Oto i on: kolejny Giermasz poświęcony li tylko i wyłącznie muzyce z gier. Tym razem polecamy utwory z produkcji ogranych przez ostatnie 5 miesięcy 2017 roku. Andrzej Kutys i Michał Król polecają soundtracki o bardzo różnym klimacie - właściwie moglibyśmy zrobić opis tej audycji metodą "kopiuj-wklej", bo zasadniczo - niezmiennie - utwory, jakie możemy posłuchać w tytułach z tego roku - tradycyjnie - reprezentują niemalże każdą stylistkę, o jakiej można pomyśleć. A jak już odsłuchacie i będzie Wam mało, to dla ułatwienia wskazujemy linki do poprzednich edycji "Muzycznego Giermaszu" - tutaj pierwsza, druga, trzecia i czwarta.
W tym Giermaszu zapraszamy na trzy przygody w wirtualnych światach: na Dzikim Zachodzie był Rafał Molenda, nasz recenzent zmierzył się z intrygą osnutą wokół pewnego gangu motocyklistów - Full Throttle Remastered to porządny kawał kodu, chociaż bez mega sensacji. Michał Król nie poddał się, ginąc nie-wiadomo-który-raz parł do przodu w rozpikselowanej, polskiej strzelanko-platformówce Butcher. Kapitalnie wykreowany klimat - i ten poziom trudności... A jeżeli w kasie pusto, Jarek Gowin sprawdził, czy warto ściągnąć - za darmo - na dyski Waszych konsol sieciową strzelankę Paladins: Champions of the Realm. Twórcy zapatrzeni nieco w Overwatch - ale, jak ocenia nasz recenzent, najważniejszego, czyli dobrej zabawy nie zabrakło. Andrzej Kutys odpytał naszego eksperta od nowych technologii Radka Lisa a na koniec przypominamy Stary, ale jary, kultowy, Metroid.
Zaprawieni w bojach gracze doskonale wiedzą, że jeżeli jakaś produkcja powstaje "w bólach" przez długie lata, jeżeli przy okazji mamy zawirowania z zespołem twórców, wydawcą i co tam jeszcze - to się nie może udać... Nie? A jednak - mamy wyjątek (który być może potwierdza regułę): otóż mimo ogromnych problemów i gigantycznego opóźnienia wydana dopiero co strzelanka Prey jest jak najbardziej godna polecenia. Chociaż nasza recenzentka Agata Hawrylczuk zastanawia się, jak właściwie sklasyfikować ten tytuł. Mamy też coś dla miłośników strategii, Łukasz Rabikowski zmierzył się z Warhammer 40,000: Dawn of War III - i poleca, pod warunkiem, że nastawicie się raczej na sieciowe zmagania, bo wydaje się, że tryb dla jednego gracza (właściwie rozbudowany samouczek), jakiś "nijaki-taki". Michał Król z mikrofonem odwiedził szczecińskie EXOR Studios, byliśmy pierwsi na świecie do ogrania najnowszej ich produkcji X-Morph: Defense - i nam się podobało. Nie zabrakło też innych wieści od polskich twórców. Andrzej Kutys przygotował Przegląd tygodnia, a na koniec Stary, ale jary Punch-Out!!
Gdyby nie błędy techniczne, to byłaby naprawdę solidna gra - to chyba najważniejsza teza recenzji Michała Króla, który ograł typowany na hit Sniper: Ghost Warrior 3. Mamy więc nadzieję, że kolejne łatki rozwiążą sprawę tytułu, który nie stanie się od nich może jakąś wybitną produkcją, ale nie będzie można o niej mówić jako totalnym knocie. Co poniektórzy tak ją oceniają - i chyba jednak niesłusznie. W kąciku polskim kontynuujemy zresztą temat Snipera, zapowiada się także gorący maj z premierami rodzimych produkcji. Andrzej Kutys tymczasem zanurzył się w groteskowo-niepokojącym świecie dziecięcych koszmarów gry Little Nigthtmares. Artystyczna, powiedzmy, platformówka w swojej kategorii to rzecz jak najbardziej godna polecenia. Podobnie nieoczywistą produkcją - i ku naszemu zaskoczeniu, naprawdę bardzo dobrą - zajął się Jarek Gowin: Future Unfolded nie jest może grą dla mas, ale w całej masie niezależnych produkcji niezmiernie pozytywnie się wyróżnia.
Zobacz także
2017-09-23, godz. 06:00
[23.09.2017] Destiny 2 [PS4]
No. Można? Jednak można. Po rozczarowaniu, jakim była Destiny ekipa z Bungie ewidentnie wzięła się ostro do roboty i nadrobiła zaległości. Destiny 2 poprawia wszelkie niedoróbki, błędy i oferuje znacznie więcej. Właściwie to…
» więcej
2017-09-23, godz. 06:00
[23.09.2017] Destiny 2 [PS4]
No. Można? Jednak można. Po rozczarowaniu, jakim była Destiny ekipa z Bungie ewidentnie wzięła się ostro do roboty i nadrobiła zaległości. Destiny 2 poprawia wszelkie niedoróbki, błędy i oferuje znacznie więcej. Właściwie to…
» więcej
2017-09-23, godz. 06:00
[23.09.2017] Giermasz #263 - Karuzela hitów kręci się coraz szybciej
No panie dzieju, co tu się dzieje... W tym Giermaszu kolejne potężne uderzenie (na kieszeń graczy, he he), cztery produkcje, wszystkie godne uwagi. Po pierwsze, mega-hiper-giga-ultra gra sieciowa czyli Destiny 2 - zdaniem naszego recenzenta…
» więcej
2017-09-23, godz. 06:00
[23.09.2017] Pro Evolution Soccer 2018 [PS4]
Pro Evolution Soccer to była miłość od pierwszego meczu w 1998 roku. Tak, to już 19 lat z serią Konami, ze wszystkimi wzlotami i bolesnymi upadkami. W poprzednim roku PES wszedł na poziom godny najnowszej generacji konsol, a jak jest…
» więcej
2017-09-23, godz. 06:00
[23.09.2017] Jak za darmo
W tym wydaniu kącika technologicznego Radek Lis opowiada między innymi o tym, dlaczego smartfony kosztują ile kosztują - czyli i tak są za drogie. Poza tym, opłakujemy sondę kosmiczną, która niedawno spłonęła w ogniu chwały rozbijając…
» więcej
2017-09-22, godz. 16:59
[23.09.2017] Konwersji na konsolę N ciąg dalszy
W kolejnej odsłonie polskiego kącika znowu bardzo dużo mówimy o kolejnych konwersjach polskich mniejszych i nieco większych produkcji na flagowy sprzęt japońskiego wielkiego N. Okazuje się, na co zwrócił uwagę Michał Król, że…
» więcej
2017-09-16, godz. 06:00
[16.09.2017] Kingdoms and Castles [PC]
Hej! Dzisiaj opowiem Wam co nieco o grze, której premiera, zupełnie niezrozumiale, przeszła ostatnio bez większego echa. O grze, która bez problemu potrafi wciągnąć na długie godziny i sprawia, że z każdą kolejną chcecie więcej…
» więcej
2017-09-16, godz. 06:00
[16.09.2017] Resident Evil: Revelations [PS4]
Korzenie niektórych gier sięgają tak głęboko, że aż trudno uwierzyć, że z wczesnej młodości pamiętają je nawet takie zmurszałe dziady jak ja. My, pierniki mamy też to do siebie, że mruczymy pod nosem - szczególnie w obecności…
» więcej
2017-09-16, godz. 06:00
[16.09.2017] Monster Hunter Stories [3DS]
O Monster Hunter Stories mógłbym powiedzieć "mała rzecz a cieszy". To znaczy: "rozmiarowo" ta gra nie jest mała, wszak to jRPG, czyli "granie na dziesiątki" godzin dostajecie niejako w pakiecie. Ale - właśnie - moje pierwsze wrażenie…
» więcej
2017-09-16, godz. 06:00
[16.09.2017] > observer_ [PS4]
Droga krakowskiego Bloober Teamu jest klasycznym przykładem fantastycznego rozwoju studia. Już po wydanym w lutym ubiegłego roku horrorze Layers of Fear widać było wysoką jakość i pomysł, ale nie spodziewałem się, że dopiero co…
» więcej