendo - gdy macie figurki Amiibo to możecie ją odkryć w grze.

I już. Ale jak odpalicie Picross 3D Round 2...

.... zaczyna się klasyczne, "to jeszcze tylko jedna łamigłówka"... A że jest ich zdaje się z 300... W tle gra niezobowiązująca muzyka, upływający czas przestaje się liczyć... słowo daję - nie mogłem się oderwać. Chociaż, jak to się mówi, jestem "humanistą" a nie jakimś "ścisłym umysłem", ta logiczna gra wciągnęła mnie bez reszty. Ba, twórcy zdają sobie z tego sprawę, bo w opisie czytam o "uzależniającej grze Picross 3D Round 2" (czyli w sumie niepotrzebnie się czepiałem na początku, bo niby informują o ryzyku, prawda?). Oj tak, gorąco polecam - no ale i żeby nie było, że nie ostrzegałem...

PS. Możecie też wypróbować wersję demo, ale - wiecie - na własną odpowiedzialność... Fantastyczna zabawa...

Zobacz także

2016-07-09, godz. 06:00 [09.07.2016] Battlefleet Gothic: Armada [PC] Dawno, już naprawdę dawno żadna gra tak bardzo nie dała mi w kość. Gdybym mógł w jakiś sposób skumulować całą negatywną energię jaką w sobie zgromadziłem podczas rozgrywki, mógłbym chyba zasilić nią co najmniej małe miasteczko… » więcej 2016-07-09, godz. 06:00 [09.07.2016] Przegląd tygodnia Skoro przez ostatni miesiąc emocjonowaliśmy się EURO 2016 to zaczynamy od piłki. Electronic Arts zaprasza fanów, aby sami zdecydowali, jaki piłkarz pojawi się na okładce najnowszej FIFA 17. Do wyboru macie: Jamesa Rodrigueza z Realu… » więcej 2016-07-09, godz. 06:00 [09.07.2016] The Banner Saga 2 [Mac] Nadchodzi koniec świata ale to nie znaczy że trzeba się spieszyć. W końcu jest lato, wakacje, można odłożyć na chwilę pady i pęd po zwycięstwo i najwyższe trofea. Zamiast tego zanurzyć się we wciągającą historię i zastanowić… » więcej 2016-07-09, godz. 06:00 [09.07.2016] Star Ocean 5: Integrity and Faithlessness [PS4] No i co ja mam zrobić z tą grą? Moje pierwsze zetknięcie ze Star Ocean: Integrity and Faithlessness, grą RPG rodem z Japonii nie było najlepsze: po pierwszej godzinie miałem wręcz ochotę ją wyłączyć. Ale, początkowo li tylko… » więcej 2016-07-09, godz. 06:00 [09.07.2016] Mechaniczne burgery Ile macie gier w swojej bibliotece Steam, czyli największego sklepu z cyfrowymi grami na PC? Nieważne ile - "pocieszymy", że pewnie i tak mniej niż pewien pan z Japonii, który wykupił połowę dostępnych pozycji. O między innymi takich… » więcej 2016-07-02, godz. 06:00 [02.07.2017] Umbrella Corps [PS4] No dobra... Przyznaję, że nie jestem wielkim fanem Resident Evil. Nie to, że nie lubię tej gry, ale ta gra mnie za bardzo nie lubi. Za każdym razem, kiedy jakieś części pojawiały się na rynku przegapiałem je i wracałem je do nich… » więcej 2016-07-02, godz. 06:00 [02.07.2016] Deadlight: Director's Cut [PC] Zombie - temat wiecznie... żywy... Na temat żywych trupów, post apokaliptycznego świata i walki jednostki o przetrwanie powstały dziesiątki filmów i gier. I oto mamy kolejną ze śmiercią w tytule. Deadlight hiszpańskiego studia Tequila… » więcej 2016-07-02, godz. 06:00 [02.07.2016] LEGO Gwiezdne wojny: Przebudzenie Mocy [PS4] Z recenzją tej gry nie było łatwo... Na przykład, musiałem się kryć. Bo gdy tylko zdarzyło się, że do pokoju z konsolą wparowała moja ośmiolatka, zabierała mi pada i do widzenia. - Graj sobie później, teraz ja - mniej więcej… » więcej 2016-07-02, godz. 06:00 [02.07.2016] LEGO Gwiezdne wojny: Przebudzenie Mocy [PS4] Z recenzją tej gry nie było łatwo... Na przykład, musiałem się kryć. Bo gdy tylko zdarzyło się, że do pokoju z konsolą wparowała moja ośmiolatka, zabierała mi pada i do widzenia. - Graj sobie później, teraz ja - mniej więcej… » więcej 2016-07-02, godz. 06:00 [02.07.2016] LEGO Gwiezdne wojny: Przebudzenie Mocy [PS4] Z recenzją tej gry nie było łatwo... Na przykład, musiałem się kryć. Bo gdy tylko zdarzyło się, że do pokoju z konsolą wparowała moja ośmiolatka, zabierała mi pada i do widzenia. - Graj sobie później, teraz ja - mniej więcej… » więcej
464465466467468469470