Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
To były lata 90 gdy (jak tylko rodzice pozwolili trochę pograć na komputerze) wyciągałam z pudełka The Secret of Monkey Island wiedząc, że nim się obejrzę trzeba będzie krzyczeć "jeszcze tylko chwiiiilęęę". Lucasfilm Games nazywa się teraz LucasArts i przy pomocy finansowania społecznościowego udało jej się w tym roku wypuścić na rynek coś co u wielu graczy wywoła sporo sentymentu. Tylko czy sam sentyment wystarczy? Thimbleweed Park to senne miasteczko, w dużej mierze opuszczone przez mieszkańców. Jest rok 1987 a tych mieszkańców zostało 80. Większość z nich to postacie, którym daleko do normalności lub chociaż przeciętności. Co więcej pod mostem znaleziono niezidentyfikowane ciało. A zagadkę tego morderstwa mają rozwiązać agenci Ray i Reyes. Trochę przypominający Muldera i Scully z Z Archiwum X z tym że nieprzepadający za sobą i raczej niezadowoleni z perspektywy dalszej współpracy.

Grę do recenzji dostaliśmy od internetowego sklepu GOG.com
GIERMASZ-Recenzja Thimbleweed Park

Nasi agenci spacerując po Thimblweed Park rozmawiają z jego mieszkańcami. Dwójką ludzi przebranymi za wielkie gołębie, soczyście przeklinającym clownem czy lokalnym szeryfem udającym, że nie jest jednocześnie lokalnym koronerem. Sami wariaci.

Thimbleweed Park jest niemalże do bólu klasycznym przygodowym point'n'clickiem, wyglądającym tak jakby faktycznie powstał na przełomie lat 80tych i 90tych poprzedniego wieku. Komendy typu "rozmawiaj z", "spójrz na", "użyj" trzeba sobie kliknąć w menu zajmującym razem z ekwipunkiem prawie jedną trzecią ekranu. Wszystko oczywiście w odpowiedniej jak na te czasy oprawie graficznej. Różnica jest taka, że nasi agenci są dość autonomiczni a my możemy wybrać, którym z nich w danym momencie chcemy grać. A i ten wybór z czasem się poszerza. Brzmi trochę jak potencjalny zestaw momentów , w których będziemy tkwić długie godziny zastanawiając się co dalej ale mimo mnogości lokacji i postaci takie sytuacje wcale nie są częste.

Nie będę wam zdradzać fabuły Thimbleweed Park ale trzeba głośno powiedzieć, że to nie fabuła jest najsilniejszym elementem tej gry. Grafika oczywiście jak kto lubi - osobiście nie przepadam za pixel artem ale nie przeszkadza on w niczym. To co trzeba docenić to szeroki wachlarz intrygujących postaci z naszymi głównymi bohaterami na czele oraz faktycznie śmieszne i inteligentne poczucie humoru z ogromną ilością aluzji, odniesień i takiej wewnętrznej autoironii. A o takie osobowości wcale nie jest łatwo w czasach gdy gry opierają się na graficznym i efekciarskim "wow". Do tego dochodzi jeszcze muzyka - jeden z lepszych soundtracków jakie udało mi się usłyszeć w ostatnich miesiącach.

To wszystko razem tworzy Thmibleweed Park. Grę, która w swoim gatunku jest fantastycznym egzemplarzem. Dla fanów starych przygodówek pozycja obowiązkowa a i tym nieprzekonanym lub nigdy wcześniej niepróbującym może przypaść do gustu.

Zobacz także

2017-03-25, godz. 06:00 [25.03.2017] Styx: Shards of Darkness [PS4] Są takie filmy, które raczej nie zachwycają krytyków, bo na przykład scenariusz kuleje, a fabuła jest przewidywalna jak kształt rogala z dżemem. Ale produkcję ratuje jeden aktor, który swoimi popisami zaciera wszelkie niedociągnięcia… » więcej 2017-03-25, godz. 06:00 [25.03.2017] Hollow Knight [PC] Cześć ludziska! Dziś zabiorę was w nieco mroczne klimaty. Będzie trochę tajemniczo, czasem troszkę przerażająco, ale przede wszystkim bardzo klimatycznie. Przez ostatnie kilka dni sprawdzałem dla Was prawdziwą "świeżynkę" na… » więcej 2017-03-25, godz. 06:00 [25.03.2017] Hollow Knight [PC] Cześć ludziska! Dziś zabiorę was w nieco mroczne klimaty. Będzie trochę tajemniczo, czasem troszkę przerażająco, ale przede wszystkim bardzo klimatycznie. Przez ostatnie kilka dni sprawdzałem dla Was prawdziwą "świeżynkę" na… » więcej 2017-03-25, godz. 06:00 [25.03.2017] Night in the Woods [Mac] A cóż to za uroczy kotek, taki z dużymi oczkami? Będziesz się bawił kłębkami wełny, koteczku? Night in the Woods przy pierwszym wrażeniu zdaje się być słodką grą dla dzieci ale po pierwsze kotek jest czarny, pod drugie ma imię… » więcej 2017-03-25, godz. 06:00 [25.03.2017] Horizon: Zero Dawn [PS4] Każdy ma jakieś ulubione gatunki gier, ich łączenie z elementami innych, zwraca uwagę na szczegóły, przepada za pewnymi rozwiązaniami czy np. preferuje jakieś konkretne bronie. "Problem" pojawia się, gdy wszystko to występuje w… » więcej 2017-03-25, godz. 06:00 [25.03.2017] Czas zarabiania Sporo się dzieje ostatnio w obozie warszawskiego studia odpowiedzialnego za bardzo udaną grę Shadow Warrior 2. Dowiedzieliśmy się na przykład, czy na tej produkcji zarabiają, ile kopii - szacunkowo - mogli sprzedać. O szczegółach… » więcej 2017-03-25, godz. 06:00 [25.03.2017] Night in the Woods [Mac] A cóż to za uroczy kotek, taki z dużymi oczkami? Będziesz się bawił kłębkami wełny, koteczku? Night in the Woods przy pierwszym wrażeniu zdaje się być słodką grą dla dzieci ale po pierwsze kotek jest czarny, pod drugie ma imię… » więcej 2017-03-25, godz. 06:00 [25.03.2017] Technologiczna papierowa rewolucja Co mają nowoczesne technologie do problemu z... kradzieżą papieru toaletowego z publicznych szaletów, w dodatku w Chinach? Nasz ekspert Radek Lis rozwiąże tę zaskakującą szaradę. Poza tym, mamy najświeższe informacje o kolejnej… » więcej 2017-03-25, godz. 06:00 [25.03.2017] Horizon: Zero Dawn [PS4] Każdy ma jakieś ulubione gatunki gier, ich łączenie z elementami innych, zwraca uwagę na szczegóły, przepada za pewnymi rozwiązaniami czy np. preferuje jakieś konkretne bronie. "Problem" pojawia się, gdy wszystko to występuje w… » więcej 2017-03-25, godz. 06:00 [25.03.2017] Giermasz #237 - Cała przyjemność po naszej stronie Cztery gry - cztery produkcje jak najbardziej godne polecenia. Bezwarunkowo - jak przekonuje Michał Król - po prostu musicie sprawdzić Horizon: Zero Dawn . Miała być super-produkcja, miała być świetna gra - i jest. Z postapokaliptycznego… » więcej
420421422423424425426