Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Tajny agent, wyspa Thompsona i poszukiwanie Mózgprocesora, komputera naśladującego pracę ludzkiego mózgu. Gracz ma cztery godziny na znalezienie go, dzięki czemu uratuje autora wynalazku, światowej sławy profesora.

Tak w skrócie przedstawia się fabuła gry tekstowej Mózgrpocesor, założycieli firmy Computer Adventure Studio. Pierwotnie gra ukazała się na ZX Spectrum. Co ciekawe, wystarczyło pół godziny by stworzyć scenariusz, a cały proces tworzenia trwał jedynie sześć tygodni.

Warunki w 1989 roku były takie, że grę tworzono w wolnym czasie, bez profesjonalnych programów graficznych i sprzętu, z przerwami na naukę i przygotowania do matury.

Mimo skonwertowania Mózgprocesora na Atari XL/XE, firma Computer Adventure Studio padła. Powodem było piractwo, które w tamtych czasach miało się bardzo dobrze i to wszystko w granicach obowiązującego w Polsce prawa. Niestety.

Zobacz także

2016-06-18, godz. 06:00 [18.06.2016] Digital Dragons i Pixel Heaven - wszystkie relacje Mnóstwo rozmów z polskimi twórcami gier, bardzo dobrze zapowiadające się produkcje, ciekawe imprezy - czyli tutaj znajdziecie odnośniki do naszych wszystkich relacji z Digital Dragons i Pixel Heaven! Relacja, film, wywiady i zdjęcia… » więcej 2016-06-18, godz. 06:00 [18.06.2016] The Way [PC] Zobacz, mam nową, podobno bardzo dobrą polską grę - powiedziałem żonie uruchamiając The Way, tytuł studia Puzzling Dream (który zdobył trzy nagrody na warszawskim festiwalu Pixel Heaven). Chwilę później stojąc w strugach deszczu… » więcej 2016-06-18, godz. 06:00 [18.06.2016] Hearts of Iron IV [PC] Wyobraźcie sobie, że otwieracie oczy, przed wami stoi bezkres oceanu, wiatr delikatnie podrywa drobiny piasku. Z wolna na horyzoncie pojawia się najpierw kilka, a następnie kilkaset wojskowych łodzi po brzegi wypełnionych żołnierzami… » więcej 2016-06-18, godz. 06:00 [18.06.2016] Mirror's Edge Catalyst [PS4] Mirror's Edge Catalyst. Krawędź lustra - katalizator. Brzmi romantycznie, tajemniczo, rewolucyjnie, pięknie. A przede wszystkim obiecująco. Minęło 8 lat od wydania tego pierwotnego Mirror's Edge. Trochę lubianego, trochę… » więcej 2016-06-18, godz. 06:00 [18.06.2016] Schronisko dla myszy W tym wydaniu kącika technologicznego mniej informacji a więcej dyskusji - głównie o Microsofcie. Pretekstem do rozmowy były ostatnie ogłoszenia firmy czyli między innymi mniejsza wersja konsoli Xbox One. Ale i "zahaczyliśmy" o innych… » więcej 2016-06-18, godz. 06:00 [18.06.2016] Hearts of Iron IV [PC] Wyobraźcie sobie, że otwieracie oczy, przed wami stoi bezkres oceanu, wiatr delikatnie podrywa drobiny piasku. Z wolna na horyzoncie pojawia się najpierw kilka, a następnie kilkaset wojskowych łodzi po brzegi wypełnionych żołnierzami… » więcej 2016-06-18, godz. 06:00 [18.06.2016] Hearts of Iron IV [PC] Wyobraźcie sobie, że otwieracie oczy, przed wami stoi bezkres oceanu, wiatr delikatnie podrywa drobiny piasku. Z wolna na horyzoncie pojawia się najpierw kilka, a następnie kilkaset wojskowych łodzi po brzegi wypełnionych żołnierzami… » więcej 2016-06-18, godz. 06:00 [18.06.2016] Pixel Heaven część 2 I tak jak mówiliśmy w zeszłym programie, niniejszym zapraszamy do odsłuchania kolejnych rozmów z polskimi twórcami gier, jakie w Warszawie nagrał Michał Król na imprezie Pixel Heaven. Opowiadają: - Dariusz Łęczycki ze studia Sleepless… » więcej 2016-06-18, godz. 06:00 [18.06.2016] Mirror's Edge Catalyst [PS4] Mirror's Edge Catalyst. Krawędź lustra - katalizator. Brzmi romantycznie, tajemniczo, rewolucyjnie, pięknie. A przede wszystkim obiecująco. Minęło 8 lat od wydania tego pierwotnego Mirror's Edge. Trochę lubianego, trochę… » więcej 2016-06-18, godz. 06:00 [18.06.2016] Mirror's Edge Catalyst [PS4] Mirror's Edge Catalyst. Krawędź lustra - katalizator. Brzmi romantycznie, tajemniczo, rewolucyjnie, pięknie. A przede wszystkim obiecująco. Minęło 8 lat od wydania tego pierwotnego Mirror's Edge. Trochę lubianego, trochę… » więcej
467468469470471472473