Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Ubisoft Polska.
Ach te wspomnienia. Pamiętacie tę piosenkę? [posłuchajcie w wersji audio tej recenzji] To Woodkid i jego singiel "Iron". Pojawił się w trailerze Assassin's Creed Revelations, trailerze tak dobrym, że ten utwór stał się natychmiast hitem. Tak wpasował się w zapowiedź trzeciego spotkania z Ezio Auditore Da Firenze. Zapowiedź, która u wielu graczy na całym świecie wywołała ciarki na plecach. Tak dobrze było wtedy.
Miło cię znów zobaczyć, Ezio. "Miło" to nawet za mało powiedziane, bo to spotkanie jest wręcz wzruszające. Już sam wstęp do "dwójki", oglądany ze świadomością tego, co wydarzy się później, chwyta za gardło. Jest też coś uroczego w tym jak niezgrabny graficznie jeszcze jest młody Ezio w porównaniu z siwiejącym już Ezio. Można by to nawet ubrać w romantyczną historię o dojrzewaniu i zbieraniu doświadczenia. Tak, dużo się zmieniło przez siedem lat, ale czy to komukolwiek przeszkadza, że Ezio jest trochę kwadratowy? Ani trochę.
Mierzić może natomiast to, że w zremasterowanej wersji mamy dokładnie te same problemy, co w pierwotnej. Mam na myśli głównie przyklejanie się do ścian i czasami zadziwiające kąty patrzenia kamer. Jak już odświeżamy to może by tak wykorzystać szansę na poprawienie tego, co wytykali niemalże wszyscy użytkownicy, hę? Niby jest jakaś poprawa w grafice ale czy jakoś specjalnie rzucająca się w oczy? Jeśli obejrzeć różnice na jakimś porównaniu, gdzie stara i nowa wersja są obok się to faktycznie widać, ale... szału nie ma. Nawet małego "szałku" się nie spodziewajcie.
Można by się spodziewać jakichś dodatków, może kulisy produkcji chociaż? Parę słów od twórców? Cokolwiek? Ograne wzdłuż i wszerz DLC oraz wydane już wcześniej potwornej jakości filmiki uzupełniające życiorys Ezio to naprawdę żaden rarytas, a już na pewno nie powód do kupienia tego zestawu. Fajnie, że mieści się na jednej płycie. Uhm. Super. Rewelacja. Moje życie jest teraz prostsze.
Jeśli macie już te trzy gry w swojej kolekcji to może to być pretekst żeby do nich wrócić na święta, ale do tego nie potrzebujecie wydawać tylu pieniędzy. Ale jeśli np. szukacie prezentu dla jakiegoś nastolatka lub nastolatki, którym PS3 kojarzy się ze starociem po rodzicach, który kurzy się w pawlaczu to to może być świetny pomysł dla Mikołaja. Niech się uczą, jak kiedyś tworzyło się świetnych bohaterów z wciągającą historią. A Ubisoft niech się nauczy lepiej traktować Ezio, swojego flagowego bohatera, na którego zasłużonej popularności leci cała seria. Zasłużył na więcej.
Requiescat in pace, Ezio Auditore da Firenze...
Zobacz także
2016-01-15, godz. 13:05
ARCHIWUM 2015, listopad
» więcej
2016-01-15, godz. 11:10
[16.01.2016] "Podglądany, podglądana"
Tym razem sporo wiadomości i plotek dotyczących branży smartfonów. Wiadomo na przykład, że zamiast Motoroli będzie Moto - nam się bardziej kojarzy to z motoryzacją, ale producent ma nadzieję, że rebranding przyniesie rezultaty…
» więcej
2016-01-15, godz. 10:52
[16.01.2015] Giermasz #175 - Czas na indyka
Trzy recenzje, trzy gry niezależne, niezbyt drogie i - warte uwagi. Chaos Reborn ograła gościnnie dziennikarka Agata Hawrylczuk. Nie pierwszy raz zmierzyła się z tematem gier strategicznych czy turowych, recenzowana produkcja godna jest…
» więcej
2016-01-14, godz. 15:31
[16.01.2016] Przegląd tygodnia
Najpierw było zdziwienie, później niedowierzanie i na końcu - jak to w necie - lekki hejt: "no po prostu wstydu nie mają żeby tak zdzierać kasę z fanów". A fani, jak to fani, nie przejmując się gadaniem, popędzili do sklepów i…
» więcej
2016-01-14, godz. 15:29
[16.01.2016] Chaos Reborn [Mac]
Chaos odrodzony... "Chaos Reborn"... Julian Gollop, brytyjski twórca m.in. X-COM przy pomocy finansowania społecznościowego wskrzesił swoją grę z 1985 roku "Chaos: The Battle of Wizards". Dostaliśmy strategię turową w świecie magów…
» więcej
2016-01-14, godz. 15:28
[16.01.2016] Underrail [PC]
O Matko! Jaki trafił mnie zaszczyt... Recenzuję najnowszą część Fallouta. A nie, czekaj... Gdzie trójwymiar? Gdzie widzenie z pierwszej osoby? Co tu robi znowu rzut izometryczny? Tak to przynajmniej wygląda na początku. Niektórzy…
» więcej
2016-01-14, godz. 15:27
[16.01.2016] Red Game Without A Great Name [PC]
Tytuł gry czasami powstaje na samym końcu jej tworzenia. Przynajmniej tak musiało być z polskim Red Game Without a Great Name od studia iFun4all. Tak, gra jest czerwona - i chodzi nie tylko o jej wygląd, ale też o kolor emocji, które…
» więcej
2016-01-08, godz. 20:02
[09.01.2016] Flower Power
W nowych technologiach nie ma ani chwili przestoju - ledwo rozpoczął się nowy rok, a już poważna, znana i duża impreza targowa w USA, czyli oczywiście CES. Oczywiście - bo jak zawsze nasz ekspert od nowych technologii Radek Lis bardzo…
» więcej
2016-01-08, godz. 20:02
GIERMASZ 2016, styczeń
» więcej
2016-01-08, godz. 19:44
[09.01.2016] Idź za białym królikiem
W pierwszej części tego wydania naszego kącika o polskich grach posłuchacie rozmowy Michała Króla z Pawłem Gajdą, project managerem Carbon Studio, które tworzy niezmiernie ciekawie się zapowiadającą produkcję z użyciem wirtualnych…
» więcej