Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Cenega.
Na czym w ogóle polega magia Kingdom Hearts? Zasadniczo to japońskie RPG akcji - wartkiej akcji - w którym połączono światy gier z serii Final Fantasy oraz... postaci z animacji Disneya. Tak, tak - Kaczor Donald, Pies Pluto, Tarzan, Król Lew i wiele wiele innych - plus ikoniczne postaci z "fajnali" oraz nowi bohaterowie. A że zrobiono to doprawdy z wielką gracją, to dotychczas doczekaliśmy się - oprócz pełnoprawnej "jedynki" i "dwójki", także innych, pobocznych gier. Wydawca przypomniał je ostatnio remasterami na konsolę poprzedniej generacji, jako "paczki" Kingdom Hearts z numerkami 1.5 oraz 2.5 Remix. Wkrótce, pod koniec marca, jako zbiorcza edycja, będą mogli ją kupić posiadacze PlayStation 4. A właśnie na ten sprzęt jest opisywane właśnie Kingdom Hearts HD 2.8. Skomplikowane to nieco - mam nadzieję, że się nie zgubiliście.
Ja na poprzedniej generacji konsol ograłem pierwszą paczkę odnowionych produkcji oznaczoną numerkiem 1.5 - bardzo mi się podobała (zresztą, nie tylko mi - chociaż po angielsku, to moja córka także śledziła losy bohaterów gdy tata bawił się w tłumacza), odpuściłem z braku czasu remaster Kingdom Hearts 2.5 - no i właśnie... gdy odpaliłem obecne Kingdom Hearts 2.8 to poczułem się jak w ciemnym lesie (żeby nie powiedzieć dosadniej, he he). Po prostu, szczególnie produkcja zatytuowana Kingdom Hearts: Dream Drop Distance, ale i krótkie Kingdom Hearts 0.2: Birth by Sleep-A Fragmentary Passage może lekko skonfundować - skoro to epilog wcześniejszej gry zatytułowanej Birth by Sleep, to wypadałoby ten rzeczony tytuł znać, prawda?
Chociaż akurat ta krótka przygoda jest o tyle istotna, że niejako zapowiada i pokazuje możliwości wyczekiwanej, nie odgrzewanej a obecnie przygotowywanej "trójki". I pod tym względem jak najbardziej zaostrza apetyty miłośników serii Kingdom Hearts. Ostatnią częścią opisywanej zremasterowanej kolekcji jest jeszcze film animowany - nieco krótki, z jakby urwaną końcówką, ale, nie powiem, całkiem fajny.
No tak, zgodnie z zapowiedzią niewiele w tej recenzji opowiadam o Kingdom Hearts HD 2.8: Final Chapter Prologue. Powód jest znany: nie-fani odbiją się od ściany, nie rozumiejąc niuansów fabuły, fanów przekonywać chyba nie trzeba.
A jeżeli lubicie dłuższe RPG - niekoniecznie te japońskie - dajcie się namówić i przekonać, że warto spróbować przygody z serią Kingdom Hearts. Tyle, że we właściwej kolejności. Najpierw paczki remasterów z cyferkami 1.5 i 2.5 - jako rzekłem, wkrótce także na PlayStation 4 (swoją drogą, niezły numer, to przecież będzie remaster remastera wydanego wcześniej) - no i na koniec trzecią część tej układanki, opisywaną płytę z cyferką 2.8. Jeżeli "podłapiecie" klimat, to zabawy będzie na długie tygodnie.
PS. Przeczytałem ten tekst i wychodzi na to, że wykorzystałem limit użycia słowa "remaster" na długi czas...
Zobacz także
2017-07-08, godz. 06:00
[08.07.2017] Przegląd tygodnia
Legendarny Fumito Ueda pracuje nad kolejną produkcją! Czyli de facto, raptem czwartą swoją grą. Ale jak się ma w portfolio Ico, Shadow of the Collosus i The Last Guardian - to my nie mamy pytań. Zabawne, że jak opowiada Japończyk:…
» więcej
2017-07-08, godz. 06:00
[08.07.2017] Bal maskowy
Znowu płoną baterie w smartfonie... Od TEGO producenta... Ale spokojnie, tym razem to chyba jednak jednostkowe przypadki. A tak na marginesie, w Korei Południowej kupisz egzemplarz felernego, "płonącego" modelu - oczywiście już poprawiony…
» więcej
2017-07-08, godz. 06:00
[08.07.2017] The Elder Scrolls Online: Morrowind [PS4]
Hej hej hej! Dzisiaj będzie dość.. Hmm no właśnie, sentymentalnie. Sentymentalnie z wielu powodów, bo gra z którą przyszło mi się zmierzyć to naprawdę nie lada tytuł. Ta historia rozpoczęła się niemal dokładnie 15 lat temu…
» więcej
2017-07-08, godz. 06:00
[08.07.2017] The Elder Scrolls Online: Morrowind [PS4]
Hej hej hej! Dzisiaj będzie dość.. Hmm no właśnie, sentymentalnie. Sentymentalnie z wielu powodów, bo gra z którą przyszło mi się zmierzyć to naprawdę nie lada tytuł. Ta historia rozpoczęła się niemal dokładnie 15 lat temu…
» więcej
2017-07-08, godz. 06:00
[08.07.2017] Giermasz #252 - Zabójcze strzelanie i sieciowe rozczarowanie
Dwie recenzje w tym wydaniu Giermaszu: zaczynamy od bardzo świeżej premiery strzelanki Nex Machina: Death Machine . Andrzej Kutys nie pierwszy raz miał do czynienia z twin-stick shooterem od studia Housmarque - i oczywiście poleca, z ostrzeżeniem…
» więcej
2017-07-01, godz. 06:00
[01.07.2017] Auta 3: Wysokie Obroty [PS4]
Jak ja lubię miłe niespodzianki, a niespodzianki są tym milsze, im mniej się ich spodziewam. Albo im bardziej nastawiony jestem na porażkę. Przyznaję, tym razem byłem nastawiony na porażkę, ale mam usprawiedliwienie. Zazwyczaj gry…
» więcej
2017-07-01, godz. 06:00
[01.07.2017] Thimbleweed Park [PC]
To były lata 90 gdy (jak tylko rodzice pozwolili trochę pograć na komputerze) wyciągałam z pudełka The Secret of Monkey Island wiedząc, że nim się obejrzę trzeba będzie krzyczeć "jeszcze tylko chwiiiilęęę". Lucasfilm Games nazywa…
» więcej
2017-07-01, godz. 06:00
[01.07.2017] Thimbleweed Park [PC]
To były lata 90 gdy (jak tylko rodzice pozwolili trochę pograć na komputerze) wyciągałam z pudełka The Secret of Monkey Island wiedząc, że nim się obejrzę trzeba będzie krzyczeć "jeszcze tylko chwiiiilęęę". Lucasfilm Games nazywa…
» więcej
2017-07-01, godz. 06:00
[01.07.2017] Get Even [PS4]
Get Even, produkcja gliwickiego studia The Farm, była wybrana przez nas najlepszą polską grą obecną na ubiegłorocznych, największych targach na świecie Gamescom w Kolonii. Oczekiwania były olbrzymie, gra zapowiadała się fantastycznie…
» więcej
2017-07-01, godz. 06:00
[01.07.2017] Auta 3: Wysokie Obroty [PS4]
Jak ja lubię miłe niespodzianki, a niespodzianki są tym milsze, im mniej się ich spodziewam. Albo im bardziej nastawiony jestem na porażkę. Przyznaję, tym razem byłem nastawiony na porażkę, ale mam usprawiedliwienie. Zazwyczaj gry…
» więcej