Grę do recenzji dostaliśmy od internetowego sklepu GOG.com
Gatunkowo Night in the Woods to gra przygodowa z niewielką domieszką platformówki i olbrzymią ilością dialogów ale w trakcie rozgrywki pojawia się jeszcze kilka gatunków. Na przykład dość szybko Mae ma okazję pograć na gitarze basowej w stylu Guitar Hero. Tyle, że przy pomocy klawiatury, a nie gitarowego sterownika. Jednak sedno gry to rozmowa, czasami wybór kwestii. Do tego miasteczko Possum Springs pozostawia dużo swobody wyboru. To od nas zależy z kim porozmawiamy, z kim się spotkamy co oczywiście ma duży wpływ na fabułę. No właśnie, fabuła.
Myślę, że nie przesadzę jeśli powiem, że Night in the Woods to jeden z najlepszych scenariuszy jakie spotkałam w grach kiedykolwiek. I nie chodzi tu o mnogość wydarzeń czy niespodzianki fabularne. Życie małomiasteczkowe toczy się powoli. Dzień po dniu. Pobudka, sprawdzenie wiadomości w laptopie, do mamy do kuchni i potem decyzja - co by tu porobić dzisiaj. Normalne życie młodego dorosłego. Nudy. Ale do czasu. W pewnym momencie sytuacja zaczyna się zmieniać - jak? Tego oczywiście nie zdradzę. Ale jeszcze zanim fabuła przyspieszy senną codzienność Possum Springs okaże się, że nie ma nudy.
Night in the Woods jest piękna graficznie. Muzycznie też jest dobra. Ale największą siłą tej gry są fantastycznie napisane postaci. Co więcej relacje między nimi są równie emocjonujące. Bo to emocje rządzą Night in the Woods. W trakcie grania zdarza się i śmiech i łzy i złość i wszystko inne. To tylko z pozoru nudny dzień po dniu. W praktyce jest to taka codzienność jak w rzeczywistości - niby budzik, praca lub szkoła i tak dalej ale po drodze te małe wydarzenia tworzą cały świat. Nasza Mae przeżywa wiele. Dotyka też czasami trudnych tematów, stabilności psychicznej, straty i wielu innych. Razem tworząc niezwykle wciągającą grę, o dziwo stworzoną dzięki finansowaniu społecznościowemu przez raptem trzy osoby. Acha, i tanią.
W sumie - bardzo gorąco polecam.
Zobacz także
2017-06-10, godz. 06:00
[10.06.2017] Endless Space 2 [PC]
Hej! Dzisiaj mam coś wyjątkowego dla fanów gwiezdnej rozróby. Coś, co połechce ego nawet największego i najbardziej doświadczonego gamingowego stratega. I w końcu coś, co wciągnie Was na długie godziny i wywoła niejeden rumieniec…
» więcej
2017-06-10, godz. 06:00
[10.06.2017] Tekken 7 [PS4]
Ale co ja mam tu powiedzieć? Co ma powiedzieć, żeby starzy wyjadacze mnie nie wyśmiali, a nowi wiedzieli o co w ogóle tu chodzi? Bo starzy wyjadacze Tekkena pamiętają jeszcze z czasów, kiedy pograć to się chodziło do salonów gier…
» więcej
2017-06-10, godz. 06:00
[10.06.2017] Tekken 7 [PS4]
Ale co ja mam tu powiedzieć? Co ma powiedzieć, żeby starzy wyjadacze mnie nie wyśmiali, a nowi wiedzieli o co w ogóle tu chodzi? Bo starzy wyjadacze Tekkena pamiętają jeszcze z czasów, kiedy pograć to się chodziło do salonów gier…
» więcej
2017-06-10, godz. 06:00
[10.06.2017] Tekken 7 [PS4]
Ale co ja mam tu powiedzieć? Co ma powiedzieć, żeby starzy wyjadacze mnie nie wyśmiali, a nowi wiedzieli o co w ogóle tu chodzi? Bo starzy wyjadacze Tekkena pamiętają jeszcze z czasów, kiedy pograć to się chodziło do salonów gier…
» więcej
2017-06-03, godz. 06:00
[03.06.2017] The Surge [PS4]
Życie Warrena miało się wkrótce poprawić. Nowy pracownik fizyczny wielkiej korporacji Creo miał pracować w fabryce firmy, która reklamowała się jako ta, która przywróci biologiczną równowagę na wyjałowionej Ziemi w nie tak…
» więcej
2017-06-03, godz. 06:00
[03.06.2017] The Surge [PS4]
Życie Warrena miało się wkrótce poprawić. Nowy pracownik fizyczny wielkiej korporacji Creo miał pracować w fabryce firmy, która reklamowała się jako ta, która przywróci biologiczną równowagę na wyjałowionej Ziemi w nie tak…
» więcej
2017-06-03, godz. 06:00
[03.06.2017] The Surge [PS4]
Życie Warrena miało się wkrótce poprawić. Nowy pracownik fizyczny wielkiej korporacji Creo miał pracować w fabryce firmy, która reklamowała się jako ta, która przywróci biologiczną równowagę na wyjałowionej Ziemi w nie tak…
» więcej
2017-06-03, godz. 06:00
[03.06.2017] Injustice 2 [PS4]
Długo czekałem na tę produkcję. Andrzej - redakcyjny kolega - chyba miał mnie dość, bo co drugi dzień jęczałem mu: - Andrzej, przyszło już? I w końcu przyszło.... Przyszło i zostało... I jeszcze na długo zostanie... Bo jeszcze…
» więcej
2017-06-03, godz. 06:00
[03.06.2017] Injustice 2 [PS4]
Długo czekałem na tę produkcję. Andrzej - redakcyjny kolega - chyba miał mnie dość, bo co drugi dzień jęczałem mu: - Andrzej, przyszło już? I w końcu przyszło.... Przyszło i zostało... I jeszcze na długo zostanie... Bo jeszcze…
» więcej
2017-06-03, godz. 06:00
[03.06.2017] Injustice 2 [PS4]
Długo czekałem na tę produkcję. Andrzej - redakcyjny kolega - chyba miał mnie dość, bo co drugi dzień jęczałem mu: - Andrzej, przyszło już? I w końcu przyszło.... Przyszło i zostało... I jeszcze na długo zostanie... Bo jeszcze…
» więcej