Grę do recenzji dostaliśmy od dystrybutora Nintendo na Polskę firmy Conquest entertainment a.s.
Kiedy pokazałem Picross 3D Round 2 koledze w redakcji, stwierdził - i nie jest odosobniony - "a to taki Saper w trójwymiarze?". O co chodzi? Na dolnym ekranie dotykowym 3DS-a wyświetla się prostopadłościan, podzielony na mniejsze sześciany, które tworzą poziome i pionowe rzędy. Niczym kratka w zeszycie w kratkę (oczywiście) - tyle, że w trójwymiarze. Każdy klocek możemy pokolorować na niebiesko bądź pomarańczowo - na zewnętrznych bokach widzimy cyfry, które informują, ile klocków i jakiego koloru w danym rzędzie czy kolumnie znajdziemy. Gdzie dokładnie? A to właśnie Twoje zadanie graczu, żeby je znaleźć.
Oczywiście mamy też dodatkowe wskazówki. Na przykład cyfra w kółeczku - to kółeczko tutaj ma znaczenie - dajmy na to pomarańczowa trójka, informuje nas, że w tym rzędzie czy kolumnie znajdziemy trzy klocki pomarańczowego koloru, podzielone na dwie grupy. Myślisz sekundę i zdajesz sobie sprawę, że to musi być sekwencja "jeden klocek - dwa klocki", prawda?
Zasad jest więcej, ale nie będę się zagłębiał - chodziło o oddanie idei. Zresztą, samouczek - przynajmniej w moim przypadku - bezboleśnie nauczył mnie reguł panujących w Picross 3D Round 2.
Do czego to prowadzi? Odkrywane kolorowe klocki tworzą ukryty wewnątrz prostopadłościanu kształt drewnianej zabawki. Może to być samochód, huśtawka, plansza do gry w szachy, nożyczki... Może to być także na przykład bohater jednej ze słynnych gier Nintendo - gdy macie figurki Amiibo to możecie ją odkryć w grze.
I już. Ale jak odpalicie Picross 3D Round 2...
.... zaczyna się klasyczne, "to jeszcze tylko jedna łamigłówka"... A że jest ich zdaje się z 300... W tle gra niezobowiązująca muzyka, upływający czas przestaje się liczyć... słowo daję - nie mogłem się oderwać. Chociaż, jak to się mówi, jestem "humanistą" a nie jakimś "ścisłym umysłem", ta logiczna gra wciągnęła mnie bez reszty. Ba, twórcy zdają sobie z tego sprawę, bo w opisie czytam o "uzależniającej grze Picross 3D Round 2" (czyli w sumie niepotrzebnie się czepiałem na początku, bo niby informują o ryzyku, prawda?). Oj tak, gorąco polecam - no ale i żeby nie było, że nie ostrzegałem...
PS. Możecie też wypróbować wersję demo, ale - wiecie - na własną odpowiedzialność... Fantastyczna zabawa...
Zobacz także
2016-07-02, godz. 06:00
[02.07.2017] Umbrella Corps [PS4]
No dobra... Przyznaję, że nie jestem wielkim fanem Resident Evil. Nie to, że nie lubię tej gry, ale ta gra mnie za bardzo nie lubi. Za każdym razem, kiedy jakieś części pojawiały się na rynku przegapiałem je i wracałem je do nich…
» więcej
2016-07-02, godz. 06:00
[02.07.2017] Umbrella Corps [PS4]
No dobra... Przyznaję, że nie jestem wielkim fanem Resident Evil. Nie to, że nie lubię tej gry, ale ta gra mnie za bardzo nie lubi. Za każdym razem, kiedy jakieś części pojawiały się na rynku przegapiałem je i wracałem je do nich…
» więcej
2016-07-02, godz. 06:00
[02.07.2016] Deadlight: Director's Cut [PC]
Zombie - temat wiecznie... żywy... Na temat żywych trupów, post apokaliptycznego świata i walki jednostki o przetrwanie powstały dziesiątki filmów i gier. I oto mamy kolejną ze śmiercią w tytule. Deadlight hiszpańskiego studia Tequila…
» więcej
2016-07-02, godz. 06:00
[02.07.2016] Deadlight: Director's Cut [PC]
Zombie - temat wiecznie... żywy... Na temat żywych trupów, post apokaliptycznego świata i walki jednostki o przetrwanie powstały dziesiątki filmów i gier. I oto mamy kolejną ze śmiercią w tytule. Deadlight hiszpańskiego studia Tequila…
» więcej
2016-07-02, godz. 06:00
GIERMASZ 2016, lipiec
» więcej
2016-07-02, godz. 06:00
[02.07.2016] Przestroga
Tym razem zaczynamy od śmiertelnej ofiary nowych technologii - przestrogi, że póki co jednak człowiek jest niezastąpionym elementem systemu. Na całe szczęście... poza tym, nasz ekspert Radek Lis opowiada o nowej wersji systemu operacyjnego…
» więcej
2016-07-02, godz. 06:00
GIERMASZ 2016, lipiec
» więcej
2016-07-02, godz. 06:00
[02.07.2016] Horror za horror
Dla Biało-Czerwonych EURO się skończyło - ale po horrorze ze Szwajcarią dostali od jednego z polskich studiów grę - a jakże, horror. Kto wysłał i jaką grę, o tym opowiada nasz ekspert od polskiej branży Michał Król. Poza tym…
» więcej
2016-06-25, godz. 06:00
[25.06.2016] Stardew Valley [PC]
Kiedy dowiedziałem się, że to właśnie mi przypadnie zrecenzowanie tej gry byłem do niej baardzo sceptycznie nastawiony. Nie ukrywajmy, tego typu tytuły nie należą ani do zbyt dynamicznych, nie mają też tak bardzo rozbudowanych scenariuszy…
» więcej
2016-06-25, godz. 06:00
[25.06.2016] Stardew Valley [PC]
Kiedy dowiedziałem się, że to właśnie mi przypadnie zrecenzowanie tej gry byłem do niej baardzo sceptycznie nastawiony. Nie ukrywajmy, tego typu tytuły nie należą ani do zbyt dynamicznych, nie mają też tak bardzo rozbudowanych scenariuszy…
» więcej